Hoge latency(ping)

  • 6 January 2023
  • 15 reacties
  • 585 Bekeken

Sinds gisteravond plots een latency van gemiddeld 150ms waar het altijd rond de 20ms zit.

Online gamen is een stuk lastiger zo !

Snelheid is wel redelijk normaal. Ook op mijn mobiel op 4G is dit het geval.

Ik zie geen werkzaamheden ?!

MvG.

Alex


15 reacties

Sinds gisteravond plots een latency van gemiddeld 150ms waar het altijd rond de 20ms zit.

Online gamen is een stuk lastiger zo !

Snelheid is wel redelijk normaal. Ook op mijn mobiel op 4G is dit het geval.

Ik zie geen werkzaamheden ?!

MvG.

Alex

Nouja, hier precies hetzelfde probleem!

Een modem reset werkt enige tijd, maar de volgende dag is het gewoon weer rond de 150ms. Soms zelfs een time-out er tussen, als ik google.com constant ping. Dit is sinds het nieuwe jaar.

 

 

Reputatie 3

Hier (Veluwe Oost) niets aan de hand:

Zie: RIPE Atlas probe op 4GvT.

Reputatie 7
Badge +14

Met modem reset kom je wellicht op een andere zendmast uit. Ook is het mogelijk dat je in de loop van de tijd van zendmast of frequentie veranderd en dat heeft invloed op roundtrip tijd. Het blijft mobiel, toch echt wat anders dan een vaste internet verbinding. Misschien een buitenantenne gebruiken,  dan zou het stabieler kunnen zijn.

Met modem reset kom je wellicht op een andere zendmast uit. Ook is het mogelijk dat je in de loop van de tijd van zendmast of frequentie veranderd en dat heeft invloed op roundtrip tijd. Het blijft mobiel, toch echt wat anders dan een vaste internet verbinding. Misschien een buitenantenne gebruiken,  dan zou het stabieler kunnen zijn.

ik heb, denk ik, te weinig informatie gegeven. Ik heb een buiten antenne en dit is nieuw ten opzichte van afgelopen jaar. Nu ook weer een ping van 235ms op google.com, terwijl hij gisteren, na de reset, weer 35ms was. time-outs zijn ook niet normaal, natuurlijk. Bedraad en wifi geven dezelfde resultaten

Mijn LTE waarden, SINR, RSRQ en RSRP zijn ok. Onveranderd ten opzichte van vorig jaar, toen de snelheid en latency wel goed waren.

 

Ik zie wel wat gekke dingen in de log:

52 Jan 9 03:29:26 info Enter online_upgrade.c
53 Jan 9 03:29:26 info Force Upgrade status: 1
54 Jan 9 03:29:26 info online_upgrade.c: runWget() Enter
55 Jan 9 03:29:27 info online_upgrade.c: jsonParser(): status: "1", version: "", url: "", forceupdate: ""
56 Jan 9 03:29:27 info online_upgrade.c: runWget() Enter
57 Jan 9 03:29:28 info online_upgrade.c: jsonParser(): status: "1", version: "", url: "", forceupdate: ""
58 Jan 9 03:29:28 info ForceUpgrade [combo:, module:]
59 Jan 9 03:29:28 info online_upgrade.c Exit, ret = 0
60 Jan 9 03:29:28 info Enter online_upgrade.c
61 Jan 9 03:29:28 info online_upgrade.c: runWget() Enter
62 Jan 9 03:29:28 info online_upgrade.c: jsonParser(): status: "1", version: "", url: "", forceupdate: ""
63 Jan 9 03:29:28 info online_upgrade.c: runWget() Enter
64 Jan 9 03:29:29 info online_upgrade.c: jsonParser(): status: "1", version: "", url: "", forceupdate: ""
65 Jan 9 03:29:29 info writeInfoToFile(): Module and combo no new firmware, exit
66 Jan 9 03:29:29 info New Firmware Response [comboStatus:1, moduleStatus:1]
67 Jan 9 03:29:29 info online_upgrade.c Exit, ret = 33

 

En 

113 Jan 9 20:34:09 err Disconnect: cause #0, n/a
114 Jan 9 20:34:09 err Disconnect: APN-1, cause #0, n/a
115 Jan 9 20:34:13 info LTE Connection changed, debug info: info.conn=0, updated_ip=0
116 Jan 9 20:34:23 info [L2TP] L2TP Tunnel Down.
117 Jan 9 20:34:27 err Disconnect: cause #50, n/a
118 Jan 9 20:34:27 err Disconnect: APN-1, cause #50, n/a

 

en dan een stuk of 50x de volgende:

131 Jan 9 20:40:34 info Time initialized fail #1

 

 

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik kan wel het resulterende gedrag zien: na een reboot is de latency prima. Daarna, minder dan een dag later, niet.

Hallo Koenmani, heb je hier nog steeds last van? Ik heb op zowel mijn 4g voor thuis modem als mijn mobiele 4g sinds een paar dagen hetzelfde probleem. M'n ping is van 30-60ms naar 250-350ms gegaan.

Bij een router reset is m'n ping nog steeds even hoog. Ik heb al contact gehad met iemand van de klantenservice en die kon ook niets geks op m'n verbinding zien. Hij raadde me aan om een melding te maken op de pagina waar je de 4g dekkingskaart kunt zien.

Helaas is het nu nog steeds hetzelfde, gamen is ook niet te doen zo :')

Ik hoop dat het tijdelijk is, maar als iemand een fix heeft hoor ik 't graag.. 

ik heb precies hetzelfde en gebruik de b818, ik heb vanmiddag contact gehad met iemand van de klantenservice maar die wist inderdaad geen raad, heb dit probleem nu 2 dagen en zo te zien is het een probleem van t-mobile

ik heb precies hetzelfde en gebruik de b818, ik heb vanmiddag contact gehad met iemand van de klantenservice maar die wist inderdaad geen raad, heb dit probleem nu 2 dagen en zo te zien is het een probleem van t-mobile

ik heb trouwens ook een andere router geprobeert (die simkaart ontvangt) en had hetzelfde probleem

de internet snelheid is wel gewoon redelijk aleen de ms is veel te hoog

ik heb precies hetzelfde en gebruik de b818, ik heb vanmiddag contact gehad met iemand van de klantenservice maar die wist inderdaad geen raad, heb dit probleem nu 2 dagen en zo te zien is het een probleem van t-mobile

ik heb trouwens ook een andere router geprobeert (die simkaart ontvangt) en had hetzelfde probleem

de internet snelheid is wel gewoon redelijk aleen de ms is veel te hoog

Heb het nu een aantal dagen  in de gaten lopen houden en hier begint het steeds in de loop van de middag en is de ping tussen 23 en 00 uur weer normaal (rond de 20ms)

Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben, gaan ze er misschien sneller achteraan ?!

ik heb precies hetzelfde en gebruik de b818, ik heb vanmiddag contact gehad met iemand van de klantenservice maar die wist inderdaad geen raad, heb dit probleem nu 2 dagen en zo te zien is het een probleem van t-mobile

ik heb trouwens ook een andere router geprobeert (die simkaart ontvangt) en had hetzelfde probleem

de internet snelheid is wel gewoon redelijk aleen de ms is veel te hoog

Heb het nu een aantal dagen  in de gaten lopen houden en hier begint het steeds in de loop van de middag en is de ping tussen 23 en 00 uur weer normaal (rond de 20ms)

Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben, gaan ze er misschien sneller achteraan ?!

    Oja, een modem/router reset tijdens de hoge ping periode maakt hier geen verschil.

Sinds gisteravond plots een latency van gemiddeld 150ms waar het altijd rond de 20ms zit.

Online gamen is een stuk lastiger zo !

Snelheid is wel redelijk normaal. Ook op mijn mobiel op 4G is dit het geval.

Ik zie geen werkzaamheden ?!

MvG.

Alex

N.a.v. Mijn netwerkmelding heb ik vandaag iemand aan de lijn gehad die met me heeft meegekeken en gedacht. Ik heb haar deze post laten zien, wat hopelijk de aandacht trekt om te kunnen achterhalen waar dit probleem vandaan komt. 

Ikzelf woon in Haarlem, wonen jullie ook in deze buurt? 

 

Sinds gisteravond plots een latency van gemiddeld 150ms waar het altijd rond de 20ms zit.

Online gamen is een stuk lastiger zo !

Snelheid is wel redelijk normaal. Ook op mijn mobiel op 4G is dit het geval.

Ik zie geen werkzaamheden ?!

MvG.

Alex

N.a.v. Mijn netwerkmelding heb ik vandaag iemand aan de lijn gehad die met me heeft meegekeken en gedacht. Ik heb haar deze post laten zien, wat hopelijk de aandacht trekt om te kunnen achterhalen waar dit probleem vandaan komt. 

Ikzelf woon in Haarlem, wonen jullie ook in deze buurt? 

 

nee ik kom uit eemnes

ik heb ook sinds 2 dagen last van hoge latency boven de 200 op mijn telefoon en 4Gvt. heb op me werk ook gekeken of het nog steeds zo was en daar was hij wel gewoon 14. hopelijk kan hier snel naar gekeken worden. omgeving noord holland.

Heb het nu een aantal dagen  in de gaten lopen houden en hier begint het steeds in de loop van de middag en is de ping tussen 23 en 00 uur weer normaal (rond de 20ms)

Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben, gaan ze er misschien sneller achteraan ?!

Ja dit heb ik dus ook ondervonden. Gisteravond een speedtest gedaan voor zowel m'n 4g voor thuis als mobiel. 4g voor Thuis gaf een ping van 48 en verwachtte download snelheid. 

4g voor thuis modem om 23:45

Mobiel 4g gaf een nog lagere ping en meer snelheid (ook naar verwachting)

4g mobiel om 23:45

 

Hier inmiddels al weer 2 dagen alles oke !

Hier inmiddels al weer 2 dagen alles oke !

Bij mij lijkt het inderdaad ook weer normaal te zijn! 😄

Reageer