Beantwoord

4g voor thuis verbinding valt steeds weg

  • 27 March 2023
  • 2 reacties
  • 195 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb sinds 1,5 maand een 4g voor thuis abonnement, maar jammer genoeg hapert de verbinding nogal. Op een doorsnee werkdag valt het internet minstens 7 keer korte tijd (10-30 seconden) weg. Kan ik hier iets aan doen? Ik gebruik al een kabel van mijn router naar mijn laptop. Vreemd genoeg lijkt mijn tv minder last te hebben van de haperingen (of het hapert ‘s avonds minder, wanneer ik meer tv kijk dan aan mijn laptop zit). Volgens mij heb ik 3 opties, hoor heel graag jullie advies. 
 

  • nieuwe router. Op dit moment gebruik ik deze, zou prima moeten werken (en op de haperingen na is dat ook zo): 
    https://a.aliexpress.com/_EvJle4b 
  • 4G voor thuis abonnement extra snel met buiten router 
  • alsnog glasvezel aan laten leggen tegen erg hoge kosten 

De lage internetsnelheid is voor mij goed genoeg, maar ik zoek dus naar een oplossing die stabieler internet geeft. Bij voorkeur (ivm kosten) wil ik niet eerst een nieuwe router en dan een buitenrouter kopen om er vervolgens achter te komen dat beide geen goede oplossing zijn. 
 

bedankt en groetjes Lieke 

 

icon

Beste antwoord door eric 28 March 2023, 03:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De router is wel erg goedkoop. De ondersteuning en combinatie van lte banden kan misschien niet goed voor EU mobiele netwerken zijn. Bij goede dekking is het wegvallen van connectiviteit van 30 seconden niet goed. Het gebruik van goede netwerk apparatuur is wel belangrijk.  Probeer eens een 4g router met buitenantenne die je bij bol of amazon koopt. Als het dan ook niet goed werkt kun je die terugsturen. 

Voor echt goed, stabiel internet zonder bundels is glasvezel het beste geschikt. 

Beste Eric,

dank voor je reactie, en een goed idee om de router en antenne te bestellen en terug te sturen als het niet goed werkt. Ook bedankt voor de suggestie voor een goede router. 
groetjes Lieke 

Reageer