Beantwoord

4g voor thuis

  • 9 September 2022
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben opzoek naar een alternatief voor mijn ‘dure’ ziggo internetabonnement. (Tv kijken doen we bijna niet).

 

Nu kwam ik 4g voor thuis sim only tegen voor 25 euro per maand. Daarnaast bieden ze ook een 5g sim only unlimited abonnement aan voor 25 euro. Deze is volgens mij niet bedoeld voor thuis in je router.

Wat is precies het verschil tussen deze 2, 5g even buiten beschouwing gelaten. Zit er verschil in snelheid of is je startbundel kleiner? Ik kom daar niet uit.

Welke raden jullie aan? 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 September 2022, 11:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge

Ik ben niet thuis in alle abonnementen maar ik denk dat je goed moet nadenken voor je je vaste lijn opzegt en overstap naar dit soort abonnementen. Ik zie ook niet welk 5g abonnement jij bedoeld. Ik kom op abonnementen voor een telefoon uit.
Unlimited is niet wat het lijkt. Je krijgt een startbundel per maand. Wanneer deze op is moet handmatig extra gratis data aanvullen via een app tot de maand voorbij is en je een nieuwe startbundel krijgt. De postcodecheck bepaalt de grote van de startbundel.

Om te bepalen of dit soort abonnementen je goed past zou je eerst je hoeveelheid dataverkeer per maand goed in beeld moeten hebben.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @thamijs 

Is er geen DSL of glasvezel beschikbaar op jouw adres? Een vaste aansluiting is natuurlijk het beste voor thuis.

Hier lees je alles over hoe 4G voor thuis werkt, je hebt er ook een link naar de bestelpagina.

Bedoel je verder de data sim only ipv de mobiele sim only? Je hebt hiermee ook 5G bij onbeperkt en je start elke dag met 10gb en als dat op is moet je steeds een 2gb aanvuller activeren.

Bij 4G voor thuis heb je een grote maandbundel afhankelijk van jouw postcode en als de maandbundel op is dan kun je elke keer een 5gb aanvuller activeren.

Je moet wel minimaal 2 T-Mobile abonnementen hebben op je adres anders betaal je 35 euro ipv 25 euro.

Dus 4G voor thuis is beter dan een data sim only voor thuis omdat je een grote maandbundel hebt en de aanvullers zijn ook groter.

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je reactie.

De enige vaste aansluiting die we hier hebben is de kabel van Ziggo. Het enige betaalbare alternatief is 4g voor thuis van tmobile. (Scheelt 40 euro per maand) De zendmast van Tmobile staat in ons dorpje 500 meter verderop.  
 

Wij hebben 2 tmobile abonnementen in huis. Dat scheelt ook weer een beetje.
 

Ons internetverbruik stelt bij ons niet zoveel voor. Beetje surfen en YouTube/netflix. Die maandbundel zit ik niet over in, die moet ruim voldoende zijn.

En anders kan ik ook nog kiezen voor de 4gt.

Anders eerst maar een maandje op proef, als dit mogelijk is. Geen idee hoe dit voor ons uitpakt.

 

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis wordt geleverd met een 1 of 2 jaar contract. 

Reageer