Beantwoord

4g e tra snel voor thuis

  • 14 June 2022
  • 6 reacties
  • 285 Bekeken

Goedemiddag, ik wil graag een 4g extra snel abonnement afsluiten maar zie dat dit enkel met de verouderde Huawei antenne kan (via de reguliere kanalen is dit apparaat al niet meer leverbaar). Dit wil ik niet omdat ik van T-mobile te horen heb gekregen dat 5g voor thuis met de tijd beschikbaar komt. En bij een abonnement van 2 jaar is dan de kans groot dat ik dan met een verouderde router zit.

Zit de snelheid van 4g extra snel in de simkaart of zit dit in de router?

ik wil extra snel combineren met een 4g/5g router zodat ik zelf kan kiezen welke (snellere) router ik aanschaf en ik niet verbonden ben aan de veroudere Huawei.

Kan ik extra snel met losse sim bestellen of kan dit enkel met koppelverkoop? Mag koppelverkoop überhaupt nog? En waarom dan die oudere Huawei?

icon

Beste antwoord door eric 14 June 2022, 20:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Alleen met dit type hardware kun je 4g voor thuis snel gebruiken. De manier waarop dit modem met buiten antenne werkt veroorzaakt de minste verstoring in het radio netwerk. Zodra je de simkaart in een andere router stopt zal de snelheid worden beperkt tot het normale 4g voor thuis pakket. Dit specifieke product is dus niet voor iedereen een oplossing. Als jij zelf apparatuur wilt gebruiken zul je of het standaard 4g voor thuis van T-Mobile moeten gebruiken of een ander product. Met name voor de zakelijke markt zijn er meer aanbieders.

Het gaat er bij mij niet in dat, wanneer ik een snellere, nieuwere en betere router koop, ik dan met extra snel internet niet die snelheden zou kunnen halen wat met die veroudere Huawei wel zou halen.

 

en wanneer ik hier verder rondkijk dan lijken mijn gedachten te kloppen. Vorig jaar kon deze Huawei al niet de snelheid halen t.o.v. een andere router. Het verhaal dat de de sim tot een normale 4g snelheid zou werken in een andere router lijkt dan ook niet te kloppen. 

 

Het probleem is dat op dit moment T-mobile zo een beetje een monopolie heeft op het 4g voor thuis gebeuren, alleen KPN doet dit verder icm ADSL.

Om die reden is er ook geen drijfveer om er iets aan te doen, mensen nemen het toch wel. Als er nog 4 providers waren die hetzelfde deden moet je eens kijken hoe snel het niet meer uit maakt wat voor modem je neemt.

Reputatie 7
Badge +14

Het is technisch en commercieel best een lastig product. Het gaat vaak om afgelegen gebieden. Daar moet je wel capaciteit in de lucht voor hebben en houden. Dat is ook waarom zelfs t-mobile het niet overal aanbiedt. Dan gaat het ook nog eens om grote bundels/ veel dataverkeer waar klanten toch niet teveel geld voor willen betalen. Dus Voda/kpn willen hier hun vingers niet aan branden. Gelukkig t-mobile wel. Ze waren ook al eerst met unlimited data, e-sim en muziek data vrije bundels.  De andere providers zijn meer de volgers en kijken eerst de t-mobile kat uit de boom.

Reputatie 7

@Davendre extra snel Wil T Mobile alleen met buiten antenne aanbieden. Dat komt door de dekking en verlies binnen huis. De extra snel zit op een sim dus het maakt niet uit of je de Huawei gebruikt of niet. Je moet hem alleen wel afnemen.

Als vast internet niet een oplossing is dan heb je eigenlijk alleen 4g voor thuis of starlink als optie.

Of als je geld teveel heb kan je altijd zakelijk glasvezel aanschaffen, maar dat is wel schrikken van de prijs

Het is technisch en commercieel best een lastig product. Het gaat vaak om afgelegen gebieden. Daar moet je wel capaciteit in de lucht voor hebben en houden. Dat is ook waarom zelfs t-mobile het niet overal aanbiedt. Dan gaat het ook nog eens om grote bundels/ veel dataverkeer waar klanten toch niet teveel geld voor willen betalen. Dus Voda/kpn willen hier hun vingers niet aan branden. Gelukkig t-mobile wel. Ze waren ook al eerst met unlimited data, e-sim en muziek data vrije bundels.  De andere providers zijn meer de volgers en kijken eerst de t-mobile kat uit de boom.

Eh? Tele2 was de eerste met een unlimited data bundel, en dit was ruim voor de overname. Kpn had tevens 4g modems met een zeer grote bundel nog voordat T-Mobile thuis bestond, data vrij muziek was er bij kpn ook al, albeit alleen voor spotify (wegens netneutraliteit regels afgeschaft). Nee, T-Mobile is veel dingen, maar geen pionier.