Beantwoord

Open UDP poorten op Mobiel

  • 12 February 2022
  • 6 reacties
  • 419 Bekeken

Wie weet welke poorten worden doorgelaten met het UDP protocol, ik heb gezien dat poort 502 open staat maar welke nog meer?

Ik begrijp niet waarm T-Mobile UDP poorten blokkeert.

 

Wie kan mij helpen???

 

Johan

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 February 2022, 19:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile blokkeert geen UDP poorten in het core netwerk. Je zult inkomende poorten wel moeten forwarden in je router.

T-Mobile blokkeert geen UDP poorten in het core netwerk. Je zult inkomende poorten wel moeten forwarden in je router.

Maakte 4G voor thuis niet toevallig gebruik van NAT, dan is port-forwarding alleen niet genoeg maar moet dacht ik ook het APN worden veranderd.

Ik weet wel zeker dat het verkeer (4G) de meeste UDP poorten blokkeert.

Ik heb wireshark en tcpdump gebruikt. I zie pakketjes worden verstuurd naar mijn  mobiele 4G router met een T-mobile SIM. Op deze router komt het niet aan, alleen als ik UDP poort 50 of 502 gebruik dan wel.

In het core netwerk word er niet geblokkeerd maar wel in de edge waarop 4G is aangesloten.

 

T-Mobile blokkeert geen UDP poorten in het core netwerk. Je zult inkomende poorten wel moeten forwarden in je router.

Maakte 4G voor thuis niet toevallig gebruik van NAT, dan is port-forwarding alleen niet genoeg maar moet dacht ik ook het APN worden veranderd.

Voor APN heb ik internet. zie ook plaatje hieronder.

 

 

Voor APN heb ik internet. zie ook plaatje hieronder.

 

 

Is dit het geen wat standaard ingesteld is, of is dit met je de andere APN die in het eerder genoemde topic wordt geadviseerd ?

Bij de default APN zit je in een LAN en worden geen poorten geforward. Dit verklaart dan ook waarom diverse poorten gesloten blijven, zelfs al zet je deze open in het modem. Als je het APN veranderd krijg je - voor zover ik begrepen heb - een extern IP Adres toegewezen en werken alle portforwardings wel.

 

Veel meer over T-Mobile Thuis 4G weet ik niet maar over het algemeen zou het veranderen van het APN en vervolgens instellen van portforwardings direct moeten functioneren.