Beantwoord

4G Router met T-MOB datasim kan geen mails versturen

  • 9 June 2022
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

WIj maken gebruik van een 4G Router met een T-Mobile onbeperkt abonnement. Nou heb ik een applicatie waarmee ik via de gmail SMTP server alerts wil versturen maar dit werkt dus niet via de T-Mobile 4G verbinding. Als test heb ik een vaste internet lijn gebruikt als WAN voor de 4G router en dan lukt dit dus wel. Vermoedelijk blokkeert T-Mobile hier dus iets. Hoe zou ik dit op kunnen lossen of omheen kunnen werken? Ik heb zowel Port 465 als 587 geprobeerd maar beide zonder resultaat.

Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 June 2022, 10:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Iemand hier reactie op??

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hiddext 

We denken graag met je mee!

Heb je poort 25 ook geprobeerd? Zou je ook tijdelijk de firewall kunnen uitschakelen? Dan kun je controleren of het aan de router of T-Mobile ligt. 

Hi @hiddext 

We denken graag met je mee!

Heb je poort 25 ook geprobeerd? Zou je ook tijdelijk de firewall kunnen uitschakelen? Dan kun je controleren of het aan de router of T-Mobile ligt. 

Bedankt voor je reactie Hajar,

Gmail accepteert geen SMTP over poort 25. Dat geldt volgens mij voor vrijwel alle gratis email diensten van tegenwoordig. 
De firewall laat al het verkeer van binnen naar buiten toe. Verder staat de firewall uit op het operating system.

@Hajar 

@hiddext Wat is de precieze melding die je krijgt ?

Opvallend is dat bij Applicaties, gmail soms nog wel eens moeilijk kan gaan doen. In dat geval adviseert Gmail om 2FA in te schakelen en een speciale Applicatie wachtwoord aan te maken. In zo'n geval werken werkt het versturen van e-mail via poorten 465 en 587 vaak ook weer.

Zie deze pagina → Problemen oplossen → Ik kan niet inloggen bij mijn e-mailclient

 

@Hajar Volgens mij is poort 25 network en infrastructuur breed, uitgeschakeld (lees; geblokkeerd). Hierdoor is poort 25 nergens mee te gebruiken, niet alleen de T-Mobile mailservers zijn hierdoor niet meer te bereiken, ook mailservers buiten het netwerk zijn op poort 25 niet meer bereikbaar.

Alle verkeer naar een mailserver (verzenden) dient hierom dacht ik via poorten 465 en 587 te gebeuren.