Beantwoord

DDNS werkt niet 4G@thuis

  • 13 February 2022
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Ik heb 4G voor thuis en heb een DDNS aangemaakt via no-ip. Voorheen werkte dit, maar na een ‘fabrieksreset’ lukt het me niet meer om verbinding te maken.

 

  • Profiel ingesteld op ‘fms’
  • DDNS ingevuld en daar geeft de B818 de melding online
  • Wanneer ik nu de xxxxxx.myddns.me invoer in de browser krijg ik geen verbinding.
  • op moment van testen verder geen bekabelde apparaten aangesloten

Weet iemand raad…?

 

icon

Beste antwoord door eric 13 February 2022, 16:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt een fabriek reset gedaan. Dan zijn ook alle port forwarding instellingen in je modem verdwenen. Die dus opnieuw aanmaken.

Eric, bedankt voor je antwoord.

 

Een vraag er achteraan: port forwarding is toch niet nodig? Het betreft DDNS op de router zelf. Deze zit niet achter een modem, want het gaat hier om 4g@home. Of zie ik iets over het hoofd? Als ik port forwarding in zou moeten stellen moet ik deze laten verwijzen naar hetzelfde device, de router...

Reputatie 7
Badge +14

Wat wil je bereiken met DDNS? Toch dat jouw netwerk bereikt kan worden, zelfs als je externe IP adres wijzigt? Dan zul je wel de router moeten vertellen waar die binnenkomende requests voor een bepaald poortnummer naar toe moeten. Dus port forwarding programmeren.

Eric, 

 

ik wil mijn router van buitenaf bereiken en heb voor nu even geen devices aan de router gekoppeld. Via de ingebouwde DDNS service van de Huawei B818 4G router van telfort zou ik via DDNS deze van buitenaf moeten kunnen bereiken.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ok @marc2566 , als je niets hebt aangesloten aan de router wat moet antwoorden op de aanvraag vanaf je Telfort aansluiting dan gaat er niets gebeuren.