Beantwoord

4g voor thuis - wanneer echt unlimited?

  • 23 November 2021
  • 15 reacties
  • 1339 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik irriteer me dood aan alle UNLIMITED reclames terwijl ik hier met mijn 4G voor thuis vast zit aan een data limiet van 500 GB per maand. Ik ben volledig op de hoogte van de 5GB aanvullers die je kan maken maar dit is super irritant voor mij als gamer. Ik moet elke keer opletten en dubbel checken of ik weer wat kan gamen. 

 

Dus om te voorkomen dat we er overheen gaan, staat youtube altijd op 720p en alle streaming diensten op data besparing, maar dit is gewoon onzin in deze tijd. Als ik 60 euro moet betalen om gewoon alles op vol te zetten dan doe ik dat met plezier maar dit is een slechter internetervaring dan 15 jaar geleden. Dus als jullie echt de UNLIMITED provider willen zijn, doe dat dan voor alle diensten. Ik betaal de meerprijs wel.  

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 November 2021, 17:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7

Hi @Dannic en @jfonck,

Ik zie dat er hier in het topic al goede antwoorden zijn gegeven op de vragen over 4G voor Thuis. Het klopt inderdaad wat Waqqas en Hidden.nld ook aangeven, over de overbelasting van het netwerk. Hoe groter de bundel, hoe groter de kans op overbelasting op het netwerk. Aangezien we iedereen willen voorzien van een optimale netwerkervaring is er gekozen om 4G voor Thuis op bepaalde plekken beschikbaar te maken én daar deze databundels aan te koppelen.

De feedback neem ik in ieder geval zeker mee, want die is altijd welkom! Ik wil hierin wel gelijk al eerlijk zijn dat ik op korte termijn geen veranderingen verwacht in de 4G voor Thuis-abonnementen en/of databundels van 4G voor Thuis. Dat is niet om jullie direct teleur te willen stellen, maar om de verwachtingen hierin te managen.

Mochten er nog andere vragen zijn, laat het hier gerust weten, zoals jullie zien zijn er genoeg behulpzame leden die meedenken! :muscle:

Reputatie 7

Als iedereen 4G voor thuis neemt dan word dat een probleem. Zelfs mensen met glasvezel kiezen wel voor 4G voor thuis. Er moet ergens iets zijn om de overbelasting te voorkomen. Bij KPN is dat op adres en sluit zo mensen buiten. Bij T-Mobile is dat een data limiet en sluit zo grootverbruikers uit

Heb hetzelfde probleem, geen gamer maar gewoon een gezin met 2 thuiswerkende ouders, 2 pubers die de helft van de thuis online les krijgen. Daarnaast wat online diensten als Netflix en af en toe gamen, maar niks extreems. Na 20 a 25 dagen is tegoed van 500Gb op. Zou ook best iets meer willen betalen voor 750 Gb. Als voor de meeste gebruikers 500 Gb genoeg is, dan kan T-Mobile dit toch gewoon voor degene die dit wel willen tegen meerprijs aanbieden zonder dat er iets overbelast wordt. We gebruiken deze hoeveelheid sowieso wel, alleen nu door steeds handmatig aan te vullen (en je steeds te ergeren).

Wat wij nu al wel doen, is elke dag (ook als tegoed niet op is) de 5mb aanvuller aanzetten; dit scheelt in ieder geval iets waardoor we het die maand weer een paar dagen langer uithouden.

Aansluitend hierop:

Ook wij wonen in een echt buitengebied,  geen kabel, geen glasvezel, kpn 4g werkte al helemaal niet.

dus volledig afhankelijk van T-mobile 4G voor thuis (in ons geval 4G extra snel)

Ik ben er tot nu toe, qua snelheid en betrouwbaarheid echt heel blij mee, totdat inderdaad de 500GB weer verbruikt is halverwege de maand…

Wij hebben 4 pubers in huis, dus die gamen, hebben een playstation, of hebben alle 4 online les ! Dus als er dan ook nog is (sporadisch) een netflix film of digitaal tv wordt gekeken is het al vrij snel klaar, en moet ik om de paar uur een 5G extra MB activeren.

Wij zouden ook heel graag wat meer willen, dat gaat namelijk niet ten koste van andere gebruikers van die zendmast want die zijn er hier midden in de polder helemaal niet!

En wij zijn dus niet met 2 maar met 6 personen op dit adres woonachtig (en dan rekenen we de vriendjes/vriendinnetjes die er regelmatig zijn maar even niet mee.)

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MdeBrabander welkom bij de community.

Het blijft een gegeven dat 4g voor thuis geen vervanging is van een DSL of glasvezel verbinding. Er zit een FUP op met gratis bundelboosters. Het product is dus niet voor iedereen geschikt. Misschien kun je kijken of je een combinatie met een (langzame) vaste internetlijn voor minder urgent data een oplossing? Dat vergt natuurlijk wat ombouw en configuratie van je netwerk thuis. Een ander alternatief voor mensen met een kvk inschrijving heb ik hierboven in het topic geplaatst.

Reputatie 7
Badge +1

https://www.mobielverbinden.nl/kennisblog/item/snel-internet-in-het-buitengebied-1

https://maxximum.nl/sneller-internet-buitengebied/?gclid=Cj0KCQiAlMCOBhCZARIsANLid6b0gNvitLghyqCCM1wxDLAZaL8eTKwlXGJsaxb2fbJbreR7bnSNypUaAotIEALw_wcB

Kijk voor de gelegenheid ook een op deze sites het kan nooit kwaad of het wat is weet ik natuurlijk niet, ik heb er geen kijk op maar zag dit op internet.

Hoi eric,

Ik zie niet helemaal wat een vaste (heel erg langzame) verbinding hier nog kan gaan toevoegen? Aangezien het verbruik vrijwel alleen snel internet is. Die paar MB/dagvia die vaste lijn zullen dan niet veel gaan helpen.

Er is namelijk alleen een 3Mb down 0,3Mb up verbinding te maken via een oude telefoonkabel (enkel koperpaar op 4,5 km van centrale….)

Ik zou graag een optie bij T-mobile hebben voor meer per maand, we zijn ook namelijk met meer gebruikers dan gemiddeld.

Ik heb evt een kvk inschrijving, bij even-wifi  zie ik ook een fup tussen de 500G-750G als max en daar komen we nu iedere maand wel aan.

ik denk wel de beste oplossing, is in ieder geval T-mobile, dat werkt hier goed, en werkt zonder aanvullers.

Ik zal is kijken wat dat dan gaat kosten, ik neem aan dat de t-mobile kortingen dan wegvallen. We hebben nu ook nog 2 normale mobiele abonnementen bij t-mobile, dus dan is 4g voor thuis extra snel nog maar 35,-/mnd.

@eric 

Sorry hoor...maar wat is dat voor antwoord. Ik erger me ook groen en geel aan die 500Gb. Waarom niet gewoon een extra abonnement met b.v  1Tb voor € 50,- ofzo. Het is niet dat ik er niet voor wil betalen. Dit is al zo’n tijd een ergernis bij velen. Luister eens naar je klanten.

En dat het netwerk vol loopt is onzin. Ik ken iemand die aan het netwerk van T-mobile sleutelt en hij zegt; er is genoeg capaciteit. Dus laat je niks wijs maken door wat er binnen het bedrijf wordt geroepen.

 

 

Reputatie 4
Badge

@MdeBrabander Misschien overwegen om 2 x 4g voor thuis abonnement afsluiten en dan de buitenrouter switchen wanneer de ene bundel op is? Weet  niet of dat mogelijk is.

Meer dan 1 abonnement op 1 adres misschien wel korting waardoor goedkoper?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dannic 

4G voor Thuis is geen vervanging voor een vaste verbinding en echt unlimited zullen we denk ik niet zien want dat overbelast het mobiele netwerk, een startbundel van 500 GB per maand is al heel ruim voor de meeste 4G voor Thuis gebruikers.

Is een vaste verbinding misschien een optie voor je zoals DSL of glasvezel?

Nee, dat is geen optie. 10mbit van KPN over een telefoonkabeltje kunnen we hier krijgen. T mobile verkoopt dit product als alternatief voor vast internet wanneer je in het buitengebied woont en niet als zomaar een onzin verbinding. 

Ik woon echt in een buitengebied en je hebt de optie voor dit 4gb abonnement of satelliet internet.

 

500 GB is niks meer in deze tijd. 4k Netflix is 25mbit per seconde,  dan kan je 11 uur 4K beeldmateriaal kijken per week. We hebben geen kabel TV, enkel streaming diensten, we zijn met 2, dus dan heb je per persoon 5.5 uur aan 4K beelmateriaal beschikbaar per week. Nog een nieuwe game erbij (50 tot 100GB), hele dag van thuis werken met veel financiele rapporten per dag, is toch ook goed voor minstens 100 mb per uur en je houdt gewoon niks meer over. Het is outdated en we zitten elke maand tegen de data limiet aan. Leuk dan die “unlimited” reclames. 

 

Daar bovenop gebruiken we per persoon ook nog eens ongeveer 30 tot 50GB per persoon in de maand via onze mobiele connectie. 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis is wat het is. Als je daadwerkelijk zoveel data gebruikt is dit niet het juiste product voor je. 

Als je een kvk hebt kun je als zakelijke klant wel wat vinden wat meer GB toestaat.

Reputatie 7
Badge +15

@Dannic 

Niet dat ik je weg wil jagen bij T-Mobile haha maar ik denk gewoon met je mee.

KPN kan die 10 Mbps aanvullen middels 4G tot wel 50 Mbps.

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Reputatie 7
Badge +1

Ik lees wel eens over starlink dit is speciaal voor gebieden waar internet via de gewone kabel niet rendabel is, denk daarbij aan landen als Canada maar ook de VS en zeker in de toekomst in Afrika enz.

Ik denk dat het ook voor sommige gebieden in Nederland wel een (tijdelijke) optie kan zijn

https://www.providercheck.nl/blog/satelliet-internet-van-spacex-wordt-beschikbaar-in-nederland?gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1PMLFXzOygZ6FfU3R3NcFjHxL3NqQMC7wUnqRxT5SKlKAUtU01rg1BoCb0sQAvD_BwE

Ik zal als het t mobile abonnement afloopt dan eens kijken of KPN nog steeds dit alternatief heeft voor echt onbeperkt. Dank je wel!

 

Starlink is nog stukken duurder. 500 euro plus aansluit kosten en daarna 99 per maand. Dan kan ik beter KPN bij mijn huidige tmobile abonnement pakken ;).