Beantwoord

4G voor aan boord

  • 24 September 2021
  • 10 reacties
  • 440 Bekeken

Hallo,

Wij wonen op een (varend) schip.

Op onze vaste ligpaats hebben we een vaste aansluiting die door de kabellengte (ISRA punt aan land, modem binnen aan boord) niet altijd optimaal werkt. En als we varen hebben we dus helemaal geen internet/tv/etc anders dan via mobiele abonnementen (ook van T-Mobile).

Dus dacht ik; 4G voor thuis (met buiten antenne) is dan de ideale oplossing.

Is dat mogelijk? Als vervanging EN verbetering van ons T-Mobile thuis abonnement (TV/Internet)?

 

Mvgr
Daan

icon

Beste antwoord door soepkip67 24 September 2021, 10:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

OK, ga ik mee aan de slag.

Vreemde is wel dat het de laatste paar dagen, laatste week echt vele malen slechter is geworden.

Dus lijkt me ook dat er aan T-Mobile zijde iets veranderd is. Geen idee wat en of daar nu ook iets aan gedaan gaat worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Als het probleem de 20 meter telefoonkabel is, dan gaat dat natuurlijk helpen. Ethernet kan makkelijk die 20 meter overbruggen. In je boot komen dan 1 of meer wifi access points

Je zou eerst je huidige modem eens kunnen verplaatsen en een kabel aanleggen, dan met een vaste aansluiting, zoals een PC kunnen bekijken of dit inderdaad stabiel en snel genoeg wordt.

OK, Dus als ik het modem verplaats naar de kast aan wal (is droog en er zit inderdaad een 220V aanlsuiting) en dan een ethernet kabel naar binnen trek zou ik vervolgens een  een WIFI router binnen moeten zetten om daarmee weer binnen overal WIFI dekking te krijgen. Correct?

En daarmee zou het geheel beter, stabieler moeten werken dan nu?

 

Reputatie 7
Badge +14

Als je op de kade een 220Volt aansluiting hebt en een droge ruimte om een modem te plaatsen, dan kun je bij het modem ook wifi mesh node plaatsen en dan via meerdere wifi mesh nodes aan boord het wifi signaal (maar ook ethernet) je apparaten koppelen. Of een Ethernet kabel vanaf het modem direct naar de boot in plaats van een telefoonkabel om je modem op je boot te zetten. Zo'n ethernet kabel kan makkelijk die 20 meter overbruggen zonder verlies van snelheid.

Reputatie 7

Hi @Albatros-1906,

Wij (Moderators van T-Mobile) reageren eigenlijk alleen wanneer leden van de Community er onderling niet uit weten te komen. In dit geval heeft @soepkip67 jou direct van de correcte informatie voorzien en een topic meegestuurd met meer informatie.

De adrescheck is voor 4G voor Thuis leidend of er überhaupt een verbinding beschikbaar is én deze verbinding is dan alleen voor het adres waar het op af wordt gesloten. Het is dus geen product wat bedoeld is om te gebruiken wanneer je onderweg bent. Hier wordt ook op gecontroleerd en als blijkt dat er onjuist gebruik van wordt gemaakt dan kan de verbinding ook worden geblokkeerd. 

Als de vaste ligplaats een officieel adres is en deze in aanmerking komt na het uitvoeren van de postcodecheck, dan kun je daar natuurlijk wel 4G voor Thuis afsluiten voor de tijd wanneer je aangemeerd ligt.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen wij en de andere leden het graag!

Hoe lang zou het duren voor een Moderator van T-Mobile reageert?

Dat is inderdaad een officieel adres. Dus ik dacht ook dat een aansluiting via 4G mogelijk zou moeten zijn. De monteur die hier laatst was stelde het ook voor als de ideale oplossing voor hier (en mogelijk onderweg).

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Albatros-1906 

Een vaste ligplaats (met DSL een aansluiting) is dat gelijk aan een vast adres?
In dat geval zou het toch mogelijk kunnen zijn om daar een 4G aansluiting op aan te vragen?

Contract bepalingen worden opgesteld om de zekerheid van betaling te bewerkstelligen.
Of het dan een DSL of een verbinding met een 4G modem is zal dan niet veel verschil maken.

Wacht op een moderator die intern navraag kan doen en je uitsluitsel kan geven.

Dus er is geen echte oplossing? Via smartphone zit je wel aan data limieten, etc.

Ook de huidige oplossing (zoals omschreven) is niet ideaal. Als we dat alleen al willen verbeteren zou de 4G voor Thuis een oplossing kunnen zijn. Maar op basis van postcode check zou dat ook niet eens kunnen…….

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Albatros-1906 ,

Heb hier een link met heel veel informatie over 4G voor Thuis.

Hier staat helaas voor jou, dat je 4G voor Thuis op een vast adres mag/ kan gebruiken.

Als je een smartphone hebt en een smart tv kun je via de TV Anywhere app van T-Mobile Tv (als je een tv abonnement hebt) kijken en het beeld streamen naar je tv