Beantwoord

Verbindingswegval LTE CPE B2368-66

  • 31 juli 2020
  • 5 reacties
  • 191 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 23 reacties

Gisteren heb ik in de middag mijn modem opnieuw opgestart nadat ik een kleine wijziging in de APN had gedaan. Na de opstart bleef mijn verbinding stabiel tot precies 23 uur. Verbindingswegval.

Is hier een verklaring voor?

4 Jul 30 16:59:28 info LTE Connection Successful
5 Jul 31 15:59:28 err Reject: ^REJINFO:20416,1,40,2,3,40,"0027","FF","004BE60B"
6 Jul 31 15:59:28 err plmn:20416, service domain:PS, reject cause:#40, rat:E-UTRAN, reject type:3
7 Jul 31 15:59:28 err Disconnect: cause #0, n/a
8 Jul 31 15:59:28 err Disconnect: APN-1, cause #0, n/a
9 Jul 31 15:59:31 info LTE Has Disconnected, debug info: F_CAMP=1, F_IP=1, info.rssi=-56, info.conn=0
10 Jul 31 15:59:32 info [L2TP] L2TP Tunnel Down.
11 Jul 31 15:59:36 err LTE Connection is Limited [last message repeated 4 times in 20 seconds]
12 Jul 31 16:00:01 err Reject: ^REJINFO:20408,1,15,2,0,15,"F80D","FF","001FFF20"
13 Jul 31 16:00:01 err plmn:20408, service domain:PS, reject cause:#15, rat:E-UTRAN, reject type:0
14 Jul 31 16:00:01 err LTE Connection is Limited [last message repeated 6 times in 31 seconds]
15 Jul 31 16:00:37 info Sync time from LTE [20/07/31-14:00:37][2][1]
16 Jul 31 16:00:37 err LTE network time is eariler than system time, do nothing
17 Jul 31 16:00:37 info IPv4 APN-1 IP:100.81.***.62/255.255.***.252 GW:100.81.***.61
18 Jul 31 16:00:37 info

LTE Connection Successful

icon

Beste antwoord door Hajar 3 augustus 2020, 12:06

Hi @feplas 

Ik heb dit ook bekeken met een netwerkspecialist en die geeft aan dat het hier gaat om een 24-uur sessie timeout. in dit topic legt een klant het goed uit. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @feplas 

Je geeft aan een wijziging aangebracht te hebben aan de APN, werkte het daarvoor wel goed en kan je hem terugzetten naar de vroegere instellingen indien dat beter werkte?

Hallo @Waqqas 

Ik had snelheidsproblemen en hele korte onderbrekingen tijdens het streamen via Sonos. De APN van FMS naar automatisch gezet, zoals deze eigenlijk hoort te staan. Snelheid en was daarmee opgelost en van de onderbrekingen had en heb na ik na deze wijzigingen geen last meer gehad. Vandaag de hele dag ononderbroken naar de radio kunnen luisteren tot 15:59:28 uur.

Juist omdat het precies op de seconde na 23 uur is lijkt het me niet een probleem met de modem maar iets met de verbinding vanuit T-mobile.

Ik constateer elke dag om 4 uur in de middag even wegval van de verbinding. Dat is best wel vervelend.

Is daar een verklaring voor? Log ziet er elke keer hetzelfde uit als eerder gepost.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @feplas 

Ik heb dit ook bekeken met een netwerkspecialist en die geeft aan dat het hier gaat om een 24-uur sessie timeout. in dit topic legt een klant het goed uit. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Hoi @Hajar 

Dank voor je antwoord en duidelijk zo. Moet gewoon een keer mijn modem in de nacht opnieuw opstarten zodat ik er geen last meer van heb. Of er een tijdklok opzetten zodat we een uit- en aanschakeling forceren.

Reageer