Beantwoord

Klacht over niet opzeggen oude xs4all abbonent

  • 3 August 2022
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Sinds een paar weken heb ik 4G voor thuis met router aan de gevel, internet is een stuk sneller dus daar geen klachten over. Mijn oude abbonement zou opgezegd worden werd mij verteld. Niets is minder waar, ik heb vanavond met Xs4all aan de telefoon gezeten en zij wisten van niks. Opgezegd met ingang van morgen.

Ik heb contact gehad met de klantenservice van T-Mobile en daar wordt mij nu wijsgemaakt dat het opzeggen niet geldt voor vast naar mobiel? (daar valt 4G voor thuis onder, een router aan de gevel en modem in de kamer) terwijl mij anderhalve week geleden verteld was door diezelfde klantenservice dat het geregeld was. Hoe gaan we dit oplossen? IK heb nu dubbele kosten gemaakt. De halsstarrigheid van de medewerker maakte mij alleen maar boos. Geen goeie beurt van T-Mobile.

icon

Beste antwoord door eric 3 August 2022, 22:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Hansjo59 . Welkom bij de community.

4g voor thuis is een mobiel product.  Je hebt daar geen overstap service op kunnen aanvragen. Met de overstap service wordt de bestaande vaste lijn aansluiting van de ene naar de andere provider omgezet. Dat geautomatiseerde verzoek is tevens het signaal dat het oude abonnement dan na omzetting wordt opgezegd. 

Bij een mobiel product bestaat nummerbehoud waar een vergelijkbaar proces achter zit. Maar bij een vaste naar een mobiele aansluiting is er geen technische overdracht en daarmee bestaat er geen overstapservice.

Je zou zelfs je 4g voor thuis als backup verbinding van een vaste lijn kunnen inzetten.

Dat is mij nu wel duidelijk, blijft de vraag waarom mij dan tot 2x toe telefonisch toegezegd is dat het in orde en geregeld was.

Wanneer mij direct verteld was dat automatisch opzeggen in dit geval niet kon had ik zelf stappen ondernomen en zou natuurlijk geen weken hebben gewacht. 

Desinformatie van T-Mobile heeft dit veroorzaakt en dan zou het netjes zijn wanneer ze mij tegemoetkomen in deze.