Beantwoord

Geen verschil in snelheid met buiten antenne

  • 26 May 2023
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Hoi ,

 

Geen idee waar mijn vorige topic is gebleven.

Maar ik heb 4g voor thuis met de WNC AF55 Buitenrouter. Het extra snel abbo.

 

Nu had ik toevallig een snelheidstest op mn foon gedaan met de 4g simkaart in mijn tplink router. Toen kwam ik tegen de 30mb/s uit .

Nu met de buitenantenne en de router van tmobile zit ik met iets boven de 30mb/s 

Via de 4g van mn telefoon kom ik trouwens op rond de 100mb/s uit . Dus aan de paal die het uitzend ligt het niet.

ben er dus niks mee opgeschoten. Iemand een idee wat daar de reden van is? 

Ik lees iets van een poort open zetten maar heb zelf geen idee.

Hoor graag .

Gr Marco Planting 

 

icon

Beste antwoord door FinnPlanting 27 May 2023, 09:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Hallo Marco,
Ik heb geen oplossing maar misschien kan je er wel iets mee.

Snelheid van je 4gvt testen via een telefoon is discutabel. Met welke wifi band is je telefoon verbonden. 2.4 of 5.0? Het snel is de telefoon zelf. Is het een wat ouder beestje en/of staat deze vol met allerlei programma's kan de performance van het toestel afnemen, zo ook de test.
Testen van snelheid kan je altijd het beste doen met een laptop of computer die bekabeld is verbonden met je router. 
Dat je 4g van je telefoon hoger uitkomt van 4gvt kan kloppen. Telefoonverkeer heeft altijd voorrang op 4gvt. Bij drukte op de paal zal de snelheid voor 4gvt beperkt worden en kan de volledige snelheid niet gehaald worden.
Succes.

 

ps. Je eerdere post is niet verwijderd. Deze staat er nog steeds maar is op dit moment 3 posities gezakt:

weinog verschil met of zonder buiten attene | T-Mobile Community

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @FinnPlanting ,

Je start een 2e topic over hetzelfde onderwerp.  Dat is niet de bedoeling. 

Ik meet mn vrij nieuwe pixel pro telefoon . Een app gedownload lop aanraden van de tmobile  klantenservice.

Ik heb geen laptop of pc. Wel een tablet .

Maar ik geloof er niks van dat als ik zou meten met een laptop de internetsnelheid dan ineens flink omhoog zou gaan. Mn telefoon waar ik nu mee meet lijkt mee een goede graadmeter.

Ik ha jaren geleden de Huawei buiten antenne waar dit ook speelde . Toen las ik veel over het forwarden van een poort. maar zelf is me dit nooit gelukt .

Als iemand hier wat over weet, lees ik het graag.

Anders is het wel heel vreemd dat de snelheid met of zonder antenne rond de 30 mn/s blijft hangen. Kan ik net zo goed  het standaard pakket 4g voor thuis nemen. 

Maar goed vanmiddag komt er nog een monteur. Verwacht geen wonderen met het richten vd antenne enzo. Ik heb vol zicht op de antenne waar alles vandaan straalt. 

 

Ik hou jullie op de hoogte .

 

Edit : 

Hoi ,

 

Nou de monteur is geweest. Alles was goed aangesloten. 

En ik weet niet wie er hier meelezen maar de snelheid was vandaag rond de  80mb/sec ....hoeraaa.  wel gek dat het nu ineens in orde was

 Ik vermoed inderdaad dat er iets niet goed stond in mijn abbo profiel bij tmobile .

Opgelost , topic kan dicht.

Dank voor de reacties!! 

 

 

Gr Marco