MB’s 4G voor thuis ineens heel snel op

  • 22 August 2022
  • 3 reacties
  • 214 Bekeken

Wij gebruiken al een hele poos 4G voor thuis, werkt perfect. Ons verbruik per dag is gemiddeld 5 GB, soms wat meer. Met nog 2 weken te gaan tot de nieuwe maand kwam ik er gister achter dat onze GB’s al op zijn. Wij doen niks anders dan normaal met ons internetgebruik. Zoals te zien op de screenshots is er toch iets wat de GB’s leegzuigt. Zoals vanochtend 10.30 uur, 5 GB aangevuld. Binnen 2 uur was deze op. In die tijd alleen 1 telefoon af en toe gebruikt. 
 

Waaraan zou dit kunnen liggen?


 

 


This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een provider mag niet in de bits kijken waar jij deze aan besteed. (Deep packet inspection).

Alleen het verbruik van een byte mag worden gemeten, geregistreerd en opgeslagen. Dat geeft de bron of de bestemming dus niet prijs. Houdt er rekening mee dat de MB's zowel voor UP als DOWN load worden geteled en bij elkaar opgeteld.

Reputatie 4
Badge

En dan nu een antwoord op je vraag.

uhhh. Hier heeft niemand een antwoord op. Dit zal je zelf binnen je netwerk moeten uitzoeken. Alle apparaten die op wifi zitten uitzetten en dan 1 voor 1 de apparaten inschakelen. Op het eerste apparaat open je de pagina van de router waarop je het verkeer kan monitoren.

Het enige wat mij tijdens het typen te binnen schiet. Heb je een chromecast in je netwerk zitten? Als je deze niet afsluit kan deze doorstreamen zolang de spanning op de chromecast zit.

Succes.

En dan nu een antwoord op je vraag.

uhhh. Hier heeft niemand een antwoord op. Dit zal je zelf binnen je netwerk moeten uitzoeken. Alle apparaten die op wifi zitten uitzetten en dan 1 voor 1 de apparaten inschakelen. Op het eerste apparaat open je de pagina van de router waarop je het verkeer kan monitoren.

Het enige wat mij tijdens het typen te binnen schiet. Heb je een chromecast in je netwerk zitten? Als je deze niet afsluit kan deze doorstreamen zolang de spanning op de chromecast zit.

Succes.

Bedankt voor je reactie! Zoals je merkt, ik heb weinig verstand van zulke dingen haha. Ik heb inderdaad een chromecast op het netwerk zitten. Deze zit er al een half jaar op en nooit dit probleem gehad, maar misschien dat het nu toch invloed heeft, bedankt!