4G moden DEFECT

  • 27 May 2023
  • 17 reacties
  • 156 Bekeken

Sinds vorig jaar een 4G modem voor thuis aangeschaft, sindsdien regelmatig problemen. Lampjes blijven wit knipperen en modem maakt geen verbinding met internet.

Sinds kort blijft bovenste lamp rood knipperen, modem is meerdere keren gereset en daarna ter reparatie opgestuurd. Bij terugkomst bleef het probleem aanhouden.

T-mobile wilt mijn abbonement niet stopzetten (terwijl ik nu al een jaar betaal voor een modem wat het niet of nauwelijks doet) tenzij ik eerst een topic open in deze geweldige community.

Dus bij deze.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hi @SuzanneScheepstra  Tja, als je het modem ter reparatie hebt aangeboden, dan zal het wel werken.

Wat gebeurd er als je de t-mobile simkaart eens in een normale telefoon doet. Krijg je dan wel een verbinding?

Over wat voor modem hebben we het trouwens?

Hoi Eric

in een telefoon werkt de simkaart wel, dit hebben ze in de winkel geprobeerd.

Waar kan ik zien wat voor type modem het is? Ik weet alleen dat het een 4G voor thuis Modem is.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Eric

in een telefoon werkt de simkaart wel, dit hebben ze in de winkel geprobeerd.

Waar kan ik zien wat voor type modem het is? Ik weet alleen dat het een 4G voor thuis Modem is.

Tja, daar zijn er meerdere van.. misschien een foto?

Als het modem goed getest is bij de reparatie bedrijf, dan zou het dus misschien aan instellingen of uiteindelijk dekking kunnen liggen. Je kunt wel op de wifi inloggen? En dan de admin pagina benaderen? Meestal staat op het kaartje met het generiek wifi wachtwoord hoe je dat doet.

Op de admin pagina kun je kijken naar b.v. de dekking en APN settings. 

Volgens mij is het de ZTE MF289D.

de admin pagina kan ik niet openen, blijft continu laden en geeft uiteindelijk aan dat de pagina onbereikbaar is.

Reputatie 7
Badge +14

En je kunt wel met wifi verbinden met de unit? Of heb je een laptop /pc waarmee je verbinding kan maken? Wat vaak ook handig kan zijn is een factor reset uitvoeren. Onder op de unit zit een klein gaatje met "reset"  erbij. Daar met een paperclip o.i.d 10 seconden in drukken. Dan start het helemaal fris opnieuw op.

Ik kan wel verbinding maken met het wifi netwerk, maar heb dan geen internet. Ik beschik niet over een pc of laptop op het moment.

Een factory reset heb ik ook al geprobeerd, geen resultaat helaas.

Reputatie 7
Badge +14

Als.je geen laptop of pc gebruikt, hoe probeer je dan de admin pagina te benaderen? En wat type je dan in?

Reputatie 4
Badge

Ik heb even gezocht naar de handleiding. Daarin staat geschreven dat wanneer het bovenste lampje rood brand netwerkproblemen zijn. De modem kan waarschijnlijk niet verbinden met de mast. Wanneer je de sim in een telefoon doen kan je dan wel verbinden en internetten? Moet je tijdens het opstarten met een telefoon een pincode intoetsen? 

Het onderste lampje is power. Het middelste lampje is wifi netwerk en het bovenste lampje is voor de verbinding met de mast.

ZTE MF289F Draadloze Router Gebruikershandleiding (manuals.plus)

Heb de router al eens op andere plekken van je woning geprobeerd? Misschien is de ontvangst slecht?

Als.je geen laptop of pc gebruikt, hoe probeer je dan de admin pagina te benaderen? En wat type je dan in?

Via mijn telefoon. De website die op de onderkant van de modem staat.

Ik heb even gezocht naar de handleiding. Daarin staat geschreven dat wanneer het bovenste lampje rood brand netwerkproblemen zijn. De modem kan waarschijnlijk niet verbinden met de mast. Wanneer je de sim in een telefoon doen kan je dan wel verbinden en internetten? Moet je tijdens het opstarten met een telefoon een pincode intoetsen? 

Het onderste lampje is power. Het middelste lampje is wifi netwerk en het bovenste lampje is voor de verbinding met de mast.

ZTE MF289F Draadloze Router Gebruikershandleiding (manuals.plus)

In een telefoon doet de sim het, ik hoef geen pincode in te voeren.

Reputatie 4
Badge

Ik heb even gezocht naar de handleiding. Daarin staat geschreven dat wanneer het bovenste lampje rood brand netwerkproblemen zijn. De modem kan waarschijnlijk niet verbinden met de mast. Wanneer je de sim in een telefoon doen kan je dan wel verbinden en internetten? Moet je tijdens het opstarten met een telefoon een pincode intoetsen? 

Het onderste lampje is power. Het middelste lampje is wifi netwerk en het bovenste lampje is voor de verbinding met de mast.

ZTE MF289F Draadloze Router Gebruikershandleiding (manuals.plus)

In een telefoon doet de sim het, ik hoef geen pincode in te voeren.

Heb je dat geprobeerd op het adres waar je router staat? Alles lijkt op verbindingsproblemen met de mast. Verschillende plekken geprobeerd in je woning? Anders zou je met de sim en router naar een t-mobile kunnen gaan daar na te laten kijken.

Ik heb even gezocht naar de handleiding. Daarin staat geschreven dat wanneer het bovenste lampje rood brand netwerkproblemen zijn. De modem kan waarschijnlijk niet verbinden met de mast. Wanneer je de sim in een telefoon doen kan je dan wel verbinden en internetten? Moet je tijdens het opstarten met een telefoon een pincode intoetsen? 

Het onderste lampje is power. Het middelste lampje is wifi netwerk en het bovenste lampje is voor de verbinding met de mast.

ZTE MF289F Draadloze Router Gebruikershandleiding (manuals.plus)

In een telefoon doet de sim het, ik hoef geen pincode in te voeren.

Heb je dat geprobeerd op het adres waar je router staat? Alles lijkt op verbindingsproblemen met de mast. Verschillende plekken geprobeerd in je woning? Anders zou je met de sim en router naar een t-mobile kunnen gaan daar na te laten kijken.

Wat bedoel je met ‘op het adres waar je router staat’? Het lijkt me logisch dat ik in dezelfde ruimte ben, toch?

Ik ben al meerdere keren naar de winkel geweest, hier hebben ze niks voor mij kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +14

 

 

 

 

Ik ben al meerdere keren naar de winkel geweest, hier hebben ze niks voor mij kunnen doen.

Maar hier hebben ze toch wel een werkende verbinding laten zien op die router? Of anders de defecte router ingenomen voor reparatie?

 

 

 

 

Ik ben al meerdere keren naar de winkel geweest, hier hebben ze niks voor mij kunnen doen.

Maar hier hebben ze toch wel een werkende verbinding laten zien op die router? Of anders de defecte router ingenomen voor reparatie?

Heb je wel mijn beginvraag gelezen? De router is opgestuurd geweest voor reparatie maar kwam defect terug???? De medewerkers in de winkel konden mij niet verder helpen en verwezen mij naar de klantenservice

Reputatie 4
Badge

Ik heb zeker wel je beginverhaal gelezen. Staat nergens dat deze defect terug kwam. Er staat dat het probleem bleef aanhouden.

Ik heb geen idee meer. Succes met je probleem.

Ik heb zeker wel je beginverhaal gelezen. Staat nergens dat deze defect terug kwam. Er staat dat het probleem bleef aanhouden.

Ik heb geen idee meer. Succes met je probleem.

Bedankt voor het meedenken

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SuzanneScheepstra 

Ik wil dit graag laten onderzoeken door onze 4G voor Thuis specialisten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 097-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag in het bericht je probleem concreet uitleggen ook wat je al zelf hebt geprobleerd zodat onze specialisten dit zo goed mogelijk kunnen onderzoeken. 

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Reageer