Beantwoord

4G voor Thuis, instabiel sinds April

  • 24 May 2021
  • 3 reacties
  • 231 Bekeken

Hallo allemaal, sinds begin April 2021 heb ik last van dat onze 4G verbinding zeer instabiel is. De modem verliest compleet de verbinding met 4G+ wat ca 30 seconden duurt en verbindt deze met het trage 3G netwerk.

Na een tijdje schakelt de modem zelf over naar 4G+, maar na een handmatige reboot van de modem krijg ik weer goede 4G+ verbinding wat dan zeker wel 1-2 uur goed stand houdt maar valt vaak weer de verbinding weg.

Ik maak gebruik van een Huawei B525s-23a modem met een externe richantenne. En m’n signaalwaardes zijn best wel goed. 

RSRQ:  -8dB
RSRP:  -76dBm


Verder gebruik T-mobile 4G thuis sinds Maart 2020 en voorheen nooit problemen gehad.

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 2 June 2021, 10:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @petervdperk 

Je kan hier het beste een dekkingsklacht voor aanmaken, Je die zelf indienen via onze dekkingskaart. Als je je postcode invoert en klikt op meld een probleem dan kun je daar aangeven om welk router het gaat, wel veroemen dat je een externe richantenne gebruikt. En ook 3 voorbeelden van datum en tijdstip en snelheid vermelden waarop je dit ervaart. Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen je binnen 7 werkdagen voor zien van een terugkoppeling. 

Beste Hajar,

Ik heb afgelopen maand meerdere keren de “Netwerk klacht” formulier op de dekkingskaart ingevuld. Echter hebben is de situatie nog steeds hetzelfde.

Verder heeft T-mobile ook geen contact opgenomen na meerdere “Netwerk klachten”

Reputatie 7
Badge +9

Hi @petervdperk 

Ik zie dat ze bezig zijn met je case. Ook hebben ze je gister 2 keer proberen te bellen. Je hebt als het goed is een terugbelverzoek gekregen en dan kun je de case met ze bespreken. Ik hoop dat je zo verder komt.

Reageer