wat is voor mij de ideale zendmast om een antenne op te mikken?

• 19 december 2019
  • 4 reacties
  • 1013 Bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen allen,

na een uitermate slechte maand op internet-gebied is de 4G (thuis) verbinding hier op het dorp met hulp van de tm webcare toch aanzienlijk verbeterd.

Het is alleen nog steeds niet wat het vroeger was, er is echt een aanzienlijk verschil met een maand geleden.

Ik heb nu een beter modem in gebruik genomen en wil er een richtantenne op het dak aan hangen.

Het modem geeft op dit moment aan dat ie aan cell id 3952662 hangt.

Is er een manier om uit te vinden welk cell id bij welke mast / lokatie hoort?

Er zijn voor mij denk ik 3 of 4 masten bruikbaar, hoewel de dichtstbijzijnde (in Spierdijk) met 2,33 km een stuk dichterbij staat dan de andere alternatieven en dus de aannemelijkste kandidaat is.

Nergens kan ik echter vinden of dit cell id nummer bij lokatie Spierdijk hoort…

Ik hoor het heel graag als iemand onderbouwde inzichten heeft,

Dank en groet, Tony

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @tonytee 

Valt nog niet mee iets te vinden, 4Gmasten.nl etc. geven geen cell id.

Maar de Android app Network Cell Info Lite wel, er zit een kaart optie bij waarmee je ziet met welke mast je verbonden bent en je ziet masten in de buurt incl. cell id dus zo kun je ze via deze app en een T-Mobile simkaart wel vinden denk ik. Het gaat dus om de masten welke jouw telefoon op dat moment “hoort”.

Groet, Folkert

Reputatie 2

Hoi @tonytee 

Valt nog niet mee iets te vinden, 4Gmasten.nl etc. geven geen cell id.

Maar de Android app Network Cell Info Lite wel, er zit een kaart optie bij waarmee je ziet met welke mast je verbonden bent en je ziet masten in de buurt incl. cell id dus zo kun je ze via deze app en een T-Mobile simkaart wel vinden denk ik. Het gaat dus om de masten welke jouw telefoon op dat moment “hoort”.

Groet, Folkert

Ha Folkert,

Dank voor je reaktie, het lag dus niet aan mij dat er zo weinig te vinden is… je zou denken dat zoiets wel ergens in een database bestaat…

Ik heb de android apps geprobeerd, maar aangezien ik in het buitengebied woon wil mijn telefoon zo te zien niet eens koppelen met betreffende LTE zenders op die afstand

(minstens één dorp of stad verderop)…

HSPA+ lukt nog net op m’n telefoon, en dat is dan een paal bij mij in het dorp zelf, die alleen voor de gsm is denk ik..

de koppeling die ik daar wel zie komt niet overeen met de cell id die mn LTE modem aangeeft in ieder geval…

Misschien als ik er naartoe rijd… maar in mn telefoon zit dan ook weer een andere provider sim, dus of ie dan dezelfde cell id gaat geven is dan ook weer de vraag :/

maar dank voor het meedenken… het blijft nog even zoeken denk ik

Reputatie 7
Badge +18

Hoi Tony,

De genoemde app laat alle masten incl. cell id zien op de kaart welke de telefoon op dat moment hoort en potentieel mee kan verbinden en als je buiten staat zijn dat er aardig wat. Ik weet niet of je de 4G voor Thuis simkaart tijdelijk in je telefoon kunt plaatsen, je moet wel met T-Mobile 4G vebonden zijn.

Die database is er uiteraard wel maar niet publiek toegankelijk zo te zien. Het is nu zo dat alle locaties gewoon allemaal 4G hebben.

Succes!

Groet, Folkert

Reputatie 2

ik heb deze conversatie even omgezet naar een specifieke vraag hier: 

https://community.t-mobile.nl/topic/show?tid=317659&fid=480

om reden dus dat een “vraag” schijnbaar iets anders is dan een “conversatie” in dit forum…

al lijkt het me bijna hetzelfde :)

tt

Reageer