Beantwoord

NAT issues T-mobile 4G voor Thuis

  • 29 December 2021
  • 2 reacties
  • 272 Bekeken

Beste mensen,

 

Na zelf aardig wat onderzoek te hebben gedaan kom ik toch jullie hulp vragen!

Mijn Xbox blijft aangeven dat het NAT-Type strikt is, nu ben ik bij een forum uitgekomen waarbij iemand hetzelfde probleem heeft en diegene geeft aan dat ik via een webbrowser naar 192.168.1.1 moet gaan, echter geven meerdere browsers aan dat dit IP-adres niet bestaat. Hieronder het stappenplan.

 

  1. Navigeer in een webbrowser naar 192.168.1.1
  2. Login op het modem maar doe dit niet met het ‘user’ account wat aangegeven staat op de sticker van het modem maar gebruik de volgende gegevens:
  3. Pas het wachtwoord van het admin account meteen aan
  4. Ga naar ‘Network setting’ → Broadband
  5. Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
    • zet vinkje uit bij 'Auto APN'
    • vul bij APN in: fms
    • Klik onderaan op Apply
  6. Als het modem vraagt om te rebooten reboot deze 

Deze meneer geeft aan dat het probleem is dat je een ‘gedeeld’ IP adres krijgt en dat het geen zin heeft om poorten te forwarden aangezien er een tweede laag tussen zit waar je zelf geen invloed op hebt.

Dit betekend dat de aanpassingen die je in je modem doet geen effect hebben op het open zetten van het NAT-Type.

 

Het probleem dat ik ervaar met mijn Xbox is dat ik bepaalde games niet kan opstarten en met bepaalde mensen niet kan praten aangezien het NAT-Type dus niet op open staat.

 

Ik zit met mijn handen in het haar en hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!

 

Mvg,

 

Cody

icon

Beste antwoord door yalerta 29 December 2021, 13:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Is het IP adres van de Huawei misschien 192.168.8.1 ?

Is het IP adres van de Huawei misschien 192.168.8.1 ?

Hoi Yalerta,

 

Dat klopt, alleen kan ik via daar niet de instellingen aanpassen die nodig zijn. Het lijkt erop dat ik via ergens anders moet inloggen met:

Helaas weet ik nog niet welk adres ik daarvoor moet gebruiken