Geen internet, onjuist verbindingsprofiel - Huawei B818s 4GvT

  • 27 February 2018
  • 2 reacties
  • 13545 Bekeken

Ik kan niet internetten. De verbindingspagina geeft wel T-Mobile netwerk weer, maar geeft aan "niet verbonden", wat moet ik nu?

 Als je geen verbinding kan krijgen met het internet ondanks dat de verbinding pagina bereik van het T-Mobile netwerk weergeeft, volg dan de onderstaande stappen.

1 ► Verbind de 4G voor Thuis router met de meegeleverde UTP kabel, of via WiFi, met een computer of Laptop.

2 ► Als dit gelukt is opent automatisch de router pagina van de 4G voor Thuis router.

3 ► Kijk op de router pagina of de knop met het pijltje omhoog en omlaag ingedrukt is, hij wordt dan groen. Controleer nu of je internet hebt. Lukt dit niet ga dan verder met stap 4.

4 ► Ga op de router pagina naar het tabblad 'Instellingen' en voer je Device Password in (deze staat op de sticker onder op je 4G voor Thuis router).

5 ► Kies nu in de linker kolom voor ‘Inbellen’ en dan voor ‘Profielbeheer’.

6 ► Je ziet nu in het midden van je scherm de opties die je kan aanpassen in het menu ‘Profielbeheer’. Zoals geïllustreerd in de onderstaande afbeelding:
 

3930b729-9297-401a-801b-8d9ccf227355.jpg

 


7 ► Selecteer bij de dropdown ‘Profielnaam’ het juiste profiel voor je abonnement:
Heb je een 4G voor Thuis abonnement selecteer dan het profiel ‘T-Mobile 4G voor thuis’.
Heb je een ander T-Mobile abonnement selecteer dan het profiel ‘T-Mobile Internet’.

Druk na het selecteren van het juiste profiel op de knop ‘Pas toe’.

8 ► Als dit gelukt is dan kan je teruggaan naar de knop Start (linksboven). Controleer of je nu wel verbinding kunt maken. Als dit is gelukt dan kan je weer internetten 🙂

 

Vragen? Laat het hieronder gerust weten!

 


2 reacties

Hoi, ik heb nog een oude router, de Huawei B618s, en altijd het T-moblie 4G netwerk voor thuis gehad. Nu heb ik een 5G data only abonnement afgesloten en een nieuwe sim kaart gekregen. Maar als ik deze in de oude Router doe, weigert hij verbinding te maken. Bij huidige verbinding : upload/download blijft hij 0 aangeven.

Ik heb alle bovenstaande stappen al geprobeerd.  Kan deze sim kaart niet in deze router een zal ik een nieuwe moeten kopen, of doe ik iets verkeerd?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tessa991991 , welkom bij de community.

Probeer eens de apn naam 'internet'

Reageer