Beantwoord

Waardeloze downstream

• 4 juni 2018
  • 2 reacties
  • 2314 Bekeken

Ik heb nu enkele maanden 4g voor thuis. In de proefmaand en iets daarna haalde ik redelijke snelheden tot ongeveer 20mbit downstream m Sinds een maand of 2 is het waardeloos. De downstream schommelt tussen de 3 en 6 mbit, terwijl de upstream 13 tot 19 mbit aangeeft. Dit is vreemd. Ik heb al een topic voorbij zien komenbwaarin topicstarter een vergelijkbaar probleem meldt.

Aan mijn kant is niets veranderd. Ook het bereik is 3 streepjes. Dit was het altijd al.

Ik wil dat Tmobile hier iets aan doet, want op dit moment is de vaste adsl verbinding sneller en dat lijkt me niet de bedoeling.
Indien er geen oplossing komt, stel ik Tmobile in gebreke.
icon

Beste antwoord door Thijs1981NL 4 juni 2018, 23:48

Inmiddels zelf wat lopen stoeien met het modem. Ik heb nu 4 streepjes ontvangst. Verder even een andere vpn geprobeerd. Nu haal ik 22mbit down. Probleem lijkt opgelost. Topic kan gesloten worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Inmiddels zelf wat lopen stoeien met het modem. Ik heb nu 4 streepjes ontvangst. Verder even een andere vpn geprobeerd. Nu haal ik 22mbit down. Probleem lijkt opgelost. Topic kan gesloten worden.
Reputatie 6
Badge +11
Als het geen typefout is ('ander vpn'): speedtest niet via een VPN uitvoeren om eventueel traagheid bij VPN provider uit te sluiten.

Maar wellicht bedoel je 'andere APN': inderdaad voor 4G voor Thuis kun je de speciale APN fms gebruiken, dan is er binnen T-Mobile een directere weg van mast naar internet.
Van jouw 4Gmodem naar mast is een geheel ander aspect, maar met 4 streepjes een 22Mbps is een mooie waarde, hopelijk blijft dat zo.

Reageer