[FAQ] 4G voor Thuis: algemeen

  • 10 August 2016
  • 12 reacties
  • 20706 Bekeken

Reputatie 5
LET OP! Dit topic gaat over de eerste variant 4G voor Thuis. Sinds januari 2018 bieden we Unlimited 4G voor Thuis aan.

4G voor Thuis is een dienst waarmee je thuis kan internetten via het mobiele data netwerk. Wanneer je als consument niet beschikt over een snelle en stabiele internetverbinding zal 4G voor Thuis uitkomst bieden. Het gaat hierbij om onder andere buitengebieden waar het niet mogelijk is om een goede verbinding van vast internet aan te leggen.

Deze dienst is ontwikkeld in co-creatie met jullie, de klanten! We willen dit graag voortzetten, dus horen we graag als jullie feedback hebben. Om jullie van meer duidelijkheid te voorzien hebben we een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen. Klik hieronder op 'Toon inhoud' om de daarbij horende FAQ's tevoorschijn te halen.

Wat houdt een bèta dienst in?De bèta dienst houd in dat het product een kwalitatief goed product is waar we nog aan werken. We werken zo samen met de gebruiker om het product steeds beter te maken. Hierdoor kunnen er tussentijds wijzigingen optreden in bijvoorbeeld apparatuur of bundels, altijd met het oog om het beter voor de klant te maken.

Heb ik 4G op mijn locatie?Om 4G voor Thuis te kunnen gebruiken is een goede dekking en bandbreedte nodig. Om teleurstellingen te voorkomen, kun je eerst de dekking checken via onze Dekkingskaart. Vul de postcode in van de plek waar je 4G voor Thuis wilt gebruiken en kijk of jouw locatie geschikt is.

Kan ik 4G voor thuis zakelijk afsluiten?Dit is helaas (nog) niet mogelijk. 4G voor Thuis is een consumentenabonnement. We onderzoeken momenteel de mogelijkheid om 4G voor Thuis zakelijk aan te bieden.

Ik ben al T-Mobile klant, krijg ik extra korting?Op dit moment is dit niet van toepassing. 4G voor Thuis wordt als een apart abonnement gezien. Laat het ons vooral weten wanneer je behoefte hebt aan een combinatiekorting; we gaan dan de mogelijkheden onderzoeken.

We horen graag hoe we 4G voor Thuis optimaal op jouw behoeften kunnen afstemmen. Laat ons daarom vooral in het 4G voor Thuis sub-forum weten wat je van de dienst vind en wat er verbeterd kan worden! 🙂

12 reacties

Reputatie 1
Graag zou ik iets zien van combinatie korting. Zoiets als bij KPN Compleet waarbij je korting & extra's krijg als je een mobiele & vaste aansluiting hebt.

Ook een actie met bijvoorbeeld gratis KNIPPR of extra gratis GB's als je KNIPPR neemt, zou gewaardeerd worden.

Doordat er nu geen combinatievoordelen zijn ga ik naast KNIPPR ook testen met Play van KPN voor het vervangen van mijn tv abonnement.
Reputatie 5
@Marco H
Goed punt! We zijn momenteel de mogelijkheden hiervoor aan het onderzoeken en laten het direct weten zodra we nieuws hebben. 🙂
Een idee zou zijn combinatie kortingen te introduceren tesamen met het mobiele abonnementen.
Reputatie 7
Hi Littlejohn,

Ik heb jouw bericht even verplaatst naar de algemene FAQ, want zoals je ziet werd hier ook al over een dergelijk idee gesproken. :)

Zodra we hier nieuws over hebben, dan zullen we dat hier direct met jullie delen!
Ik heb sinds 1 maand 4G voor thuis. Ik heb de daarbij aangeboden router gekocht. Makkelijke installatie, goede ontvangst en een groot en goed wifi bereik in ons pand.
Hoogst irritant en onwerkbaar is alleen het volgende: Unlimited is niet echt unlimited.
Onze gezinssituatie is als volgt: gemiddeld op een dag gebruiken we 3 PC's, 2 mobiele telefoons en 1 iPad op het 4G voor thuis wifi netwerk. Youtube, ziggo to go, office email, en fortnite android spel.
Probleem is dat we telkens 2 Gb moeten aankopen voor 0,00 € . Dat betekent dat om het half uur niemand meer bereik heeft. Via "ik ben geen robot" moet iemand dan codes invullen om direct weer verder te kunnen. Niet echt fijn wanneer je midden in een mail zit of net de penalty mist. De fortnite gebruikers zijn al helemaal niet blij.
Waarom is dit? En wanneer gaat T-Mobile deze situatie voor ons verbeteren.
Reputatie 6
Je kan het beste o.a. dit topic:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678
doornemen.
Kort gezegd: Over het oude niet-Unlimited 4GvT klaagden mensen dat 100GB niet genoeg was en toen moest/kon je voor 40 euro 100GB bijkopen of in de nacht gaan leven. Dat kan nu niet meer met U4GvT en deze nieuwe taktiek of methode is een implementatie van FUP. En het gaat de komende maanden niet veranderen.
De FUP beschrijft hoeveel data er gedownload mag worden of wanneer de provider de verbinding mag vertragen. Bij de meeste internet providers is er geen datalimiet, maar wel een FUP. In deze FUP staat het volgende:
“Om excessief en/of oneigenlijk gebruik van de internetdiensten en overlast voor andere gebruikers te voorkomen heeft de provider het recht nadere maatregelen te treffen"
De internet providers mogen pas ingrijpen als er excessief of oneigenlijk gebruik gemaakt wordt van het netwerk.
Is er dan al aanwijsbaar op het T-Mobile netwerk (4G voor Thuis) excessief of oneigenlijk gebruik aangetroffen? Ik kom niet boven de 15 Gb per dag!!!
Of is de 5 Gb per dag ( en daarna telkens 2 Gb ) een preventieve Fair Use Policy van T-Mobile??
Reputatie 6
Of is de 5 Gb per dag ( en daarna telkens 2 Gb ) een preventieve Fair Use Policy van T-Mobile??
Dit is wat ik bedoel te zeggen. Ik had niet zozeer naar het 'begrip' FUP gekeken maar meer de vrije vertaling ervan beschouwd: redelijk gebruik. Met die Unlimited methode van afkappen na 5GB en daarna 2GB (of 1GB voor mobieltjes) heb je eigenlijk geen FUP tekst nodig.

Het probleem is dat 4GvT in feite gewoon mobiel is en zich niet kan meten met vaste punt-naar-punt verbindingen als het aantal gebruikers per locatie (lees: sector van een mast) stijgt.

Waar haal je die definitie van FUP vandaan?

Bij mijn 4GvT abo vind ik in paragraaf 6.1 van algemene-voorwaarden-juni-2014.pdf het woord "excessief", maar niet in relatie tot FUP. Maar ik heb nog het oude abo wat overdag uit een 100GB bundel gaat en in de nacht onbeperkt is, wat het niet is want er is een 1TB grens gedefinieerd. Maar goed, daar kom ik nooit aan, en ook niet aan de 100GB.

Oud topic maar toch nog een vraag.

Ik heb Basisservice 4G voor Thuis '17 met Internet L voor Thuis - 100 GB, op 8 januari 2018 afgesloten.
Inclusief een Huawei B618s modem.

Heeft dit abonnement een door T-Mobile kunstmatig ingestelde snelheidslimiet (zoals volgens mij bij de huidige 4G voor Thuis abonnementen het geval is) of zou ik theoretisch bv. 200Mbps kunnen halen als het signaal op mijn locatie maar sterk genoeg is?

Ik vraag dit omdat ik op mijn locatie op mijn telefoon met 5G een stabielere en hogere snelheid kan halen en of dat dan ook mogelijk is met het 4G voor Thuis abonnement als ik het Huawei B618s vervang door een 5G compatibel modem.

Reputatie 3

Oud topic maar toch nog een vraag.

Ik heb Basisservice 4G voor Thuis '17 met Internet L voor Thuis - 100 GB, op 8 januari 2018 afgesloten.
Inclusief een Huawei B618s modem.

Heeft dit abonnement een door T-Mobile kunstmatig ingestelde snelheidslimiet (zoals volgens mij bij de huidige 4G voor Thuis abonnementen het geval is) of zou ik theoretisch bv. 200Mbps kunnen halen als het signaal op mijn locatie maar sterk genoeg is?

Ik vraag dit omdat ik op mijn locatie op mijn telefoon met 5G een stabielere en hogere snelheid kan halen en of dat dan ook mogelijk is met het 4G voor Thuis abonnement als ik het Huawei B618s vervang door een 5G compatibel modem.

Nee, de eerste variant van 4GVT is niet gelimiteerd. Welke snelheid haal je nu met de b618s?

Net gemeten op mijn telefoon op dezelfde plek direct naast het modem in de vensterbank.

Via 5GHz WiFi op het Huawei modem 120 Mbps down en 25 Mbps up.

Op mijn telefoon via 5G 150 Mbps down en 40 Mbps up.

Reputatie 3

Net gemeten op mijn telefoon op dezelfde plek direct naast het modem in de vensterbank.

Via 5GHz WiFi op het Huawei modem 120 Mbps down en 25 Mbps up.

Op mijn telefoon via 5G 150 Mbps down en 40 Mbps up.

Tja, de 5G Huawei modems zijn nog duur, wellicht dat een externe antenne aan de b618s een oplossing is om hogere snelheid te krijgen. Maar 120/25 is echt best goed. Ik zou er blij mee zijn, ik heb wisselend 70/10 overdag en 115/12 in de nacht.

Reageer