Beantwoord

HUAWEI B818 of HUAWEI E5785-320 (4G voor thuis of mifirouter)

  • 30 December 2021
  • 6 reacties
  • 303 Bekeken

Goedenavond, wij wonen op het platteland en hebben op een stuk land bij het huis zo’n 500 m verderop een klein tuinhuisje staan waar wij graag internet zouden willen. Een kabel trekken is niet mogelijk. Wij zitten er aan te denken om een mifi router met simkaart aan te schaffen of 4G voor thuis. Nu heb ik er zelf weinig verstand aan en wat is in dit geval handiger? In het tuinhuisje is een goede internetverbinding van belang er zullen namelijk kantoorwerkzaamheden dagelijks worden uitgevoerd ivm het thuiswerken. Hierbij zal er ook geprint worden en dagelijks worden gebeld via Teams etc. Ik hoor graag wat de beste oplossing is voor een goede internetverbinding op deze locatie vlakbij het huis. Groetjes, Jaimy

icon

Beste antwoord door eric 31 December 2021, 11:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 4
Badge

Hi @jaimyvalk,

4G voor thuis extra snel is een goede keuze en kan gewoon afgesloten worden als dat via de postcodecheck mogelijk is. Snelheid is altijd wel afhankelijk van positie, afstand en drukte van/op de paal. Het is en blijft een signaal door de lucht wat door verschillende zaken verstoord kan worden waardoor de 100 Mbit niet gehaald kan worden. Mijn ervaringen zijn wel erg positief wat betreft snelheid.

Je moet er rekening mee houden dat je per maand 500 gig heb. Wanneer je de 500 gig verbruikt is krijg je 5 gig per dag die je dan wanneer deze bijna verbruikt kan aanvullen. Ik werk 3 dagen per week thuis met teams en veel internetverkeer. Daarnaast stream ik elke avond netfilx/videoland/nlziet en download wel eens wat. Daarbij staat de hele dag sonos radio te streamen. Ik ben met veel moeite 2 x boven de 500 gig uitgekomen.

Hier op het forum zijn veel tips gegeven zodat je optimaal gebruik kan maken van de verbinding. Neem daar even de tijd voor om dat uit te vogelen.

Succes!!

 

Ik denk dat ik ga voor het 4G voor thuis extra snel abonnement, kan dit abonnement gewoon worden afgesloten indien je in het huis zelf al een internet abonnement hebt bij een ander bedrijf? Daarnaast geeft de postcodecheck de volgende snelheid aan: Maximumsnelheid van 100 Mbit/s download en 10 MBit/s upload. Is dit een goede snelheid? 

Reputatie 4

Ubiquiti/ Unifi maar ook TP-Link maken richtantennes die je kunt gebruiken.

Heb je geen obstakels tussen die 500 meter dan is dit misschien een oplossing?

Is gewoon een uitbreiding  van het bestaande thuisnetwerk en je hebt verder geen abonnement nodig.

 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt ook nog even op de postcode checker van T-mobile mobiel kunnen kijken wat de verwachting van de ontvangst is. De routers die worden geleverd met 4g voor thuis hebben een goede antenne en met het extra snel pakket wordt er zelfs een buitenantenne gemonteerd.

De T-Mobile unlimited  standaard mobiel sims kennen allemaal een Fair Use Policy. Na het dagverbuik van 8Gb kun je via een app gratis 2Gb bundelboosters bijbestellen. De 4G voor thuis abonnementen hebben een startbundel van 500GB per maand , deze kun je met gratis 5Gb bundelboosters opwaarderen. 

 

@eric bedankt voor uw reactie. de postcode van 4g voor thuis geeft een positief resultaat. Wij zijn zelf nog helemaal geen lid van t-mobile, dus ik weet niet of de 4g dekking goed is in het tuinhuis. Er loopt helaas geen elektriciteitskabel met internetaansluiting en dit is ook niet mogelijk. Is de mifi router ook een goede optie. Ik wil namelijk een abonnement nemen met onbeperkt internet.

Reputatie 7
Badge +14

Geeft de postcode van 4g voor thuis een positief resultaat? Dit product wordt namelijk niet overal aangeboden. Hoe is de 4g dekking van T-Mobile in je tuinhuisje? Het extra snel pakket van 4g voor thuis komt met een buiten antenne en monteur zodat het signaal van buiten wordt gebruikt.

Als er wel een elektriciteit kabel van je huis met internet aansluiting naar je tuinhuisje loopt zou je ook een set goede powerplugs kunnen overwegen.