Beantwoord

Elke dag rond 21h30 valt internet weg.

  • 26 October 2022
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Sinds ongeveer 1 jaar hebben we hier thuis een 4G abonnement. 
In het begin is het een poosje geweest dat  het internet rond een bepaalde tijd even weg was, en bij het herstarten van een computer of televisie, was het eigenlijk de rest van de dag geen probleem meer. 

Op het moment dat ik dit wilde aangeven bij T-mobile, leek het euvel voorbij te zijn en ondervonden we geen problemen meer. 

Nu een jaar verder, heb ik sinds een week of 3 dit probleem weer wel. Elke dag rond 21h30 valt de verbinding weg. 
Het is uitermate frustrerend, en ik heb in een ander topic wel gelezen dat iemand ditzelfde probleem heeft en als oplossing een tijdschakelaar ertussen heeft gezet om het systeem snachts te laten resetten door er tijdelijk de stroom af te halen, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling? 

Wat maakt het dat de verbinding wegvalt, en waarom is het ongeveer een jaar weggeweest? 

We zitten in een nieuwbouwstraat zonder verdere aansluitingen tot nu toe, en de meeste buren  hebben ook een 4G antenne op het dak staan, en ervaren ook ditzelfde probleem. 
 

Ik hoop op een oplossing. 

 

Mvg,

Peter.

icon

Beste antwoord door FraCo 27 October 2022, 14:08

Bekijk origineel

2 reacties

Ik vind het vreemd dat het is om landurig misbruik te voorkomen, aangezien er toch een datalimiet is, maar ik heb de router zojuist iig een reset gegeven zodat ik kan zien of het tijdstip met een halfuur opgeschoven wordt. 

Was dit inderdaad het probleem, dan reset ik hem binnenkort snachts nog een keer. 

Bedankt iig voor het antwoord en de uitleg. 

 

Mvg,

Peter

1x24 uur wordt vanuit TM het internet er even afgehaald. Dat is om misbruik (bv langdurig zakelijk gebruik) te voorkomen. Zie ook diverse tophits daarover. Het tijdstip is het moment dat de vorige keer de verbindingen eraf was. In jouw geval dus 21.30 uur. Als je nu zelf vanavond om bv 01.00 uur de stroom er even afhaalt, zal het voortaan om 01.00 uur gebeuren. Die tijdschakelaar is een handig hulpmiddel en bij mij al jaren in gebruik. Stel hem in op bv 03.00 straalmotor eraf en om 3.05 uur stroom erop. 

Reageer