AF55 router poorten open zetten en DDNS

  • 27 September 2022
  • 17 reacties
  • 1350 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Er is nog niet veel bekend over deze router, ook niet bij de helpdesk wat erg vervelend is.

Hierbij enkele bevindingen waar iemand misschien iets aan heeft.

Ik kreeg in eerste instantie geen poorten open wat kwam door het volgende:

Zowel de buiten-unit als de binnen-unit gedragen zich als router en je zult dus op beide de juiste poort moeten openzetten. Of op de buitenunit een DMZ naar het IP van de binnen-unit (192.168.1.1) instellen en alleen op de binnen-unit de juiste poort openzetten.

Om de buiten-unit te benaderen moet je je computer verbinden met een kabel (want daar zit geen wifi op) naar de POE adapter (in het poortje IN) en naar IP 192.168.0.1 gaan.

 

Op zich kan je ook de hele binnen-unit achterwege laten als je een eigen router hebt.

Helaas heeft de buiten-unit geen DDNS service ingebouwd en het IP adres veranderd dagelijks.

De binnen-unit heeft dit wel maar dit heb ik nog niet aan de praat gekregen, iemand al wel?

Pharwin van Odido 1 jaar geleden

Hoi @DvA78, dank voor het delen. Goede informatie! Ik denk dat andere mensen hier veel aan zullen hebben, heel goed van je! 😁

 

Groetjes, 

Pharwin 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @DvA78, dank voor het delen. Goede informatie! Ik denk dat andere mensen hier veel aan zullen hebben, heel goed van je! 😁

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reputatie 1

Dit gaat toch wel heel erg ver. Ik zou een monteur  krijgen maar die komt maar niet. Vast internet zelf aangesloten maar geen wifi aan de praat te krijgen. Deze moet toch uit de binnenrouter komen. Ik zal eens proberen een vaste verbinding te krijgen met de buitenrouter. Maar hoe nu binnen te komen in de binnenrouter?

Bij computer op de buitenunit aansluiten ook helaas niet te bereiken hier

Er is nog niet veel bekend over deze router, ook niet bij de helpdesk wat erg vervelend is.

Hierbij enkele bevindingen waar iemand misschien iets aan heeft.

Ik kreeg in eerste instantie geen poorten open wat kwam door het volgende:

Zowel de buiten-unit als de binnen-unit gedragen zich als router en je zult dus op beide de juiste poort moeten openzetten. Of op de buitenunit een DMZ naar het IP van de binnen-unit (192.168.1.1) instellen en alleen op de binnen-unit de juiste poort openzetten.

Om de buiten-unit te benaderen moet je je computer verbinden met een kabel (want daar zit geen wifi op) naar de POE adapter (in het poortje IN) en naar IP 192.168.0.1 gaan.

 

Op zich kan je ook de hele binnen-unit achterwege laten als je een eigen router hebt.

Helaas heeft de buiten-unit geen DDNS service ingebouwd en het IP adres veranderd dagelijks.

De binnen-unit heeft dit wel maar dit heb ik nog niet aan de praat gekregen, iemand al wel?

Ik vind het vreemd dat je op de buitenrouter het WAN-IP moet invullen. Dat is een dynamisch adres, dat in principe in de router bekend is.

Heeft iemand het al voor elkaar om hiermee een stabiele verbinding te realiseren?

Ik ga in ieder geval die DMZ-optie eens testen.

Weet iemand de login om in de buiten unit te komen? Is het al iemand gelukt om DMZ of portforwarding op te zetten?

Weet iemand de login om in de buiten unit te komen? Is het al iemand gelukt om DMZ of portforwarding op te zetten?

Hoi Sal21, is dit je nog gelukt? Ik zit me dezelfde vraag?

(Inlog gegevens van de buitenunit staan op je boekje van de buitenunit)
(inlog gegevens van de binnenunit, staan achter op de binnenunit)

 

Ja dat vraag ik mij ook af….. Zou het gelukt zijn op een of andere manier dan hoor ik het graag.

Het lukt niet eens om alles open te gooien met de dmz! Dus poorten openen al helemaal niet.

 

Ik heb zelf al dmz ingesteld op 192.168.0.10 want dit ip krijgt de binnen unit! Werkt niet.
Nou goed ik denk proberen kan geen kwaad dus ook 192.168.1.1 geprobeerd zoals beschreven staat in het eerste bericht van dit topic maar werkt ook niet.

Op de binnenunit staat poort 80 gewoon open.

Op de buitenunit hoef je de poort niet te openen want een 192.168.1.XX ip wordt niet geaccepteerd.
Het moet binnen de 192.168.0.XX range zitten

Hoe krijg ik die poort naar buiten in godsnaam open? Ik heb deze service ECHT nodig.

Ik ga natuurlijk niet dat vieze oude modem/router eraan hangen. ik heb niet voor niks een modem van t-mobile gekregen.

De APN was fms, en ik heb ook de APN internet geprobeerd.
Geen resultaat! Niks nada noppe. wat je ook doet, er gaat gewoon 0,0% open...

Statische ip adressen waren geen probleem dus dat ook maar gedaan voordat ze gaan vragen of ik dat heb gedaan.

Ik wil gewoon:
Buitenunit → DMZ (welk ip???) → Binnenunit → poorten openen. (HTTP server van buiten benaderen)

Of is het juist:
Server → Binnenunit → DMZ (192.168.0.1) → Buitenunit → Port forwarding???

Dit kan en MAG helemaal niet zo moeilijk zijn om in te stellen.

Ik heb ook de buitenunit direct geprobeerd aan te sluiten maar zonder succes. Beetje van de gekke dat je een adres moet ingeven van de WAN aansluiting (wat steeds wisselt) om port-forwarding in te stellen. Daar kan je dus werkelijk niets mee. Die binnenrouter heb eigenlijk helemaal niet nodig.

Helaas is mijn oude Huawei buitenrouter overleden, daar kon je veel meer mee.
 

Dus t-mobile, kom eens met een duidelijke handleiding of voorbeeld????

Weet iemand de login om in de buiten unit te komen? Is het al iemand gelukt om DMZ of portforwarding op te zetten?

Hoi Sal21, is dit je nog gelukt? Ik zit me dezelfde vraag?

Ja is gelukt! de login staat op het boekje dat bij de set zit. En ook onderop de binnenrouter op een kleine sticker.

Ik heb ook de buitenunit direct geprobeerd aan te sluiten maar zonder succes. Beetje van de gekke dat je een adres moet ingeven van de WAN aansluiting (wat steeds wisselt) om port-forwarding in te stellen. Daar kan je dus werkelijk niets mee. Die binnenrouter heb eigenlijk helemaal niet nodig.

Helaas is mijn oude Huawei buitenrouter overleden, daar kon je veel meer mee.
 

Dus t-mobile, kom eens met een duidelijke handleiding of voorbeeld????

Het is mij gelukt. Die binnenrouter van TM kan je inderdaad achterwege laten. Ik heb de buitenunit op een eigen router aangesloten, die kan DDNS aan. Firewall in de buitenrouter uitzetten en DMZ naar je eigen router instellen. Works!

Maar als je de binnenunit weg laat kun je dan nog wel die 100Mbit halen?

Super bedankt! T-Mobile kon me dit zo snel nog niet uitleggen. Maar het werkt nu allemaal.

Hier het volgende slachtoffer. Ik heb nu de buitenunit aan het werk zonder de binnenunit. Direct op de PC aangesloten en ik kan Internetten. Maar hij moet natuurlijk naar de router en vervolgens poorten openzetten. Denk dat ik mijn “oude” TP modem als router ga gebruiken. Daar staan de noodzakelijke poorten al juist ingesteld. Het dynamische IP adres ondervang ik met een no-IP adres.

De buitenunit hoeft dus alleen als antenne dienst te doen.

Maar hoe kom ik in de buitenunit? Er staat geen IP nummer op de buitenunit, wel een inlognummer. Het IP adres dat op pagina 10 in het boekje staat zou moeten kloppen, met advanced ip scanner gezocht en die geeft hetzelfde adres. Maar ik krijg een return “deze site is niet bereikbaar”.

Wie kan en wil mij helpen?

Zag in een ander blog dat het onmogelijk is om de poorten te openen (door een Tmobile medewerker). Heb dus besloten de hele handel te retourneren. 

@GerMetselaar als je https:// voor het ip-adres zet, dan kun je de buitenunit wel benaderen. 
 

dus https://192.168.0.1

Bedankt. Maar ik heb het retoursturen al in gang gezet. Ik vind het eigenlijk ook heel vreemd dat Tmobile je in je internetvrijheid beperkt. Zou verboden moeten zijn.

Ik heb ook de buitenunit direct geprobeerd aan te sluiten maar zonder succes. Beetje van de gekke dat je een adres moet ingeven van de WAN aansluiting (wat steeds wisselt) om port-forwarding in te stellen. Daar kan je dus werkelijk niets mee. Die binnenrouter heb eigenlijk helemaal niet nodig.

Helaas is mijn oude Huawei buitenrouter overleden, daar kon je veel meer mee.
 

Dus t-mobile, kom eens met een duidelijke handleiding of voorbeeld????

Het is mij gelukt. Die binnenrouter van TM kan je inderdaad achterwege laten. Ik heb de buitenunit op een eigen router aangesloten, die kan DDNS aan. Firewall in de buitenrouter uitzetten en DMZ naar je eigen router instellen. Works!

is het al opgelost, ik zit met het zelfde probleem

Reageer