Beantwoord

Eigen modem voor t-mobile 4G Thuis extra snel

  • 29 December 2022
  • 25 reacties
  • 842 Bekeken

Reputatie 1

Ik wil graag mijn Huawei B2368-66 LTE-modem voor T-mobile 4G voor thuis extra snel vervangen. Dit omdat het modem diverse kuren vertoond zoals hoge pingtijden en een swabberende wifi.

Weet iemand welk modem ik hiervoor kan gebruiken en al een profiel heeft?

icon

Beste antwoord door eric 29 December 2022, 16:10

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 1

Dat is niet zo mooi. Vrije modemkeuze en voor straf een snelheidsverlaging van maar liefst 70 MB. Volgens mij voldoet dit niet aan de regels van de vrije modemkeuze. Ik ga dit verder uitzoeken. 

Reputatie 1

Als je een ander modem dan de t-mobile apparatuur gebruikt zal de snelheid worden teruggebracht tot 30 mbit. Voor extra snel is de opstelling met buitenantenne noodzakelijk. Als je verlengt kun je de nieuwe WNC AF55 buitenrouter kiezen die t-mobile nu aanbiedt.

Is er geen andere mogelijkheid dan een modem van t-mobile? Ik wil gewoon een One mesh modem die met een buitenantenne ook 100 Mbsec kan leveren maar niet van het merk Huawei. Graag advies. Over welk merk en type modem en antenne!

Reputatie 7
Badge +14

Het snel product werkt alleen met de door t-mobile geleverde hardware.  Anders heb je max. 30 mbit.

Reputatie 1

Dat is niet zo mooi. Vrije modemkeuze en voor straf een snelheidsverlaging van maar liefst 70 MB. Volgens mij voldoet dit niet aan de regels van de vrije modemkeuze. Ik ga dit verder uitzoeken. 

Frans, ben jij al verder in deze kwestie? Ik baal ook van de beperking mbt vrije keuze en snelheidsverlaging. Moeten we dan terug naar @kpn met buitengebied? Die geven in ieder geval nog 50Mbsec. volgens mij moet in 2025 volgens Europese wetgeving een ieder de 100Mbsec kunnen krijgen.

ik hoor graag van je hoe dit verder loopt!

Reputatie 7
Badge +14

Die regelgeving wordt in Nederland ook opgelegd en gecontroleerd door het RDI. De waarde die je noemt klopt niet. Het is nu 8 megabit per second en wordt 10 mbps in 2026.

 

Reputatie 1

Beste Frans, 

Ik heb proefondervindelijk uitgevonden dat het niet uitmaakt welke modem of router je gebruikt bij zowel het langzame als het snelle abonnement van 4g voor thuis.

Tmobile kan helemaal niet ‘zien’ wat voor modem je gebruikt . Wat natuurlijk wel uitmaakt is dat je goede ontvangst hebt. Meestal betekend dat een goede externe antenne aan je modem router vastmaken. Dit kan een sector antenne zijn, maar beter is een omni directionele , zodat je van zendmast kunt switchen in geval er veel mensen/telefoons met een 4g mast verbinden(meestal in de avondspits als je bvb in de buurt van een snelweg woont) .

Teltonica rut 950 is bvb een goede router waar je een externe antenne aan kan hangen en die ook regelmatig (firmware) updates krijgt . Ook kun je hier 2 simkaarten instoppen.(kan je ook op MP vinden)
je kan ook een modem router bij Tmobile kopen, echter ben je dan voor de ondersteuning op dit forum aangewezen. Telefonische technische ondersteuning is beperkt en geen firmware updates.

succes!

 

Beste Schilling, Je schrijft “Tmobile kan helemaal niet ‘zien’ wat voor modem je gebruikt” maar toch krijg ik met een andere modem (TP_Link) of met het sim kaartje in een iPhone niet meer binnen dan 30mBsec. Als ik het simkaartje weer terug steek in de Huawei van T-mobile heb ik weer 90mBsec.

Kun jij me vertellen als t-mobile niet ziet welke modem je hebt hoe het kan dat ik geen 100mBsec binnen krijg met een alternatief.

En, als jij een alternatief modem weet welke wel met antenne de 100mBsec binnenhaalt dan hoor ik dat graag! En dan het liefst een one-mest modem.

M.Vr.Gr. Richard

@eric  ok, handig. Dacht dat een SMS sturen geld koste met 4GvT.

Bedankt

Reputatie 1

Ik wil graag mijn Huawei B2368-66 LTE-modem voor T-mobile 4G voor thuis extra snel vervangen. Dit omdat het modem diverse kuren vertoond zoals hoge pingtijden en een swabberende wifi.

Weet iemand welk modem ik hiervoor kan gebruiken en al een profiel heeft?

Beste Fransmu,

Met de hulp van de helpdesk van TP link heb ik het voor elkaar, gewoon een 4g modem van TP-link aanschaffen, ik heb de MR600 en je inbel gegevens handmatig overschrijven dus niet op automatisch laten staan en je krijgt waarvoor je betaald

Quote. 

wij weten wel dat tussen data en mobiel nummer verschillende APN’s worden gebruikt

U heeft bij de provider ook geverifieerd dat u de APN gebruikt van data sim? En niet 06? kunt de APN zelf wijzigen bij de geavanceerde instellingen bij APN /mobiel netwerk 
Met vriendelijke groet, TP-Link Customer care

 

Reputatie 1

Ik heb zelf een TP-Link Archer MR600 router in gebruik genomen maar heb daar een buitenantenne (via Amazon) aan vast moeten knopen om van de 100Mbit er 30Mbit over te kunnen houden.

Ook de simkaart in een (oude) iPhone geeft niet meer dan 30Mbit.

Nu is die 30Mbit wel genoeg voor mij en in combi met de buiten antenne stabiel en continue, waar de 100Mbit met slecht weer nog al een instortende naar 20Mbit of minder.

Ik wil graag mijn Huawei B2368-66 LTE-modem voor T-mobile 4G voor thuis extra snel vervangen. Dit omdat het modem diverse kuren vertoond zoals hoge pingtijden en een swabberende wifi.

Weet iemand welk modem ik hiervoor kan gebruiken en al een profiel heeft?

als je echt vrij modem keuze wilt en veel vrijheid in datagebruik. zou je het beste kunnen kijken naar https://evenwifi.nl/4g-5g-internet/ of https://www.internetcreators.nl/tmobile-internet-buitengebied/

Reputatie 7
Badge +14

Als je een ander modem dan de t-mobile apparatuur gebruikt zal de snelheid worden teruggebracht tot 30 mbit. Voor extra snel is de opstelling met buitenantenne noodzakelijk. Als je verlengt kun je de nieuwe WNC AF55 buitenrouter kiezen die t-mobile nu aanbiedt.

T-Mobile maakt voor gebruik van 4G extra snel voor thuis gebruik van een white list voor de modems. Als je de APN op FMS hebt staan met een modem dat daar niet op staat val je dus zoals hierboven al beschreven terug op 30mbit max. Wel kun je de APN gewoon naar Smartsites zetten waar geen whitelist is en dan haal je de volledige snelheid.

Voor mij helaas geen oplossing, ik heb een vast IP adres nodig wat via FSM wel werkt maar via Smartsites niet.

 

 

Reputatie 1

Ik heb mijn APN leeggelaten en dat geeft bij mijn TP-Link ook de krijg waarvoor ik betaal snelheid

Beste Frans, 

Ik heb proefondervindelijk uitgevonden dat het niet uitmaakt welke modem of router je gebruikt bij zowel het langzame als het snelle abonnement van 4g voor thuis.

Tmobile kan helemaal niet ‘zien’ wat voor modem je gebruikt . Wat natuurlijk wel uitmaakt is dat je goede ontvangst hebt. Meestal betekend dat een goede externe antenne aan je modem router vastmaken. Dit kan een sector antenne zijn, maar beter is een omni directionele , zodat je van zendmast kunt switchen in geval er veel mensen/telefoons met een 4g mast verbinden(meestal in de avondspits als je bvb in de buurt van een snelweg woont) .

Teltonica rut 950 is bvb een goede router waar je een externe antenne aan kan hangen en die ook regelmatig (firmware) updates krijgt . Ook kun je hier 2 simkaarten instoppen.(kan je ook op MP vinden)
je kan ook een modem router bij Tmobile kopen, echter ben je dan voor de ondersteuning op dit forum aangewezen. Telefonische technische ondersteuning is beperkt en geen firmware updates.

succes!

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat je het moet zoeken in de hoek van vrije modemkeuze voor vaste verbindingen? Dit is een mobiel product. Ik denk niet dat de t-mobile juridische afdeling een overtreding van deze wetgeving zou toestaan.Het is ook al meer dan een jaar geleden geïntroduceerd. 

Men biedt hetzelfde mobiele product voor met eigen modem aan, maar dan is het een simonly variant en die kent andere specificaties. 

Je kan ook voor nood een oude mobiele telefoon gebruiken. Weet alleen niet of het opwaarderen vd bundel per sms geld kost. Wie wel? 

Reputatie 7
Badge +14

Je kan ook voor nood een oude mobiele telefoon gebruiken. Weet alleen niet of het opwaarderen vd bundel per sms geld kost. Wie wel? 

Het bijbestellen van bundelboosters bij 4g voor thuis is gratis hoor.

Reputatie 1

Ik heb zoals gezegd een tp-link mr600 en dat gaat gewoon goed 30Mbsec standaard en aanpassing van de APN haal ik de 70 a 80 Mbsec makkelijk. KPN unlimited 06 sim werkt niet in een modem omdat deze geen op adres aanmaakt maar sta open voor jouw ervaring met Vodafone 

Ik heb mijn sim uit mijn mobiel (VF) in mijn ASUS 4G-AX56 gedaan en hier haal ik met gemak 80mb down en 30 up. Wat gebruik je dan als APN. Heb je deze op Smartsites gezet?

De snelheid met speed test haal ik ook met de 06 van KPN, probleem is dat ik niet alle websites kan bezoeken en Dus o.a. Toon en Hue dan afzwaaien.

Ik lees hier dat je een buiten antenne nodig hebt voor 100mb te halen. Dit is echt onzin. Je telefoon haalt binnen toch ook gewoon 100+ op het mobile netwerk zonder buiten antenne. Ik krijg meer het idee dat dit een verdien model is.

 

Reputatie 1

Ik lees hier dat je een buiten antenne nodig hebt voor 100mb te halen. Dit is echt onzin. Je telefoon haalt binnen toch ook gewoon 100+ op het mobile netwerk zonder buiten antenne. Ik krijg meer het idee dat dit een verdien model is.

 

Ik heb de buiten antenne moeten aanschaffen omdat ik met slecht weer (regen en sneeuw) blij mocht zijn met 10Mbsec. Antenne er bij, via Amazon aangeschaft, en ook met regen een beter ontvangst. Met mooi en zonnig weer geen problemen inderdaad.

Ik lees hier dat je een buiten antenne nodig hebt voor 100mb te halen. Dit is echt onzin. Je telefoon haalt binnen toch ook gewoon 100+ op het mobile netwerk zonder buiten antenne. Ik krijg meer het idee dat dit een verdien model is.

 

Ik heb de buiten antenne moeten aanschaffen omdat ik met slecht weer (regen en sneeuw) blij mocht zijn met 10Mbsec. Antenne er bij, via Amazon aangeschaft, en ook met regen een beter ontvangst. Met mooi en zonnig weer geen problemen inderdaad.

arBie4g,

Daar kan ik inkomen dan komt het gewoon door dekking in jouw omgeving. Ik heb ook een tmobile abonnement in mijn telefoon en haalt bij mij met gemak 110mb en 20 a 30 mb upload. Maar ik ervaar ook dat de Huawei modem erg slecht is en ik ben inmiddels vrij van mijn 2 jarig contract en wil een andere modem gebruiken. Maar door deze regel van Tmobile ben ik verplicht om een door  Tmobile aangewezen modem te kopen die ik helemaal niet wil. Ik zou erg graag een eigen modem aanschaffen. Nu lees ik dat er ook veel mensen een unlimited abonnement hebben bij bijvoorbeeld Vodafone. ik denk dat ik dat eens ga onderzoeken en dan stap ik gewoon over. 

Reputatie 1

Ik heb zoals gezegd een tp-link mr600 en dat gaat gewoon goed 30Mbsec standaard en aanpassing van de APN haal ik de 70 a 80 Mbsec makkelijk. KPN unlimited 06 sim werkt niet in een modem omdat deze geen op adres aanmaakt maar sta open voor jouw ervaring met Vodafone 

Reputatie 7
Badge +14

 Vodafone heeft geen vergelijkbaar thuis abonnement.  Er is wel een datasim, maar dan is de bundel 'gewoon' 10Gb  met gratis GB bundelboosters.

 

 Vodafone heeft geen vergelijkbaar thuis abonnement.  Er is wel een datasim, maar dan is de bundel 'gewoon' 10Gb  met gratis GB bundelboosters.

 

Eric, ik heb op de community van Vodafone met meerdere mensen contact die een red unlimited gebruiken voor thuis gebruik en dat werkt perfect. 

In een eerdere post lees ik een reactie van jou waar je aangeeft dat de buitenantenne nodig is om de 100mb te halen. Dat is gewoon niet waar. De buitenantenne zal in bepaalde gevallen voor meer zekerheid zorgen door het ontvangst van buiten te halen. Je telefoon met een TMNL sim kan ook gewoon met gemak 100mb halen. 

 

Ik heb zoals gezegd een tp-link mr600 en dat gaat gewoon goed 30Mbsec standaard en aanpassing van de APN haal ik de 70 a 80 Mbsec makkelijk. KPN unlimited 06 sim werkt niet in een modem omdat deze geen op adres aanmaakt maar sta open voor jouw ervaring met Vodafone 

Ik heb mijn sim uit mijn mobiel (VF) in mijn ASUS 4G-AX56 gedaan en hier haal ik met gemak 80mb down en 30 up. Wat gebruik je dan als APN. Heb je deze op Smartsites gezet?

Reageer