Beantwoord

4GvT extra snel niet meer beschikbaar?


Reputatie 4
Badge
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 198 reacties

Goedemiddag,

Wanneer ik voor een vriend 4GvT extra snel wil afsluiten krijg ik deze niet meer in beeld. Ook op andere adressen waar deze variant ook beschikbaar was zie ik geen 4GvT extra snel.

Komt dat doordat de binnen/buiten router van Huawei niet meer leverbaar is? Komt er dan een andere router zodat dit abonnement weer beschikbaar is in combinatie? 

 

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 15 August 2022, 11:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 4
Badge

Ik zie dat er een nieuwe binnen/buiterouter wordt aangeboden. Mooi.

Wanneer ik op bekijk klik komen er specificaties niet overeen met wat hieronder staat. Ook de bundel is maar 150 GB. Foutje?

 

na 4 jaar t-mobile en de laatste 2 jaar 100mb en nu opeens geen mogelijkheid om 110 mb  te verlengen, alleen nog 30 mb , wat een vooruitgang, da’s wel even balen zeg maar

super klant onvriendelijk bovendien

Reputatie 4
Badge

na 4 jaar t-mobile en de laatste 2 jaar 100mb en nu opeens geen mogelijkheid om 110 mb  te verlengen, alleen nog 30 mb , wat een vooruitgang, da’s wel even balen zeg maar

Waarom zou je willen verlengen? Ze hebben geen verlengingsaanbieding. Gewoon je huidige abonnement door laten lopen die dan per maand opzegbaar is. Mooi als 5gvT op de markt komt😉

Mijn contract loopt af in oktober en de enigste mogelijkheid die de helpdesk geeft was 30 mb.

Hoe laat je je huidige abonnement doorlopen als die binnenkort afloopt, en dan ook nog per maand?

Ik zie die mogelijkheid nergens staan!

 

mvg Leon

Reputatie 4
Badge

Gewoon niks doen en zorgen dat de T-Mobile kan afschrijven van je rekening. Bedrag zal na contact periode 10 euro lager zijn omdat je dan niets meer voor je router hoeft te betalen 

Reputatie 7
Badge +14

Als je niets doet dan blijft het abonnement onder de huidige voorwaarden voor de huidige prijs doorlopen.  Het wordt dan maandelijks opzegbaar. Dus je zit ook niet aan een nieuwe periode vast. Er wordt geen nieuwe hardware geleverd. Als je de nieuwe buitenrouter wilt opnemen in het abonnement zul je wel moeten verlengen met de nieuwe voorwaarden en prijs.

Reputatie 4
Badge

Ik zie dat de snelheid is aangepast bij meer info. De bundel is nog 150 GB. 

Klopt dat? Kan iemand van T-,Mobile reageren?

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat geldt alleen voor nieuwe abonnementen of verlengingen.  Voor bestaande aansluitingen blijft de oude situatie in stand.

hoe zeg ik mijn verlenging op?, ik neem aan bellen?

Vanmiddag kon ik het paket weer bestellen, dus ik denk dat weet beschikbaar is. net als de 500 GB bundel. 

Vanmiddag kon ik het paket weer bestellen, dus ik denk dat weet beschikbaar is. net als de 500 GB bundel. 

Hoi Thomas, dank voor je bericht, ik kan hem online niet aanpassen op dit moment, ik hoop dat dit alsnog mogelijk wordt.

mvg Leon

Reputatie 4
Badge

@Thomas.D Dank je voor deze mooie update. De extra snel is idd weer 50GB. Ik ga een vriend blij maken.

@Thomas.D Dank je voor deze mooie update. De extra snel is idd weer 50GB. Ik ga een vriend blij maken.

Graag gedaan, ik heb vandaag ook verlening gedaan. Dat is ook de enige manier om deze bundel te krijgen met bestaan abonoment. 

Reputatie 4
Badge

Nog niet alles staat goed zie ik. Wanneer ik doorklik om te bestellen en ik klik op “meer informatie” lees ik dat de bunderl 150 GB is.

 

Wanneer ik het bestelproces doorloop toont de winkelwagen 4G voor Thuis FUP 150.

 

Kan iemand van T-mobile hier naar kijken?

Reputatie 5

Hoi @feplas

Ik kan me voorstellen dat je hierin meer duidelijkheid wilt. Als het goed is zou er bij ‘meer informatie’ al wat achtergrond moeten zijn gegeven waarom de startbundel 150 GB is. 

‘De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal T-Mobile klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt. We bieden jou dus de startbundel die beschikbaar is op jouw adres om de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken. Met de Dienst kun je gebruik maken van onbeperkte data op basis van normaal en persoonlijk datagebruik. Dat noemen wij ‘redelijk gebruik’ van ons mobiele netwerk: wel zo eerlijk tegenover al onze klanten, die zo ook kunnen blijven genieten van de best mogelijke gebruikerservaring.’ 

Dat is waar ‘FUP 150’ aan refereert. Voor zover nog niet bekend; je kunt na het verbruik van die startbundel wel steeds een 5 GB-aanvuller activeren op het moment dat 80% is verbruikt van de op dat moment actieve aanvuller. Ik weet natuurlijk niet op welke postcodes welke startbundel mogelijk is, maar het staat dus in relatie met in hoeverre we redelijkerwijs al onze klanten (in die regio) een zo best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Met 4G voor Thuis proberen we een redelijk alternatief te bieden voor locaties waar ‘vaste dienstverlening’ moeilijk te realiseren is. Het mobiele netwerk is er eigenlijk voor andere doeleinden dan waarvoor vast internet dient als het ware. In theorie kan het verbruik dat doorgaans plaatsvindt via een ‘vaste verbinding’ - maar dan via het mobiele netwerk - veel meer belastend zijn voor het mobiele netwerk, dan het individueel gebruik van een toestel op het mobiele netwerk. Vandaar dat zo’n FUP wordt gehanteerd. 

Als je nog vragen hebt, laat het vooral weten. Hopelijk mogen we je kameraad alsnog verwelkomen als klant. 

Reputatie 4
Badge

@Mitch

Vreemd verhaal. Ik heb het gevoel dat je iets zegt om snel te willen antwoorden maar niet eerst controleert wat er aan de hand is. Waarschijnlijk heb je mijn opmerking niet goed gelezen?

Nogmaals in alleen tekst zonder plaatjes:

In eerste screenshot staat dat een bundel dat 500GB beschikbaar is na de postcodecheck. Na het indrukken van de bestelknop zit verborgen de 150GB opmerkingen. Lijkt mij eerder dat Tmobile de teksten van de andere abonnementen heeft overgenomen en niet gewijzigd heeft. Na mijn eerdere opmerkingen over foute vermeldingen bij dit abonnement zijn deze gewijzigd. Zie hierboven. Extra snel met binnen/buitenrouter is tot de routerwisseling altijd 500GB geweest op dit adres. Aan een bundel van 150 GB heb je niet zoveel met een extra snel abonnement. Je bent dan alleen maar bezig met extra snel aanvullen nar het gebruik van je bundel. 😄

Alles is mij bekend over hoe het werkt en waarom. Ik gebruik inmiddels 3 jaar 4GvT waarvan 2 jaar extra snel.

 

Reputatie 5

Hoi @feplas


De mededeling van de 150 GB zou ook zichtbaar moeten zijn onder ‘meer informatie’, ik zie dat je daar ook een screenshot van hebt gemaakt, althans zo lijkt het. Dat voorheen de mogelijkheid tot 500 GB er wel was betekent niet per definitie dat dat nu weer het geval zou moeten zijn. Vanuit dat oogpunt zou de conclusie zijn dat de informatie van 150 GB leidend is. Wat ik nu wel vreemd vind ogen is dat - als ik een paar postcodes invoer op basis van de schijnbaar dunstbevolkte gemeentes van Nederland - dit fenomeen altijd verschijnt: er wordt 500 GB gecommuniceerd en via meer informatie is het 150 GB. In theorie is daar niets mis mee, maar ik ben benieuwd bij welke postcodes je dan wel 500 GB zou krijgen (als het niet gaat om een fout op de website). 

Je geeft trouwens aan dat op dat adres voor een routerwisseling altijd 500 GB is geweest. Gaat het dan om een verlenging voor de vriend? Anders kun je misschien gewoon het abonnement laten doorlopen. Of heb je je eigen postcode ingevoerd voor de check of de informatie klopt? 

Anyway, ik ga even uitzoeken in hoeverre de informatie klopt. Mocht er geen fout op de website staan, dan vind ik het op z’n minst verwarrend genoeg (algemene mededeling van 500 GB terwijl 150 GB toegewezen wordt) om dit te laten aanpassen en de daadwerkelijke startbundel direct zichtbaar is. 

Reputatie 4
Badge

Hallo @Mitch 

Dank voor je reacties.

Volgens mij is 4 G voor thuis extra snel en de bundel gekoppeld. Kan je extra snel, heb je ook een bundel van 500 GB. Dit is nooit variabel geweest. Postcodecheck bepaald of je deze kan bestellen.

Bij het abonnement 4G voor thuis met binnenmodem is de bundel wel variabel en dus afhankelijk van de drukte op de mast. Postcodecheck bepaald je bundel.

De sim only is weer gebundeld. Bij deze is de bundel vast, 150 GB.

Reputatie 5

Hoi @feplas

Het is inderdaad zo dat wanneer ‘extra snel’ mogelijk is, dat je automatisch de bundel van 500 GB ontvangt. Ook is het inderdaad een fout op de website, die zo snel als mogelijk wordt gecorrigeerd. Ik heb mij laten vertellen dat je als klant niet op die correctie hoeft te wachten voor de juiste doorvoering van de startbundel. In die zin is het dus alleen onjuist informatief van aard. 

Mocht het toch het geval zijn dat in de praktijk de 150 GB startbundel wordt ‘geactiveerd’, laat het dan even weten. 

Reputatie 4
Badge

Hi @Mitch 

Weer bedankt voor je reactie en het uitzoeken. Fijn om te weten dat de bundel van 500GB gehanteerd wordt en dat het een fout is op de website die jullie gaan corrigeren.

Ik ga mijn buurman blij maken.

Fijne dag. Ferry