Beantwoord

Vast IP-adres 4GvT

  • 16 juni 2020
  • 1 reactie
  • 841 Bekeken

Ik heb ook al 4 jaar (naar volle tevredenheid) een T-mobile Unlimited 4G voor Thuis abonnement icm een Huawei E5186s-22a modem. Sinds kort is een nieuw kassa systeem aangesloten waarvan organisatie het IP-adres moet toevoegen. BIj het opnieuw opstarten van het modem verandert zowieso het IP-adres is nu mijn ervaring, maar wellicht ook wel vaker. Dan moet ik opnieuw de kassa leverancier bellen om het IP-adres toe te voegen. Dit is geen doen.

Is er een manier om het IP-adres vast te zetten. En zo ja, moet de provider (T-mobile) dat doen, of is dat een instelling in mijn modem.

Als het niet lukt met T-mobile, dan moet ik helaas het abonnement beeindigen (jammer want ik was eigenlijk hardstikke tevreden). Is er in dat geval dan een andere 4G-provider die wel een vast IP-adres kan garanderen?
 

icon

Beste antwoord door Hajar 18 juni 2020, 11:41

Hi @fwbeelen 

We kunnen op dit moment helaas (nog) geen vast IPv4 adres bieden. Je krijgt dus wel een publiek beschikbaar IPv4 adres, maar kunt voorlopig alleen even uit de voeten met DDNS. Hierbij krijg je een subdomein (bijv. piet.mynetgear.com) waarbij je veranderende IPv4 adres constant actueel gehouden wordt. Bij het opnieuw starten van de router krijg je een nieuw IPv4 adres. DDNS is voor nu dus een handige oplossing, maar wij bieden dat zelf niet. . Als je een IT persoon hebt die je daarmee verder kan helpen dan zou ik dat adviseren. In dit topic kun je er meer informatie over vinden.

Hoop dat je zo verder komt!

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hi @fwbeelen 

We kunnen op dit moment helaas (nog) geen vast IPv4 adres bieden. Je krijgt dus wel een publiek beschikbaar IPv4 adres, maar kunt voorlopig alleen even uit de voeten met DDNS. Hierbij krijg je een subdomein (bijv. piet.mynetgear.com) waarbij je veranderende IPv4 adres constant actueel gehouden wordt. Bij het opnieuw starten van de router krijg je een nieuw IPv4 adres. DDNS is voor nu dus een handige oplossing, maar wij bieden dat zelf niet. . Als je een IT persoon hebt die je daarmee verder kan helpen dan zou ik dat adviseren. In dit topic kun je er meer informatie over vinden.

Hoop dat je zo verder komt!