Beantwoord

Buitenrouter installatie

  • 1 April 2022
  • 6 reacties
  • 883 Bekeken

Ik plaats deze vraag hier voor een vriend uit duitsland die een 4G voor thuis extra snel abo afgesloten heeft voor zijn vakantiehuis in Nederland.

Mijn vriend woont in duitsland en in de vakantiehuis is vaak niemand. 

3 weeken geleden had mijn vriend het kontrakt gesloten en darnaa een leveringsafspraak voor 05.04.2022 gekrijken, omdat hij in deze week in de woning is. 

Nu is het heel lastig, een montageafspraak voor de volgende dagen te krijgen. Ik (omdat ik nederlands kan) heb sind drie weeken 4 keer met Guidion gebeld en heb allen na de eerste keer in afspraak vorstel op 30.03. gekrijgen. Maar dat was voor de levering van de hardware! Darnaa nog drie keer 30min gebeld en nooit een mail met een voorstel ontvangen!

Nu mijn vraag: wat doet de monteur eigenlijk? Alleen de montage van de buitenrouter en de verkabeling en het inbedrijfnemen? Kan mijn technisch versierte vriend mischien de montage zelf doen?

En weet iemand waar miin vriend bezwaar kan indienen voor het heel slechte service van Guidion?

Hat iemand van jullie mischien het email adres van de CEO van T-Mobile of van de COO van de verkoop afdeeling?

Alvast bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door eric 1 April 2022, 19:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dit product komt inderdaad met een monteur installatie, gericht op de juiste mast van T-Mobile om een goede performance te krijgen en geen andere gebruikers van de mobiele cell te verstoren. De installatie afspraak kun je maken en dan zijn de tijdsloten van de speciale Guidion monteurs leidend. Misschien kun jij deze man/vrouw even binnen laten? Een CEO of COO kan hierin niets betekenen.

Beste Eric,

bedankt voor je antwoord en jouw tijd die je ervoor besteed heeft.

 

Dus, als ik het goed begrepen heb, kan mijn vriend de installatie niet zelf doen omdat hij niet wijt op welke plek van het huis de antenne te monteerd te worden? De kabels en ansluitingen en inbedrijfname zou hij wel zelf koennen doen?

 

De vakantiehuis is in de buurt van Den Helder en ik woon in Den Haag, helaas niet om de hoek.

Met het afspraak maken is het met Guidion een groot probleem. Naar drie keer bellen en gesprek, noit een afspraak vorstel.

Mijn vriend is de service van Guidion zat. En er is nergens in bezwaar punt bij T-Mobile te vinden. De verkoopster van de T-Mobile shop in Oldenzaal bij de NL/D grens zegt, hij kan niets doen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, T-Mobile heeft geen inzicht in de planning van Guidion. Dus de verkoopster heeft daarin gelijk. Wel lees je in andere topics dat regelmatig contact zoeken met Guidion de geannuleerde planning plaatsen toch andere tijdsloten kan opleveren.  Het proces is helaas niet ingericht om klanten die amper thuis zijn zelf een ruime keuze voor te leggen.

De montage en in gebruik name van de aansluiting door een monteur is ook nodig om het abonnement actief te krijgen. De positie en plaatsing van de antenne is cruciaal. Wat je anders kan doen is deze order annuleren en een 'normale' 4g voor thuis, zonder buitenantenne bestellen. Dan wordt de 4g router gewoon opgestuurd en kun je direct in gebruik nemen.

Klopt, T-Mobile heeft geen inzicht in de planning van Guidion. Dus de verkoopster heeft daarin gelijk. Wel lees je in andere topics dat regelmatig contact zoeken met Guidion de geannuleerde planning plaatsen toch andere tijdsloten kan opleveren.  Het proces is helaas niet ingericht om klanten die amper thuis zijn zelf een ruime keuze voor te leggen.

De montage en in gebruik name van de aansluiting door een monteur is ook nodig om het abonnement actief te krijgen. De positie en plaatsing van de antenne is cruciaal. Wat je anders kan doen is deze order annuleren en een 'normale' 4g voor thuis, zonder buitenantenne bestellen. Dan wordt de 4g router gewoon opgestuurd en kun je direct in gebruik nemen.

Dank je Eric. Ik denk dan ik adviseer mijn vriend voor de afspraak te wachten en dan voor de afspraak naar Nederland te komen.

Reputatie 7
Badge +14

 

Dank je Eric. Ik denk dan ik adviseer mijn vriend voor de afspraak te wachten en dan voor de afspraak naar Nederland te komen.

Dat is het beste, want er moet ook een kabel door de gevel worden geboord, dus daar kan hij het beste zelf toestemming voor geven.

Reputatie 4
Badge

Natuurlijk kan je zelf proberen de antenne te installeren. Kijk op antennekaart.nl welke mast in de buurt staat en richt hem daar op. Zelf onderzoeken en je komt een heel eind. Ik heb het ook zelf gedaan en zit op volle snelheid.