Beantwoord

4G voor thuis (en aan boord?) scheepvaart problematiek

  • 11 August 2021
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

Beste Allemaal,

Wie kan mij helpen. De situatie is als volgt. Ik ben werkend op zee, en 7 maanden per jaar van huis.
Ik maak dus nauwelijks gebruik van mijn internet (en tv) abonnement thuis.
Mijn ziggo abonnement dus opgezegd (ik kijk sowieso vaak alleen uitzending gemist, netflix, nlziet etc) en aan het kijken naar mogelijkheden.
3 maanden van de 7 maanden aan boord, liggen wij in het caland kanaal in rotterdam met dus mogelijkheden voor een nederlands internet abonnement aangezien het internet zelf aan boord verschrikkelijk slecht is.
Nu is de vraag, stel ik schaf 4G voor thuis aan, deze kan ik als ik thuis ben dan gebruiken voor mijn internet en zodra ik aan boord ga, gebruiken voor mijn internet aan boord (natuurlijk niet als we naar amerika varen, maar als we in het caland kanaal liggen in Rotterdam). Zo heb ik toch internet waar ik ben en betaal ik niet voor een abonnement waar ik thuis langer dan een half jaar sowieso geen gebruik van maak. Het abonnement voor 4G voor thuis staat natuurlijk wel op mijn postcode van mijn woonadres, werkt deze dan nog als ik het aan boord van het schip gebruik? (andere postcode?)
Of hebben jullie nog betere opties voor mijn internetabonnement? (zowel thuis als op reis, hotspot, mobile wifi). Alvast bedankt.

Mvg,
Manon

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 August 2021, 18:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mmringelberg welkom bij de community.

Bij T-Mobile ben je aan het juiste adres voor dit vraagstuk. 4G voor thuis is met name bedoeld is om meerdere apparaten, via een LAN netwerk van internet te voorzien. Dat lijkt iets overkill als jij gewoon aan boord alleen uitzending gemist, netflix en nlziet kijkt. Ook is het formeel niet toegestaan dit abonnement ergens anders dan het lever adres te gebruiken.

Maar je zou ook op je telefoon tv kunnen kijken met een unlimited abonnement. Daar is zelfs een variant van beschikbaar waarbij Netflix goedkoop erbij wordt geleverd. Of je kijkt via een hotspot op je telefoon op een tablet met wifi. Het ding is alleen dat unlimited 4G wel een Fair Use Policy kent. 8Gb per dag waarna je gratis bundelboosters van 2 Gb kunt bijbestellen. Zodra de kwaliteit heel hoog is kan zo'n stream behoorlijk wat GB;s per uur verbruiken. Het is dus zaak dit uit te proberen en wellicht genoegen te nemen met iets minder pixels :)

Een unlimited telefoon abonnement kun je bij een T-Mobile winkel halen, of online bestellen. Je moet inderdaad een NL woonadres en bankrekening hebben. 

Bedankt Eric voor je snelle reactie, super!

2 problemen met bovenstaande. Aan boord maak ik ook gebruik van een laptop waarop ik (geen zware en veel GB's vragende) online games speel. Op mijn mobiel tv kijken is dus geen optie, dat doe ik liever op mijn laptop. Verder is het aan boord vooral van belang dat ik normaal mijn bankzaken kan regelen en streamingdiensten zijn meegenomen, echter niet noodzakelijk. Bovendien is het erg vervelend als ik na 8GB steeds GB's bij moet vragen, ook al is het gratis. 
Ik ben dus vooral op zoek naar een goede combinatie voor thuis en aan boord. Maar als ik jou begrijp is misschien een Mifi Router een betere optie dan 4G voor thuis. 
Of gewoon een internet abonnement afsluiten voor thuis, genoegen mee nemen daarvoor 7 maanden voor niets te betalen en een mobiel abonnement op unlimited zetten en dan als hotspot gebruiken aan boord voor mijn laptop?

Reputatie 7

@mmringelberg 

4g voor thuis is alleen bedoeld voor thuis :)

je mag hem niet mee nemen naar andere locaties volgens de voorwaarden. deze heeft ook een maandbundel van 100gig en aanvullers van 5gb als ik me niet vergis

je telefoon als hotspot gebruiken zodat je de laptop kan gebruiken mag dan weer wel.

Bedankt Hidden voor je antwoord. 
Het lijkt erop dat ik het beste een mobiel abonnement onbeperkt kan afsluiten bij T-mobile (en aan boord kan gebruiken voor hotspot) in combinatie met een vast internet abonnement voor thuis. 
Hier maak ik dan wel meer dan de helft van het jaar geen gebruik van, maar lijkt wel de beste optie. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je die combinatie afsluit kun je klantvoordeel krijgen. Je betaalt dan voor het snelste internet wat via DSL of 100/1000 glas bij jou geleverd kan worden + Unlimited spraak/data slechts €50,- per maand. Kijk voor de aansluit mogelijkheid op deze pagina.

Ik zag het inderdaad, ik zal mijn tele2 abonnement moeten opzeggen daarvoor (december). Nogmaals dank voor de antwoorden. 

Reageer