Beantwoord

2368 reset spontaan meerdere keren per dag

  • 8 December 2020
  • 14 reacties
  • 612 Bekeken

Wie kan mij helpen met het probleem dat mijn router 2368 spontaan meerdere keren per dag reset.

 

icon

Beste antwoord door feplas 11 December 2020, 22:46

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4

Wie kan mij helpen met het probleem dat mijn router 2368 spontaan meerdere keren per dag reset.

 

Goedenavond het klopt dat iedere 24 uur de verbinding even onderbroken word. Maar dat de router spontaan reset had ik nog niet eerder gehoord. Jij wel @feplas ??

Hallo, mijn router reset zich op willekeurige momenten.  Soms 3 x op een dag soms slaat hij een dag over en dan weer eens 1 x per dag, kortom heel verschillend. Ik heb geen idee wat het probleem  kan zijn, ik heb wel veel betaald voor het ding.  Ik hoop erop dat er nog iemand komt met een oplossing. 

Reputatie 4
Badge

@G.W.Liefers Reset echt de router? start die opnieuw op of ben je je wifi verbinding kwijt? Of is de connectie naar de T-mobile even weg?

 

Hoi hoi, dat doet ie inderdaad. Hij stopt ermee en begint van voren af aan. Hij start gewoon opnieuw op. Het lijkt mij dat het een bug in de software is oid. Of misschien een instelling, vervelend is het wel. Ik had gelezen dat de router zich eens in de vierentwintig uur opnieuw connect, maar dat is hier niet het geval, hier is het een volledige reset.  Grt Gert

Reputatie 4
Badge

@G.W.Liefers Dat eens in de 24 uur de verbinding wegvalt komt vanuit de mast. Dat is om spooksessies te stoppen. Dat kan je ondervangen door een tijdklok op de routen te zetten en dan in de nacht, bijvoorbeeld 3 uur, het stroom even te laten onderbreken.

Er zijn ook problemen met de Wifi. De 5g wilt wel eens wegvallen. Daar is helaas geen oplossing voor. Ik heb daardoor zelf een router achter de huawei geplaatst die mijn interne netwerk aanstuurt. De 2,4 band is stabieler. Probeer deze anders eens.

Jouw probleem dat de router echt opnieuw opstart is iets nieuws. Nooit eerder gehoord of last van gehad. Wat je nog zou kunnen proberen is een factory reset van de router. Dan herstel je de software.

Mocht dat geen resultaat geven adviseer ik je contact op te nemen met de klantenservice van T-mobile. De set zal dan geruild moeten worden denk ik. Het zal dan een hardware probleem zijn.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

Succes!!

 

Bedankt voor je reactie.

Dat eens in de 24 uur de verbinding wegvalt komt vanuit de mast. Dat is om spooksessies te stoppen. Dat kan je ondervangen door een tijdklok op de routen te zetten en dan in de nacht, bijvoorbeeld 3 uur, het stroom even te laten onderbreken.

Dat van die onderbreking was bekend, ik moet wel zeggen dat ik van dit fenomeen nog nooit iets heb gemerkt.

Er zijn ook problemen met de Wifi. De 5g wilt wel eens wegvallen. Daar is helaas geen oplossing voor. Ik heb daardoor zelf een router achter de huawei geplaatst die mijn interne netwerk aanstuurt. De 2,4 band is stabieler. Probeer deze anders eens.

Het probleem van het wegvallen van 5G behoort ook niet tot mijn problemen, ik heb hier 2 telefoons óf een laptop die er gebruik van maken. En dan zou het zo kunnen zijn dat hij wel eens wegvalt, maar dat zou op de momenten kunnen zijn dat ik het niet gebruik. Verder werkt 2.4 hier goed en ook snel genoeg. Dit zal misschien komen dat ik weinig apparaten via 2.4 heb werken en zodoende de snelheid wel ok is, zoals je misschien wel weet is het zo dat als je veel zaken via 2.4 hebt lopen dit ten koste kan gaan van de snelheid.

 Mijn tv heb ik expres met de kabel aangesloten omdat dat dan wel weer stabieler werkt.

Jouw probleem dat de router echt opnieuw opstart is iets nieuws. Nooit eerder gehoord of last van gehad. Wat je nog zou kunnen proberen is een factory reset van de router. Dan herstel je de software.

De fact. res. heb ik nu uitgevoerd en ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan en of het nog verbetering zal geven

Mocht dat geen resultaat geven adviseer ik je contact op te nemen met de klantenservice van T-mobile. De set zal dan geruild moeten worden denk ik. Het zal dan een hardware probleem zijn.

We zullen het afwachten, de resultaten zal ik je laten weten via dit forum, bedankt tot zover.

Groet Gert

Daar zijn we weer, ik had een stille hoop dat na mijn reset het e.e.a. misschien beter zou gaan werken.

Maar niets is minder waar, het is nog steeds het zelfde verhaal. Hij heeft sinds de reset 51 uur gewerkt en net op het moment dat ik naar het verhaal van de lockdown zit te kijken gaat mijn router in lockdown stopt hij er weer mee. Nog iemand andere ideeën, ik vind het toch wel heel vervelend worden, een hoop geld betalen per maand terwijl het niet goed werkt.

Reputatie 4
Badge

@G.W.Liefers . Wel eens van garantie gehoord?

Neem even contact op met Klantenservice. Dit lijkt mij dan waarschijnlijk een hardwareprobleem.

Ik had ze gebeld van de klantenservice, maar die stuurde mij naar dit forum. Maar ik ga het nog een keertje proberen. Prettige avond.

Reputatie 4
Badge

@G.W.Liefers Leg dan even uit wat je hebt gedaan. En dat er verder geen oplossing voor handen is.

Dit forum is voor klanten door klanten. Klanten kunnen jou geen garantie geven :wink:

Mocht het niet lukken laat dat dan hier toch even weten. Dan kan 1 van de mods kijken

Reputatie 1

Dit is een bekend fenomeen bij dit modem en niemand is bij machte of bereid er iets aan te doen. Zie ook 

 

 

 

 

 

 

Om niet een nieuw topic aan te maken terwijl deze er (nog) is:

 

Ik merkte dat mijn B2368-66 dagelijks rond 12:00 (dus middag) opnieuw opstartte (wat ook te zien is op de LTE status in het router menu). Ik heb dat ondervangen door een keer om 06:00 (ik was toch wakker), de spanning van de router heb gehaald en weer heb ingeschakeld. Sindsdien stond er dagelijks in het routermenu het aantal uren en minuten up-time vanaf ongeveer 06:00 die dag.

Tot gisteren. Ik zie vanaf gisteren een reset rond 06:00 en toch ook weer eentje rond 12:00. Lastig omdat ik tijdens thuiswerkdagen op het bedrijfs-VPN inlog, waarbij bij zo'n reset alle applicaties worden afgebroken.

 

Is er voor zoiets nu een oplossing in een instelling of iets dergelijks?

 

Alvast bedankt en groet :-)

 

Reputatie 1

Ik wil u eerder feliciteren dat de (extra) uitval in uw geval beperkt is tot slechts 1 moment. Op support vanuit de provider zou ik niet rekenen; dit betreft een hier-heeft-u-spullen-zoek-het-verder-maar-uit abonnement 😕

Het is nu inderdaad wel iets aan het toenemen, ik zag vanochtend om 08:00 dat de router 8 uur up zou zijn, wat een extra reboot om middernacht betekent.

 

Hopelijk nu overdag constant :-)

 

Reageer