4g voor thuis testen

  • 25 July 2022
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

T-mobile geeft de mogelijkheid een maand 4G voor thuis te testen. Daarvoor heb je zelf een router nodig. Kan dit op de Sagemcom router van de KPN. Mijn KPN abonnement buitengebied loopt bijna af. De downloadsnelheid is heel slecht tijdens drukte op het netwerk. Dat is elke avond en ieder weekend. De mast waar ik het van moet hebben kan het niet aan. Staat in de top 5 van probleem masten. En mobiel verkeer gaat ook nog eens voor.

Wil testen of T-mobile op mijn locatie wel voldoende capaciteit heeft.

De vraag is dus kan ik een maand testen op het modem van de concurrent. Iemand ervaring mee??

 


This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @4gvoorthuizen welkom bij de community,

 

Dat van een maand uittesten zal een specifieke (regio) aanbeding zijn, ze bieden dat niet standaard op de website aan. Er zijn twee varianten die ze bieden. Een Sim only versie en een versie met 4G binnenrouter. De bedoeling met de sim only versie is dat je die in een eigen modem stopt. Dat kan dus ook het modem van een andere provider zijn. Als de modem software provider specifiek is kan het zijn dat je nog even de APN zelf moet aanpassen.

 

Reputatie 3

Dat KPN 4G buitengebied modem (Sagemcom 4360) is heel specifiek voor KPN SIB. Werkt niet als 4G router. De KPN oplossing is een samenspel (multipath TCP) tussen de Experiabox V10 of V10A en de Sagemcom 4360. Alleen de 4360 gebruiken kan niet.

Dat KPN 4G buitengebied modem (Sagemcom 4360) is heel specifiek voor KPN SIB. Werkt niet als 4G router. De KPN oplossing is een samenspel (multipath TCP) tussen de Experiabox V10 of V10A en de Sagemcom 4360. Alleen de 4360 gebruiken kan niet.

Ok. Duidelijk verhaal. Dank voor deze info. 

Hoi @4gvoorthuizen welkom bij de community,

 

Dat van een maand uittesten zal een specifieke (regio) aanbeding zijn, ze bieden dat niet standaard op de website aan. Er zijn twee varianten die ze bieden. Een Sim only versie en een versie met 4G binnenrouter. De bedoeling met de sim only versie is dat je die in een eigen modem stopt. Dat kan dus ook het modem van een andere provider zijn. Als de modem software provider specifiek is kan het zijn dat je nog even de APN zelf moet aanpassen.

 

Dank voor de info. Gaat om de modem van KPN en begrijp nu dat die niet geschikt is voor een andere sim kaart. Helaas gaat het testen dan niet door.