Na verandering van contract alsnog factuur van 558 euro ontvangen

  • 14 March 2023
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Hallo T-Mobile,

Na meerdere malen aan de telefoon gehangen te hebben probeer ik het nu zo wel opgelost te krijgen.
Recent ben ik van contract gewisseld omdat de T-Mobile 4G voor Thuis niet werkte naar toebehoren. (Casenummer: 60998887 voor context) Met deze verandering ben ik van 4G voor Thuis naar een T-Mobile voor Thuis aansluiting gegaan. Hierbij was aangegeven dat ik daarvoor geen schade zou moeten betalen die normaal in rekening wordt gebracht bij het vroegtijdig eindigen van een contract, aangezien ik nog steeds bij T-Mobile bleef en alleen van pakket wisselde.

Nu is er helaas alsnog een factuur van 558 euro via automatische incasso binnengekomen. Hierin staat een schadevergoeding van 407 euro. Ik heb toen gebeld naar T-Mobile om aan te geven dat mij verteld is dat ik deze niet zou krijgen, dit zou automatisch opgelost worden zei ze.

Dus ik heb gewoon de factuur geweigerd, aangezien ik die 400+ euro extra niet kan missen, en deze verandering ook niet had gedaan als T-Mobile mij niet had aangegeven dat ik dit niet op mijn kop zou krijgen. Ik zou ook teruggebeld worden hierover, maar dit is nooit gebeurd.

Nu krijg ik alsnog een betalingsherinnering met daarin de bedreiging dat als ik niet binnen 16 dagen betaal, dat er nog 15 euro bovenop komt. Dit vind ik best wel schandalig, vooral als mij meerdere keren, op meerdere aparte dagen is verteld dat dit NIET zou gebeuren.

Graag zie ik een oplossing hiervoor, vooral na alle ellende die ik de afgelopen maanden al heb gehad met T-Mobile.

Met vriendelijke groet,

Gerben Nijholt

EDIT:
Als het nodig is, ik heb opnames van alle telefoongesprekken die ik met T-Mobile heb gehad, juist om dit soort fratsen te voorkomen.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

4G voor thuis is een mobiel abonnement. Dan heb je ook te maken met de klantenservice mobiel. Je hebt bij het aangaan van een dergelijk abonnement een zichttermijn van 14 dagen. Binnen die tijd kun je het abonnement gewoon zonder kosten weer annuleren.

T-Mobile thuis is een vast internet abonnement met een eigen klantenservice. Er is geen “upgrade” mogelijkheid van 4G voor thuis naar T-Mobile thuis.

Het storneren van facturen heeft tot gevolg dat een incasso procedure wordt opgestart. Verstandiger is het om toch te betalen en dan te bekijken of men bij 4G voor thuis nog ergens nog coulance wil geven. 

4G voor thuis is een mobiel abonnement. Dan heb je ook te maken met de klantenservice mobiel. Je hebt bij het aangaan van een dergelijk abonnement een zichttermijn van 14 dagen. Binnen die tijd kun je het abonnement gewoon zonder kosten weer annuleren.

T-Mobile thuis is een vast internet abonnement met een eigen klantenservice. Er is geen upgrade  mogelijkheid van 4G voor thuis naar T-Mobile voor thuis.

Het storneren van facturen heeft tot gevolg dat een incasso procedure wordt opgestart. Verstandiger is het om toch te betalen en dan te bekijken of men bij 4G voor thuis nog ergens nog coulance wil geven. 

"Er is geen upgrade  mogelijkheid van 4G voor thuis naar T-Mobile voor thuis.”
Dat is grappig, want dat is toch echt door T-Mobile via de telefoon voor mij geregeld, en dat heb ik nu toch echt bij mij in huis staan.

Er is mij verteld dat ik geen schadevergoeding zou moeten betalen, dit ga ik dus ook niet "toch maar doen”, Als mij was verteld dat is dat wel had gemoeten (wat ik specifiek heb gevraagd), had ik namelijk niet geswitched, want dat kan ik me niet veroorloven, ze hebben me zelfs verteld dat het weigeren van de factuur geen probleem was.

Graag heb ik iemand van T-Mobile zelf die mij hiermee helpt, want hier heb ik echt helemaal niks aan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HallowedFlux 

Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp heel goed dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben. Ik wil dit graag voor je uitzoeken en kijken wat ik voor je kan betekenen. Ik heb hiervoor je gegevens nodig dus zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN rekeningnummer ter verificatie? Dan ga ik erachteraan! 

Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie om een bericht te sturen. Ik hoor graag van je!

Reageer