Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Goedemiddag allemaal, 

Vandaag (maandag 29 juni) introduceren wij ons vernieuwde 4G voor Thuis! In dit topic vind je veel antwoorden op jouw vragen en kun je ook vragen stellen over dit vernieuwde abonnement. Mede-leden en Moderators helpen je dan graag verder met jouw vraag! 

 

Check ook onze website over 4G voor Thuis voor meer informatie én je kunt daar direct de postcodecheck invullen om te zien welke variant 4G voor Thuis voor jou beschikbaar is!

 

FAQ 4G voor Thuis

Hoe snel kan ik internetten?

Met 4G voor Thuis is de maximum internetsnelheid afhankelijk van de router die je gebruikt:

  • Onze buitenrouter (Huawei B2368-66): tot 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload
  • Binnenrouter (Huawei B618): tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload
  • Iedere andere (binnen/buiten) router: tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload

De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast.

 

Welke bundels zitten er bij dit nieuwe abonnement van 4G voor Thuis?

Wanneer je door de postcodecheck komt kun je in aanmerking komen voor een van de volgende abonnementen:

  • 150 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met Sim Only en de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck);
  • 500 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck) en de binnenrouter.

 

Wat zijn de kosten van de verschillende bundels?

 Er zijn drie verschillende opties voor jouw 4G voor Thuis-abonnement. Hieronder zie je al een kort overzicht en op de website kun je de postcodecheck doen om te zien wat voor jou beschikbaar is.

Abonnementen 4G voor Thuis

 

 

Waarom is de maandelijkse startbundel afhankelijk van het adres waar ik woon?

De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal Odido klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt.

We bieden je dus de startbundel die beschikbaar is op zijn adres om jou de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken.

 

Zo zorgen we voor de meest optimale ervaring voor iedereen die gebruikmaakt van het Odido netwerk!

 

Ik heb al 4G voor Thuis, mag ik overstappen naar dit nieuwe abonnement?

Dit is niet in alle gevallen mogelijk. Mocht je hier interesse in hebben, laat dan een bericht in dit topic achter en dan gaan we voor je kijken of het in jouw geval mogelijk is.

 

Houd er ook rekening mee dat er andere voorwaarden gelden dan bij jouw huidige abonnement. Lees de prijslijst met bijbehorende voorwaarden daarom alvast even goed door. 

 

Wat kan ik met de hoeveelheid data en de geleverde snelheid?

Hoe snel het internetverbruik gaat hangt vooral af van jouw gebruik. Om je een zo goed mogelijk beeld te geven, nemen we streamen als voorbeeld, omdat dit over het algemeen veel internet gebruikt.

 

Wat kan ik met 150GB?

Streamen op hoge kwaliteit (full HD) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 3GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 50 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 1,5 uur per dag. Wil je minder data verbruiken? Dan pas je jouw instellingen aan naar gemiddelde kwaliteit.

 

Streamen op gemiddelde kwaliteit (720p) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 1GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 150 uur kan streamen. Dat komt neer op wel 5 uur per dag.

 

Wat kan ik met 500GB?

Dit zou betekenen dat je met 500GB dus 166 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 5 uur per dag. Hiernaast kan je zo veel surfen als je wilt (tot het op is). 

 

Ben je door de startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5 GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent!

 

Wat kan ik met 30Mbit/s download?

Heb je één of meerdere apparaten? Dan is dit een prima snelheid om mee te Netflixen, gamen, streamen of surfen.

 

Wat kan ik met 100Mbit/s download?

Dit is bedoeld voor klanten met grotere gezinnen waarbij meerdere personen tegelijk online zijn. Voorbeelden zijn onder andere professioneel gebruik (kantoor aan huis) of intensief online gamen.

 

Waarom moet ik een postcodecheck doen voor het aansluiten van 4G voor Thuis?

4G voor Thuis wordt alleen aangeboden op locaties waar het mobiele netwerk geschikt is om dit product te leveren en er wordt een check gedaan voor welke startbundel je in aanmerking komt.

 

Wat is het verschil tussen de binnen- en buitenrouter?

De binnenrouter is een plug & play apparaat, heel gemakkelijk zelf te activeren en direct te gebruiken. Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 30 Mbit/s.

De buitenrouter wordt kosteloos (tenzij je speciale wensen hebt, zie ook de vraag ‘Welke werkzaamheden voert...’) door een monteur op afspraak geïnstalleerd aan de buitenmuur van de woning (let hiervoor op toestemming van bijv. de VVE). Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 100Mbit/s.

 

Mag ik 4G voor Thuis ook op andere plaatsen gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis mag alleen op het afleveradres gebruikt worden. Bij het aanschaffen van 4G voor Thuis doen we een postcodecheck. Dat doen we niet voor niets, we controleren of je op dat adres een goede gebruikerservaring kunnen bieden.

 

Kan ik 4G voor Thuis ook in het buitenland gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis is alleen te gebruiken op het Odido netwerk in Nederland.

 

Kan ik gebruikmaken van de Recycle Deal bij 4G voor Thuis?

Nee, Recycle Deal is niet beschikbaar voor routers van 4G voor Thuis.

 

Kan ik ook bellen en sms’en met de 4G voor Thuis simkaart?

Met de simkaart is het mogelijk om te bellen en te sms’en (alleen niet via de router). Aan de simkaart zit geen 06-nummer maar een 097-nummer gekoppeld. Voor bellen en sms’en worden kosten in rekening gebracht, deze staan vermeld op de prijslijst.

 

Welke voordeelbundels kan ik gebruiken in combinatie met 4G voor Thuis?

Extra diensten zoals Videoland, Deezer en Extra Veilig Online zijn op dit moment niet mogelijk in combinatie met 4G voor Thuis.

 

Ik heb mijn eigen router in gebruik en heb een technisch probleem met 4G voor Thuis. Wat kan ik doen?

Omdat je een eigen router gebruikt, kunnen we je slechts beperkte ondersteuning bieden. We kunnen meekijken naar een aantal zaken, maar we kunnen echter niet garanderen dat we het probleem kunnen oplossen.

 

De router is kapot. Wat nu?

Tijdens de contracttermijn valt de router onder onze reparatievoorwaarden. Je kunt jouw router dus ter reparatie aanleveren. We bieden geen tijdelijke router aan in de tussentijd.

Maak je gebruik van jouw eigen router in combinatie met 4G voor Thuis Sim-Only? Dan kan je gebruik maken van Toestelflexibiliteit en zodoende vervroegd verlengen naar een 4G voor Thuis abonnement inclusief router.

 

Heeft 4G voor Thuis een vast IP-adres?

Nee, 4G voor Thuis heeft een dynamisch IP-adres.

 

Welke werkzaamheden voert de monteur uit bij het installeren van 4G voor Thuis?

De monteur bekijkt ter plekke de situatie. Standaard voert de monteur de volgende werkzaamheden uit. De monteur:

  • plaatst het buitenmodem aan de buitenmuur;
  • installeert de indoor wifirouter;
  • sluit ze op elkaar aan met een kabel;
  • werkt die bekabeling op of langs de plinten weg;
  • verbindt 1 apparaat met het internet;
  • test of alles goed werkt.

Heb je aanvullende wensen? Geen probleem! De monteurs van Guidion voeren meerwerk uit tegen een prijs van €17,50 per kwartier (dit is exclusief materiaal). Je bespreekt samen met de monteur welke wensen je hebt.

 

Ben ik een normale gebruiker?

4G voor Thuis is bedoeld voor normaal persoonlijk gebruik ('redelijk gebruik' noemen we dat). Hieronder valt uiteraard ook intensief gebruik zoals online tv kijken, het streamen van video/muziek, surfen, e-mailen en social media.

 

4G voor Thuis is niet bedoeld voor:

  • Klanten die permanente verbindingen open hebben staan. Denk hierbij aan verbindingen zonder menselijke tussenkomst zoals bewakingscamera’s, gateway apparaten en andere permanente verbindingen. 
  • Klanten die veel extreem grote bestanden downloaden, bijvoorbeeld intensief gebruik van nieuwsgroepen, torrent websites.
  • Klanten die de dienst commercieel gebruiken, zoals een wifi-netwerk voor derden of het doorverkopen van data.

 

Hopelijk heb je hierboven al het antwoord op jouw vraag kunnen vinden, maar zo niet laat je vraag als reactie in dit topic achter, dan word je zo snel mogelijk verder geholpen! :sunglasses:


299 reacties

@Waqqas wij hebben 2 weken geleden 4gvt simkaart aangeschaft omdat wij zelf de buitenantenne en de router hadden. En zag nu dus op het forum dat het sneller zou kunnen dan 30mb volgens de postcodecheck zou het moeten kunnen. 
 

Reputatie 4
Badge

@Waqqas wij hebben 2 weken geleden 4gvt simkaart aangeschaft omdat wij zelf de buitenantenne en de router hadden. En zag nu dus op het forum dat het sneller zou kunnen dan 30mb volgens de postcodecheck zou het moeten kunnen. 
 

@SingelsSpronk 

Bij een 4gvt extra snel moet je de binnen/buiten combinatie aanschaffen van 240 euro. Daarbij moet je rekening houden dat de snelheid max is. Dat wil zeggen dat je ook lager in snelheid kan uitkomen. Alles afhankelijk van de afstand tot de mast en alle andere bedenkbare zaken. De vraag is of je kan switchen. Dat kan alleen t-mobile beantwoorden.

Ik vind het merkwaardig dat tmobile het abonnement met een verplicht modem aanbiedt.

Volgens mij is dat niet toegestaan en bovendien denk ik dat tmobile zich zelf in de vingers snijdt omdat klanten afhaken door de verplichte koppelverkoop.

Tmobile verkoopt toch ook geen mobiele abonnementen met een verplichte iphone?

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-consumenten-mogen-eigen-modem-kiezen#:~:text=ACM%3A%20consumenten%20mogen%20eigen%20modem%20kiezen,-08-07-2020&text=Consumenten%20mogen%20hun%20eigen%20modem,Consument%20%26%20Markt%20(%20ACM%20).

Reputatie 4
Badge

@Hakuin Heb jij het gelezen?

Er staat op regel 2 “Dat staat in de Conceptbeleidsregel Netwerkaansluitpunt van de Autoriteit Consument & Markt”. 

Wanneer je op “vrije modemkeuze” zoekt zal je er snel achter komen dat dit waarschijnlijk pas in 2021 definitief wordt. En de vraag is dan of dit ook voor dit soort oplossing zal zijn.

Niks merkwaardigs aan dus

Eerst zoeken en dan roepen. :wink:

Daarbij denk ik dat T-mobile er niet op uit is om iedereen op 4GvT aan te laten haken. Zit je in een gebied waar geen goede mogelijkheden zijn, is dit een hele goede oplossing. Een vaste lijnverbinding met dezelfde snelheid is al snel duurder dan de 4GvT extra snel inclusief router.

@feplas feplas, Je hebt gelijk voor 2021 (in het stuk wat ik gelezen had stond geen datum), maar als het beleidsstuk van de ACM in 2021 ingevoerd zal worden, zal het denk ook gaan gelden voor 4g voor thuis.

Het blijft onzinnig dat mensen die al een 4g router hebben, verplicht er 1 van tmobile moeten overnemen. Er zijn al meer reacties van mensen geweest in dit topic over dit onderwerp.

Dat is net zo onzinnig als een verplichte telefoon afnemen bij een mobiel abonnement.

Maar als jij al een 4g router in bezit had en er een paar honderd euro had aan uitgegeven en vervolgens nogmaals 240€ naar tmobile wil aftikken moet je het vooral niet laten.

Ik en waarschijnlijk een hoop anderen in ieder geval niet.

Reputatie 4
Badge

@feplas feplas, Je hebt gelijk voor 2021 (in het stuk wat ik gelezen had stond geen datum), maar als het beleidsstuk van de ACM in 2021 ingevoerd zal worden, zal het denk ook gaan gelden voor 4g voor thuis.

Het blijft onzinnig dat mensen die al een 4g router hebben, verplicht er 1 van tmobile moeten overnemen. Er zijn al meer reacties van mensen geweest in dit topic over dit onderwerp.

Dat is net zo onzinnig als een verplichte telefoon afnemen bij een mobiel abonnement.

Maar als jij al een 4g router in bezit had en er een paar honderd euro had aan uitgegeven en vervolgens nogmaals 240€ naar tmobile wil aftikken moet je het vooral niet laten.

Ik en waarschijnlijk een hoop anderen in ieder geval niet.

Ik begrijp je standpunt maar niemand zegt jou dat het extra snel moet afnemen. Dat is een vrijwillige keuze waar helaas dan een modem bij aangeschaft moet worden. Daar wordt duidelijk over gecommuniceerd. Lijkt me verder dan geen discussie. Take it or leave it. Of neem een abonnement waar geen verplichte afname van modem bij zit.

Je kan ook internet via een draadje bij andere providers afsluiten waar verplicht tv bij zit. Hoe dat dan? Wel acceptabel? Ik wil helemaal geen tv maar moet er wel voor betalen.

Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom dit modem bij extra snel moet worden afgenomen maar daar zal waarschijnlijk niet over gecommuniceerd kunnen worden. Hoe zal de toekomst er uit zien?

 

Hoi,

Gisteren 4GvT geïnstalleerd (met buitenantenne). Twee vragen:

  1. In het forum veel interessante discussies over APN. Dat zou op fms moeten staan (ipv 618s). Bij mij staat het op auto. Is dat ook ok? En zo nee, hoe kan ik dat dan precies aanpassen.
  2. Bij mijn vorige Huawei-router(tje) gebruikte ik een handige app van Huawei waar je snel het e.e.a. op kon zien. Daar kon je ook de sms-jes van TM in vinden. Maar voor de nieuwe router krijg ik die app niet aan de praat: hij blijft maar zeggen dat er geen netwerk te vinden is. Moet er ergens nog een schakelaartje om in de instellingen van de router? Of is het wat anders.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Frans

Reputatie 4

Hoi,

Gisteren 4GvT geïnstalleerd (met buitenantenne). Twee vragen:

  1. In het forum veel interessante discussies over APN. Dat zou op fms moeten staan (ipv 618s). Bij mij staat het op auto. Is dat ook ok? En zo nee, hoe kan ik dat dan precies aanpassen.
  2. Bij mijn vorige Huawei-router(tje) gebruikte ik een handige app van Huawei waar je snel het e.e.a. op kon zien. Daar kon je ook de sms-jes van TM in vinden. Maar voor de nieuwe router krijg ik die app niet aan de praat: hij blijft maar zeggen dat er geen netwerk te vinden is. Moet er ergens nog een schakelaartje om in de instellingen van de router? Of is het wat anders.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Frans

Speciaal voor 4GvT is de APN "fms” gemaakt waar alle poorten open staan zodat ik bijv mijn huis camera's kan bekijken van buitenaf. Met andere APN's staat alles dicht. Advies is om de APN aan te passen.

APN "618s” ken ik niet. wel APN “smartsites”.

hier onder de link naar mijn topic om de APN aan te kunnen passen naar “fms”.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/apn-wijzigen-fms-huawei-b2368-66-met-admin-inlog-325896

voor deze outdoor unit router is geen app, en er is nog geen oplossing voor het ontvangen van sms's.

gr jempi

 

Thanks

Reputatie 4

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Reputatie 4
Badge

@Jempi 

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn extra snel. Snelheid schiet gelijk naar 29Mbps down en blijft daar strak op staan. Idem met de upload. 4,5Mbps 

Lijkt mij idd geknepen.

@David @Hajar ?

Hier (= 3781NV) is de stand 25/30 en 5. Even hoog of zelfs lager dan met een simpele mifi-router en een gewoon only-data-abonnement. Ter info: Vodafone zit hier nu op 90 download. 

Reputatie 4
Badge

@FraCo 

Hier is het opgelost. Even modem uit en aan. Dan zal denk ik ook de snelheid bij jou weer in orde zijn.

 

Reputatie 7

Hi all,

Er zijn bij ons geen problemen bekend, maar we gaan dit wel even navragen! Goed om in ieder geval te zien dat het laatste bericht positief is. @FraCo & @Jempi, kunnen jullie de tip van @feplas ook even testen en laten weten of het effect heeft? 

Als wij iets weten dan horen jullie het ook van ons!

Reputatie 4

Hi all,

Er zijn bij ons geen problemen bekend, maar we gaan dit wel even navragen! Goed om in ieder geval te zien dat het laatste bericht positief is. @FraCo & @Jempi, kunnen jullie de tip van @feplas ook even testen en laten weten of het effect heeft? 

Als wij iets weten dan horen jullie het ook van ons!

@David had gister intussen rond dezelfde tijd als @feplas weer volledige snelheid. Het was een aantal uren dat onze extra snelle abonnement geknepen werd tot Max 30mb down. Gelukkig weer verholpen. Weet alleen vandaag niet omdat ik niet thuis was. 
gr 

Na de “ingreep” is ook hier sprake van een betere  ontvangst: 40/65 download. Geen top maar ook geen sof. 

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Goedemiddag,

 

Ook ik ben sinds enkele weken gebruiker van het 4GvT extra snel abonnement.

Ik gebruik zelf een Huawei B525 router (deze had ik al geinstalleerd) en na vergelijken met de bijgeleverede Huawei router haalt de eigen router ook een hogere snelheid (gemiddeld 80 down en 10 up) en geeft een sterker wifi signaal af in huis.

 

Ook ik ervaar de laatste dagen dat de snelheid geknepen wordt (op wifi gemeten 30mb down en 5mb up), na herstarten van de router is het weer een tijdje normaal. Echter de laatste dagen is het dat hij alweer na een paar uur geknepen wordt. Ik dacht eerst dat het met mijn router zelf te maken had en dat bijvoorbeeld het geheugen volloopt, doordat er constant 10 apparaten verbonden zijn via wifi.

Alleen begin ik daar nu dus aan te twijfelen nu ik dit hier op het forum lees.

Ervaren jullie ook nog steeds deze problemen of is het bij jullie inmiddels verholpen? @Jempi  @feplas @FraCo 

Reputatie 4
Badge

@Scubi Ik ervaar deze problemen niet meer. Dat was eenmalig. Zover ik weet heeft @Jempi daar ook geen last meer van.

Zou toch de binnen/buitenrouter een proberen. Zou zo maar kunnen dat daardoor je probleem is opgelost. Deze wordt er niet voor niets bijgeleverd.:wink:

Succes

Ferry

Reputatie 4

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Goedemiddag,

 

Ook ik ben sinds enkele weken gebruiker van het 4GvT extra snel abonnement.

Ik gebruik zelf een Huawei B525 router (deze had ik al geinstalleerd) en na vergelijken met de bijgeleverede Huawei router haalt de eigen router ook een hogere snelheid (gemiddeld 80 down en 10 up) en geeft een sterker wifi signaal af in huis.

 

Ook ik ervaar de laatste dagen dat de snelheid geknepen wordt (op wifi gemeten 30mb down en 5mb up), na herstarten van de router is het weer een tijdje normaal. Echter de laatste dagen is het dat hij alweer na een paar uur geknepen wordt. Ik dacht eerst dat het met mijn router zelf te maken had en dat bijvoorbeeld het geheugen volloopt, doordat er constant 10 apparaten verbonden zijn via wifi.

Alleen begin ik daar nu dus aan te twijfelen nu ik dit hier op het forum lees.

Ervaren jullie ook nog steeds deze problemen of is het bij jullie inmiddels verholpen? @Jempi  @feplas @FraCo 

Goedemiddag, @Scubi nee heb vandaag geen storing.

zit op Max 98mb down en 9mb up @feplas 

 

@Scubi Ik ervaar deze problemen niet meer. Dat was eenmalig. Zover ik weet heeft @Jempi daar ook geen last meer van.

Zou toch de binnen/buitenrouter een proberen. Zou zo maar kunnen dat daardoor je probleem is opgelost. Deze wordt er niet voor niets bijgeleverd.:wink:

Succes

Ferry

Bedankt. @feplas @Jempi Ik zal straks eens kijken of die hetzelfde probleem heeft als mijn eigen router en anders weet ik nog wel wat dingen te verzinnen die ik uit kan proberen.

Reputatie 4

@Scubi Ik ervaar deze problemen niet meer. Dat was eenmalig. Zover ik weet heeft @Jempi daar ook geen last meer van.

Zou toch de binnen/buitenrouter een proberen. Zou zo maar kunnen dat daardoor je probleem is opgelost. Deze wordt er niet voor niets bijgeleverd.:wink:

Succes

Ferry

Bedankt. @feplas @Jempi Ik zal straks eens kijken of die hetzelfde probleem heeft als mijn eigen router en anders weet ik nog wel wat dingen te verzinnen die ik uit kan proberen.

@Scubi @feplas lijkt er op of je extra snel geknepen word. De snelheid van minder snelle 4GvT abonnement. 30/5 mb

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Goedemiddag,

 

Ook ik ben sinds enkele weken gebruiker van het 4GvT extra snel abonnement.

Ik gebruik zelf een Huawei B525 router (deze had ik al geinstalleerd) en na vergelijken met de bijgeleverede Huawei router haalt de eigen router ook een hogere snelheid (gemiddeld 80 down en 10 up) en geeft een sterker wifi signaal af in huis.

 

Ook ik ervaar de laatste dagen dat de snelheid geknepen wordt (op wifi gemeten 30mb down en 5mb up), na herstarten van de router is het weer een tijdje normaal. Echter de laatste dagen is het dat hij alweer na een paar uur geknepen wordt. Ik dacht eerst dat het met mijn router zelf te maken had en dat bijvoorbeeld het geheugen volloopt, doordat er constant 10 apparaten verbonden zijn via wifi.

Alleen begin ik daar nu dus aan te twijfelen nu ik dit hier op het forum lees.

Ervaren jullie ook nog steeds deze problemen of is het bij jullie inmiddels verholpen? @Jempi  @feplas @FraCo 

Hoi

Na de laatste dip heb ik T-M niet meer kunnen betrappen op “downgraden”. Daarmee zeg ik mei dat het niet meer gebeurt want ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar zojuist nog even gecheckt: 4GvT-ES komt met DL net boven de 100 en met UL iets onder de 10 Mbps. 

Frans

Hoi @Jempi  @feplas @FraCo ,

Gisteren na werk direct gekeken hoe het ervoor stond en ik krijg de snelheid op mijn eigen router nu helemaal niet meer goed. Zelfs na opnieuw opstarten blijft hij geknepen op precies 30mb down en 5 up. Terwijl ik dus niets heb gewijzigd aan instellingen en dit een week geleden dus nog prima werkte.

Heb toen de bijgeleverde router eraan gehangen en dit werkte direct. Ik heb deze ook nog niet opnieuw op hoeven starten, maar dit ga ik nu dagelijks even controleren.

Aan de ene kant blij dat dit nu wel werkt, maar minder tevreden over deze router. Het wifi signaal is erg zwak. Zit eraan te denken om deze dan maar als modem te gebruiken en mijn eigen Huawei dan als router.

Toch vind ik het wel vreemd dat mijn router nu ineens niet meer werkt. Er is hier toch niets veranderd in beleid bij T-mobile? @David. Ik kan me niet voorstellen dat het T-mobile iets uitmaakt of ik nu een eigen router gebruik of dat het persee de meegeleverde router moet zijn.

Reputatie 4

Hoi @Jempi  @feplas @FraCo ,

Gisteren na werk direct gekeken hoe het ervoor stond en ik krijg de snelheid op mijn eigen router nu helemaal niet meer goed. Zelfs na opnieuw opstarten blijft hij geknepen op precies 30mb down en 5 up. Terwijl ik dus niets heb gewijzigd aan instellingen en dit een week geleden dus nog prima werkte.

Heb toen de bijgeleverde router eraan gehangen en dit werkte direct. Ik heb deze ook nog niet opnieuw op hoeven starten, maar dit ga ik nu dagelijks even controleren.

Aan de ene kant blij dat dit nu wel werkt, maar minder tevreden over deze router. Het wifi signaal is erg zwak. Zit eraan te denken om deze dan maar als modem te gebruiken en mijn eigen Huawei dan als router.

Toch vind ik het wel vreemd dat mijn router nu ineens niet meer werkt. Er is hier toch niets veranderd in beleid bij T-mobile? @David. Ik kan me niet voorstellen dat het T-mobile iets uitmaakt of ik nu een eigen router gebruik of dat het persee de meegeleverde router moet zijn.

Goedemorgen @Scubi 

Ik heb net als @feplas een eigen netgear router achter de huawei aangesloten omdat de WiFi van de huawei slecht is. 

maar in mijn geval gebruikte ik altijd al een eigen netgear router achter de huawei. 

Ik maak gebruik van die buitenunit icm 4G voor Thuis. Nu ervaar ik de hele dag door tijdens teams gesprekken om de 5 ~ 10 min een vertraging waardoor de gesprekken heel blikkerig klinken. Zijn er meer mensen met dit soort problemen?

 

Reageer