Beantwoord

4G voor thuis valt regelmatig uit

  • 23 January 2022
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Beste,

Omdat onze ADSL verbinding van T-mobile er vanwege een onbekende reden eruit ligt hebben we in de tussentijd 4G voor thuis aangeboden gekregen.

Op de dag dat ADSL niet meer werkte heb ik een een databundel van 15GB aangeschaft bij KPN. De simkaart zit in een iPhone SE; gekoppeld via USB aan een laptop en de laptop zit weer aan ons netwerk (twee switches en twee wifi accespoints).

Dit werkte vlekkeloos (en sneller dan onze ADSL verbinding) dus ik was blij met het aanbod van t-mobile 4g voor thuis (https://www.t-mobile.nl/shop/4g-voor-thuis).

Dus de simkaart overgezet; het “unlock” sms’je verstuurd en voila, alles liep als een trein.

Totdat … er geen verbinding meer was, ongeveer na 2-3 uur. De iPhone stond nog steeds op hotspot en de computer gaf aan nog steeds verbonden. Ik heb de hotspot gestopt, usb eruit/erin, hotspot weer aan en het liep weer. 

Ik hoopte op een incident maar helaas .. dit moet dus zo’n 5-6x per dag. Erg irritant dus. Inmiddels heb ik een tweede iPhone geprobeerd (eerst factory reset), een tweede laptop en uiteraard ook een tweede usb kabeltje. Allen hetzelfde resultaat.

Dus nu mijn vraag; wie herkent dit probleem en is dit op te lossen met een instelling oid.?
Het is vreemd dat de simkaart van KPN deze problemen niet heeft (heeft 48 uur “gedraaid”).

icon

Beste antwoord door eric 24 January 2022, 09:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

“De simkaart zit in een iPhone SE; gekoppeld via USB aan een laptop en de laptop zit weer aan ons netwerk (twee switches en twee wifi accespoints)” → Loopt vast → “Ik heb de hotspot gestopt, usb eruit/erin, hotspot weer aan en het liep weer”. 

Deze setup is wel uitdagend voor wat betreft de telefoon. Bij een hotspot door de telefoon wordt deze telefoon als router gebruikt. Die router deelt ook de inerne IP adressen uit.  Bij 4G voor thuis wordt als hardware een volwaardige mobiele router gebruikt. Niet een telefoon als hotspot.

Ik zou de setup wat eenvoudiger maken. Start gewoon eens met de wifi hotspot van je telefoon met één of twee laptops te ontsluiten. Er zijn genoeg voorbeelden dat dit goed zou moeten kunnen werken.

Dank.

Het vreemde is dat met een KPN kaart dit wel goed werkt.

15GB zonder moeite. 

Ook delen via Wifi / iphone gaat goed, maar erg langzaam.

Delen via usb / android telefoon gaat goed, maar ook langzaam (ivm. oude samsung s4).