Beantwoord

Wegvallende Wifi 5G op LTE CPE B2368-66

  • 28 August 2020
  • 85 reacties
  • 5949 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 198 reacties

De LTE CPE B2368-66 die bij de 4gvt extrasnel voor 240 euro aangeschaft moet worden voldoet niet  aan de verwachtingen. Met regelmaat, een aantal keer per dag, worden we op het netwerk geconfronteerd met wegvallende verbindingen op de wifi 5g. De wifi 2,4 geeft op dat moment geen problemen. Onlangs een tijdklok op de binnenrouter gezet in de hoop dat door een dagelijkse reset dmv spanningswegval van 5 minuten de router reset waardoor dit niet meer zou gebeuren. Helaas.

De oplossing zou een andere router voor de wifi achter de LTE CPE B2368-66 te hangen maar dat vind ik toch echt wel iets te ver gaan. Voor 240 euro mag je toch  goed functionerende hardware verwachten. Een vriend hier verderop die onlangs ook 4gvt extra snel heeft aangeschaft ervaart de zelfde problemen. De problemen doet zich voor op laptops, telefoons, chromecast enz.

Kan T-mobile hier eens naar kijken? Is er misschien nieuwe firmware die we zonder problemen kunnen installeren waardoor dit probleem misschien opgelost kan worden?

icon

Beste antwoord door Dave 6 May 2021, 15:46

Bekijk origineel

85 reacties

Reputatie 3

Nee joh, alle technici zijn al 3 weken verschrikkelijk druk met het weer werkend krijgen van automatisch tegoed aanvullen. Wat is dit product slecht getest zeg.

Reputatie 4
Badge

@GrannySmith 

Ik denk dat het product wel getest is. Wanneer je na een testperiode in een live situatie terecht komt zal dat altijd weer situaties geven die in de test niet boven water zijn gekomen. Ook is alles wat door de lucht gaat erg storingsgevoelig en is niet altijd even goed inzichtelijk wat het niet makkelijk maakt om een probleem snel op te lossen. Obstakels die er voorheen niet waren kunnen grote problemen opleveren. Een nieuwe magnetron in huis kan zomaar een probleem opleveren voor het zenden en ontvangen. De gemeente kan iets laten bouwen of plaatsen waardoor signalen niet meer met de verwachte snelheid meer aankomen. Of doen je buren iets waardoor er storingen ontstaan. Iets wat T-Mobile niet in de hand heeft. Wat vandaag werkt kan volgende week een probleem zijn. Een kleine aanpassing in één van de systemen kan gevolgen hebben voor een ander systeem. Zelfs een update van besturingssystemen van de servers kunnen  nadelige gevolgen hebben. Iets wat in de it wereld regelmatig gebeurd.  Ik denk afhankelijk van ernst van het probleem en het aantal klanten wat daardoor geraakt is er door T-mobile een prio aan gegeven worden. Dat is bij de andere providers ook zo. Daardoor kan een oplossing langer duren dan ieders verwachting.

 

Zoals ik het op dit moment ervaar is de service bij T-Mobile beter dan bij bijv. KPN. Daar heb ik in het verleden verschillende issues gehad waarbij je het gevoel kreeg tegen een enorme grote hoge muur aan te lopen.

Op mijn werk krijg ik van leveranciers producten waarvan zij beweren dat het hufterproof is. Bij veel producten bewijs ik het tegendeel en heb ik in een korte tijd het doel van het product om de zeep geholpen. En toch geloof ik erin dat zij dit getest hadden.

 

Wanneer ik kijk naar dit product geloof ik in het product. Het abonnement is goed. Een jas die mij i.i.g. goed past. Je moet als gemiddelde internetter flink aan de bak om over de bundel van 500 gig te gaan. De aanvullers zijn beter dan bij het oude 4gvt. Met 5 gig aanvullen kan je weer even vooruit. Mijn situatie is 2 personen, veel gebruik van het internet, netflix, videoland, iptv en selectief downloaden uit nieuwsgroepen. 

De problemen die er nu zijn, zijn niet zodanig dat het niet werkbaar is. We kunnen nog steeds internetten. Waarschijnlijk zullen veel gebruikers van het probleem wat ik heb met de wifi niet eens last van hebben, De 2,4 wifi is voor standaard gebruik nog steeds heel goed te gebruiken en voor veel gebruikers meer dan voldoende.

Wat zijn jouw ervaringen met de nieuwe 4gvt?

 

Ik woon in een buitengebied en heb geen problemen met de B2368. Ik doe alles met de 500 GB databundel, verbruik (2 personen) is gemiddeld 10 GB per dag en dan let ik nergens op, dus doe alles met data. 

Omdat het bereik van 5 Ghz wifi iets minder is maak ik alleen gebruikt van 2.5, behalve voor mijn Chromecast en daar heb ik met films kijken geen last van uitval o.i.d.

Reputatie 1

Dit probleem met een wegvallende 5G verbinding hebben wij ook. Wat is hier aan te doen?

 

De 2,4 is niet snel genoeg om als alternatief te dienen.

Bij mij was de 5G vaak traag totdat ik de Blue tooth van het apparaat uitzette (IPad, iPhone).deze stoort nl met de 2.4. 
je kunt ook proberen om de 2.4 helemaal uit te schakelen in het modem. 

Reputatie 1

Thx, maar die 2.4GHz heb ik nodig voor mijn (oude, I know) PS4, die heeft nog geen 5GHz chip helaas.

 

Meer/andere oplossingen blijven hierom welkom.

Reputatie 4
Badge

Bekend probleem. Had ik ook last van.

De modem gebruik ik nu alleen nog maar als doorgeefluik van de internetverbinding. Ik heb achter de huawei een eigen router geplaatst. De Netgear Nighthawk X6 R8000 onderhoud nu mijn netwerk. Wifi op de huawei heb ik uitgezet. Nooit geen problemen meer.

Reputatie 1

Gaan we dat ook maar doen hier, jammer dat dat dure Huawei ding van zichzelf niet goed werkt, maar we hebben het er mee te doen 🤷‍♂️. Thanks!

Reputatie 4
Badge

De huawei is voor de verbinding wel een hele goede stabiele router. 

Succes

Ferry

Reputatie 4
Badge

@David Kan T-mobile hier toch ook eens naar kijken? Ik lees de laatste tijd vaker dat klanten problemen met de wifi hebben. Niet iedereen wil dit oplossen door een extra router aan te schaffen. Er is iets niet goed met het product.

Reputatie 7

Hi @feplas,

Dit ga ik even navragen, kijken of hier wat over bekend is! :thumbsup:

Reputatie 1

Cool, ben benieuwd!

Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. Ik ben tevreden over de snelheid van mijn ontvangst, maar het lijkt na een uur streamen (teamsvergadering) ineens erg te dippen. Ook voor cloudgaming is 5ghz nodig.

De 5ghz vanuit de B2368-66 is  ook bij mij erg instabiel. Meerdere keren valt deze optie ineens weg. Zijn er manieren om dit te verbeteren? @David heb jij inmiddels meer informatie?

Reputatie 7

Hi allemaal,

Sorry voor de late reactie! We hebben dit inderdaad uitgepluisd en het blijkt dat in veel gevallen niet de geleverde apparatuur wordt gebruikt. We kunnen daardoor niet de kwaliteit en service garanderen die we bij onze eigen apparatuur wél kunnen bieden. 

Als dit voor jou inderdaad het geval is dan weet je in ieder geval hoe het komt. Mocht dit niet zo zijn, dan is het goed om even op de dekkingskaart te kijken en daar eventueel een melding te doen, zodat dit nagekeken kan worden. 

Voor nu een goed weekend toegewenst! 

Reputatie 4
Badge

Hi allemaal,

Sorry voor de late reactie! We hebben dit inderdaad uitgepluisd en het blijkt dat in veel gevallen niet de geleverde apparatuur wordt gebruikt. We kunnen daardoor niet de kwaliteit en service garanderen die we bij onze eigen apparatuur wél kunnen bieden. 

Als dit voor jou inderdaad het geval is dan weet je in ieder geval hoe het komt. Mocht dit niet zo zijn, dan is het goed om even op de dekkingskaart te kijken en daar eventueel een melding te doen, zodat dit nagekeken kan worden. 

Voor nu een goed weekend toegewenst! 

@David ik snap hem niet helemaal. We hebben het hier niet over de ontvangst van de mast maar over de wifi van de door jullie geleverde router. De wifi 5g band geeft regelmatig uitval. Ik had om een firmware update gevraagd.

Graag vernemen wij van je.

Gr. Ferry

Reputatie 4
Badge

@David Nog een kleine toevoeging aan mijn verhaal. Lever ons, iedereen die de LTE CPE B2368-66 die jullie aan ons hebben geleverd, die wij ook gebruiken, de service die jullie beloven. Los ons probleem op met de wifi 5g band van de LTE CPE B2368-66.

Wij allen wensen jou ook een fijne zondag!!

Reputatie 4
Badge

@David weet je al iets meer over de kwaliteit van de wifi van de binnenrouter? 

Graag even een reactie 

Dank ferry 

@David Ik sluit mij aan bij de vraag van feplas. Een omweg om de 5ghz werkend te krijgen is een extra router, maar dat is nou juist het hele punt van dit topic!

Ik heb helemaal geen zin om extra te betalen voor hardware als ik een apparaat heb aangeschaft die dat gewoon moet kunnen. 

Overigens is de dekkingskaart is bij mij helemaal prima, heb ook bijna altijd 95 download, maar de 5ghz van de router is zo instabiel als wat (en nee ik heb geen extra router aangesloten).

 

 

 

Reputatie 7

Hi lezers,

Helemaal helder en dit ga ik navragen. Gezien de feestdagen eraan komen kan het even duren voor ik een reactie heb.

Fijne feestdagen! :santa:

Reputatie 4
Badge

Hi @David . Dank voor je reactie. Begrijpelijk dat we de aankomende 2 weken niet veel moeten verwachten. We hebben geduld. Mooi actiepunt voor het nieuwe jaar. 

Fijne feestdagen!!!

Reputatie 7

wifi kanaal vastzetten op kanaal 36. dit was bij de fritzrepeater 1750 het geval vanwege DFS

Reputatie 4
Badge

Hi @Hidden.nld 

Kanalen vastzetten zou een mogelijkheid kunnen zijn maar ik noem dat een lapmiddel en doe je wanneer je omgeving invloed heeft op je signaal en problemen veroorzaakt. Niet iedereen durft de configuratie van een router aan te passen.

De onstabiele wifi 5g band is een algemeen probleem waar iedereen last van kan hebben. Dan zit er toch iets mis in de router en mag je als koper verwachten dat er iets aan gedaan wordt om dit op te lossen. Bedenk wel dat dit een vrij dure set is waarvan je mag verwachten dat het goed werkt. Als dat niet zo is zal er door de verkopende partij de service geboden moeten worden om dat op te lossen. Zoiets heet garantie:wink:

Fijne feestdagen

Wij hebben ook het dagelijks wegvallen van het internet. Iedere dag om 10.07 uur, super irritant. Ik gebruik de meegeleverde router van T-Mob. Dus los van de extreem trage snelheid van dit product heb je ook nog eens de dagelijkse irritatie van het wegvallen. Zou fijn zijn als er een oplossing voor komt.

Reputatie 3

Wij hebben ook het dagelijks wegvallen van het internet. Iedere dag om 10.07 uur, super irritant. Ik gebruik de meegeleverde router van T-Mob. Dus los van de extreem trage snelheid van dit product heb je ook nog eens de dagelijkse irritatie van het wegvallen. Zou fijn zijn als er een oplossing voor komt.

1 x per dag reset t-mobile de connecties. Dat hebben we allemaal. Is niet te voorkomen maar je kunt het tijdstip wel veranderen door een keer zelf de connectie te verbreken door de stroom te onderbreken, bijvoorbeeld vroeg in de nacht. Daarna zal de dagelijkse onderbreking op dat tijdstip gebeuren. 

Reputatie 4

Wij hebben ook het dagelijks wegvallen van het internet. Iedere dag om 10.07 uur, super irritant. Ik gebruik de meegeleverde router van T-Mob. Dus los van de extreem trage snelheid van dit product heb je ook nog eens de dagelijkse irritatie van het wegvallen. Zou fijn zijn als er een oplossing voor komt.

@M-a-r Wat @GrannySmith zegt klopt. iedere 24 uur word de verbinding verbroken om alle spookverbindingen weg te filteren. Je kan idd vroeg in de nacht zelf de stroom te verbreken maar om dit te voorkomen zou je een tijdschakelaar kunnen gebruiken die je net als mij om 03.00u voor een minuut de stroom onderbreekt. zo hoef je zelf niet meer uit bed. 

gr jempi

 

Reageer