Beantwoord

4 G thuis + buitenantenne heeft goed gewerkt, maar nu drama na drama!!!!

  • 26 February 2022
  • 5 reacties
  • 786 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wij zitten in een buitengebied in Friesland, en 4G thuis leek de ideale oplossing!

Wij zijn voor de extra snelle variant gegaan met buitenantenne.

Behalve dat de hoge snelheden alleen in de meterkast werden gehaald. werkte het allemaal wel.

De 2.4 voldeed met 20 mbit de 5g mhz deed het alleen binnen 3 meter afstand van de meterkast.

In mijn ogen zeer zwak wifisignaal van de router.

 

Echter dat is niet ons grootste probleem. De verbinding valt nu elke dag uit, en dit is meermaals gemeld. Vreemd genoeg komt men gelijk met korting geven bij T-mobile.

Maar wat heb je aan korting als de dienst niet degelijk geleverd kan worden?

Wij hebben gevraagd om een nieuw modem, dat blijk niet te kunnen.

Wij hebben gevraagd om een monteur, ook dat lukt maar niet.

Nu gisteren zelf bij een T-mobile winkel geweest, en daar heeft men mij een nieuwe sim meegegeven.

Dit zou het proberen waard zijn.

Resultaat: Compleet geen internetverbinding meer.

En dat terwijl wij hier met een overleden persoon van alles via het internet moeten regelen.

 

Kan dan niemand ons helpen dit probleem voor eens en altijd op te lossen?

Het bijbehorende nummer = 097032030662

 

icon

Beste antwoord door eric 26 February 2022, 23:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis is gewoon een mobiel abonnement met op afbetaling een router. Dat is jouw eigendom en wordt, net als een mobiele telefoon niet omgeruild.

Het blijft dus ook een mobiele verbinding die last kan hebben van drukte in de radiocell als er b.v. meer 4g voor thuis gebruikers in de buurt zitten. Dan deel je de bandbreedte. Of misschien is er een storing op de site in jouw omgeving en maakt het modem nu contact met een mast veel verderop. Check hiervoor deze pagina.

Doet hij het inmiddels alweer? Ik heb dezelfde router combi en overweeg een extra snel abbo over te nemen..

 

Hoi Eric, het klopt wat je zegt, echter mag je wel een deugdelijk product verwachten.

 

De wet zegt hier het volgende over

Een product gekocht dat niet werkt? Of gaat het product sneller kapot dan verwacht? Dan kun je de verkoper vragen om reparatie of een vervangend product. Als repareren of vervangen niet kan, dan kun je de koop terugdraaien. Daarbij kan een mobiel die je elke dag bij je hebt natuurlijk schade oplopen e.d. maar het modem in de meterkast? Daar komt geen hond aan!?

 

De verbinding

Ook wat je schrijft over de verbinding zie ik anders, zoals gezegd wij zitten echt in een buitengebied, en er zijn zeer weinig huizen in de omgeving. De huizen die er zijn hebben glasvezel sinds een paar maanden. Dus bandbreedte delen dat zal hier zo goed als niet opgaan.

 

Dekking & Storing

Ook dat hebben we goed gecontroleerd, geen storingen of andere problemen. Daar ligt het dus niet aan.

 

SIM - geen netwerk

De oude sim, is gestopt met werken, echter de nieuwe sim die ze mij hebben meegegeven werkt niet.

Resultaat = helemaal geen internet meer i.p.v. internet met storingen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik lees wel eens over Starlink internet, dit word o.a. gebruikt in dunbevolkte gebieden in landen als Canada of andere gelijke landen,  dacht gelezen te hebben dat het hier ook zou werken.

Dacht wel gelezen te hebben dat het erg duur zou zijn, het is maar een idee.

Dacht wel gelezen te hebben dat het erg duur zou zijn, het is maar een idee.

Als ik het bericht op Tweakers zo eens terug lees;

De Starlink-internetdienst kost 99 euro per maand. Daarnaast moeten kopers een hardwarekit aanschaffen van 499 euro. Hierbij krijgen klanten een phased-array user terminal-antenne, een mounting-tripod en een wifirouter.

 

Nou weet ik overigens wel dat Starlink in de Verenigde Staten aangekondigd heeft de prijzen te gaan verhogen wegens inflatie waardoor het is dus maar de vraag is hoelang de huidige tarieven in Nederland nog gehanteerd blijven worden.

Maar voor gedeelten waar het 4G netwerk niet toereikend is, glasvezel, DSL en coax niet beschikbaar is, is Starlink zekers een goede (doch dure) alternatief.