Beantwoord

Is de overstap van 4GvT naar 4GvTES die extra stap waard?

  • 1 February 2022
  • 7 reacties
  • 235 Bekeken

Goedenavond,

Ik woon in een buitengebied en ben sinds november 2019 een redelijk tevreden gebruiker van 4G voor thuis. Nadeel is nog wel steeds dat de snelheid soms te laag is, en om die reden begreep ik dat een WiFi-extender (om ook in ons tuinkantoor goede ontvangst te hebben) niet goed zal werken aangezien een WiFi extender de snelheid nog eens zal halveren. Uiteraard kan ik de 4G router (ik heb destijds zelf de Archer MR600 aangeschaft) gewoon verplaatsen, maar makkelijker wordt het er niet door. Je zit dan altijd wel ergens zonder internet.

Oplossing: 4G voor thuis extra snel? Ik lees her en der goede berichten, maar ook best wat klachten in verband met de wat verouderde Huawei buitenrouter.

Wat zijn de ervaringen in vergelijking tot het gewone 4GvT abonnement?

 

Overigens zal ik sowieso nog even moeten wachten, begreep ik. Een telefoontje met de klantenservice leerde me dat ik eerst mijn oude abonnement zal moeten “uitzitten”. En dat gaat nog duren tot medio november. Men is blijkbaar niet in voor een overstap tussentijds...

icon

Beste antwoord door feplas 1 February 2022, 22:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RoelNB 

Is 4G voor thuis extra snel wel beschikbaar op jouw adres? Je ziet dan ook meteen de bundel grootte per maand.

4G voor thuis

Meer informatie over het nieuwe 4G voor thuis

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis extra snel gaat niet je hele huis opeens wifi dekking geven. Dan kun je beter aan je modem een mesh wifi netwerk koppelen. 

Reputatie 4
Badge

Er zitten tussen de 4gvt abonnementen de volgende verschillen.

De goedkoopste, sim only heeft een bundel van 150 GB per maand met een downloadsnelheid tot 30 Mbit/s en uploadsnelheid tot 5 Mbit/s.
Kosten €35,00 per maand.

De middelste met de Huawei B818 router heeft een bundel van 150 GB per maand maar kan wanneer de mast niet veel belast wordt 500 GB per maand zijn. Postcodecheck geeft duidelijkheid. Dit abonnement heeft ook een seen downloadsnelheid tot 30 Mbit/s en uploadsnelheid tot 5 Mbit/s.
Kosten €41 per maand waarvan €6,00 voor de router is.

De duurste met de Huawei Outdoor CPE B2368 binnen/buiten router heeft een bundel van 500 GB per maand met een downloadsnelheid tot 100 Mbit/s en uploadsnelheid tot 10 Mbit/s.
Wanneer je bij dit abonnement de CPE B2368 in de doos laat en de simkaart in een andere router doet zal de snelheid teruggezet worden tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload.
Kosten €45 per maand waarvan €10,00 voor de router is.

Ik zeg iedere keer een snelheid tot. De snelheid is afhankelijk van een aantal factoren. Afstand van de mast. Drukte op de mast. Wat er in jouw omgeving tussen de mast en router staat. Allemaal factoren die de snelheid van je dataverkeer tussen mast en router kunnen beïnvloeden. 

Wanneer je problemen met de dekking van je wifi hebt adviseer ik je zoals Eric al aangaf een mesh systeem te nemen. Een andere router gaat dit niet oplossen.

Wat het beste voor jou is is voor ons moeilijk te zeggen. Dat is afhankelijk van postcodecheck, wensen en eisen maar volgens mij moet je met bovenstaande je keuze kunnen maken.

Succes!!

Reputatie 7

Goedenavond,

Ik woon in een buitengebied en ben sinds november 2019 een redelijk tevreden gebruiker van 4G voor thuis. Nadeel is nog wel steeds dat de snelheid soms te laag is, en om die reden begreep ik dat een WiFi-extender (om ook in ons tuinkantoor goede ontvangst te hebben) niet goed zal werken aangezien een WiFi extender de snelheid nog eens zal halveren. Uiteraard kan ik de 4G router (ik heb destijds zelf de Archer MR600 aangeschaft) gewoon verplaatsen, maar makkelijker wordt het er niet door. Je zit dan altijd wel ergens zonder internet.

 

Dat gelt voor de wifi snelheid niet je internet snelheid je kan dus over wifi 500Mbps halen tussen je eigen apparaten terwijl je internet maar 20Mbps is 

Hallo @RoelNB 

Is 4G voor thuis extra snel wel beschikbaar op jouw adres? Je ziet dan ook meteen de bundel grootte per maand.

4G voor thuis

Meer informatie over het nieuwe 4G voor thuis

 

4G voor thuis extra snel is zeker beschikbaar voor 100MBit up/10MBit down en 500GB startbundel.

Ik zeg iedere keer een snelheid tot. De snelheid is afhankelijk van een aantal factoren. Afstand van de mast. Drukte op de mast. Wat er in jouw omgeving tussen de mast en router staat. Allemaal factoren die de snelheid van je dataverkeer tussen mast en router kunnen beïnvloeden. 

Wanneer je problemen met de dekking van je wifi hebt adviseer ik je zoals Eric al aangaf een mesh systeem te nemen. Een andere router gaat dit niet oplossen.

Wat het beste voor jou is is voor ons moeilijk te zeggen. Dat is afhankelijk van postcodecheck, wensen en eisen maar volgens mij moet je met bovenstaande je keuze kunnen maken.

Succes!!

Dank voor de uitleg!

 

Zoals gezegd maakte ik al gebruik van de goedkoopste variant, waarbij ik een eigen aangeschafte modem/router gebruik. Werkt voor het meeste erg goed, maar de dekking op onze ruimte zelf (tuin met apart kantoor erin) is nog weleens lastig, net als het aanvullen van GB's (de 155GB gaan bij ons een halve maand mee).

Ik had overigens de optie van een mesh systeem niet eens meegenomen in het verhaal, maar ik ga daar zeker naar kijken.

 

Overigens wel jammer dat T-Mobile aangeeft dat je eerst je huidige abonnement moet “afmaken” alvorens je kunt upgraden, anders had ik toch graag de snellere optie willen proberen.

Reputatie 4

Er zitten tussen de 4gvt abonnementen de volgende verschillen.

De goedkoopste, sim only heeft een bundel van 150 GB per maand met een downloadsnelheid tot 30 Mbit/s en uploadsnelheid tot 5 Mbit/s.
Kosten €35,00 per maand.

De middelste met de Huawei B818 router heeft een bundel van 150 GB per maand maar kan wanneer de mast niet veel belast wordt 500 GB per maand zijn. Postcodecheck geeft duidelijkheid. Dit abonnement heeft ook een seen downloadsnelheid tot 30 Mbit/s en uploadsnelheid tot 5 Mbit/s.
Kosten €41 per maand waarvan €6,00 voor de router is.

De duurste met de Huawei Outdoor CPE B2368 binnen/buiten router heeft een bundel van 500 GB per maand met een downloadsnelheid tot 100 Mbit/s en uploadsnelheid tot 10 Mbit/s.
Wanneer je bij dit abonnement de CPE B2368 in de doos laat en de simkaart in een andere router doet zal de snelheid teruggezet worden tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload.
Kosten €45 per maand waarvan €10,00 voor de router is.

Ik zeg iedere keer een snelheid tot. De snelheid is afhankelijk van een aantal factoren. Afstand van de mast. Drukte op de mast. Wat er in jouw omgeving tussen de mast en router staat. Allemaal factoren die de snelheid van je dataverkeer tussen mast en router kunnen beïnvloeden. 

Wanneer je problemen met de dekking van je wifi hebt adviseer ik je zoals Eric al aangaf een mesh systeem te nemen. Een andere router gaat dit niet oplossen.

Wat het beste voor jou is is voor ons moeilijk te zeggen. Dat is afhankelijk van postcodecheck, wensen en eisen maar volgens mij moet je met bovenstaande je keuze kunnen maken.

Succes!!

Is er al iets verbeterd terwijl ik weg was? @feplas