Beantwoord

Geen toegang tot servers buiten lokale netwerk

  • 14 October 2021
  • 1 reactie
  • 345 Bekeken

Hallo,

Ik heb een abonnement voor 4G voor Thuis

Ik probeer al een paar dagen mijn servers te bereiken van buiten mijn wifi netwerk, zonder succes. Portforwarding, DNS maken, DMZ maken, firewall uitzetten, ik heb het allemaal geprobeerd. Mijn externe IP op internet klopt niet met de externe IP die mijn router aangeeft. Daardoor kan geen DNS verbinding niet gemaakt worden. Het IP adres is niet bereikbaar van buiten het wifi netwerk. Maar de DNS werkt wel wanneer ik in mn netwerk zit, net zoals het externe IP adres. Op internet zeggen ze dat de ISP (T-Mobile) de toegang tot externe IP-adressen blokkeert en dat heb ik door. 

Ik heb dus nu verschillende vragen:

Is het voor mij mogelijk om mijn servers überhaupt te kunnen gebruiken buiten mijn netwerk?
Zo niet, kan ik dan een statisch IP-adres krijgen van T-Mobile zodat ik er wel bij kan?
Kunnen ze anders ervoor zorgen dat als ik een bepaalde DNS invul dat ik via T-Mobile Services doorgeleid wordt naar mijn servers?

Alvast bedankt voor het antwoorden van deze lastige vragen!

Mvg.

PS. Mijn doel is om verbinding te maken met mijn minecraft servers van thuis

icon

Beste antwoord door Anonymous 14 October 2021, 17:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

 

Welkom op het forum.

Heb je wel het APN in het modem veranderd, default krijg je n.l. geen publiek IP Adres en bevind je, je in een NAT omgeving. Dit kan worden veranderd door het APN aan te passen.

Nu heb ik verder niet heel veel kaas gegeten van 4G voor Thuis, maar in de volgende twee topics wordt e.e.a. besproken over hoe je een publiek IP adres kunt verkrijgen, port-forwarding kunt instellen etc.

 

 

De laatste topic is het meest recent met uitleg. Wellicht dat je hier iets aan hebt ?!