Beantwoord

postcode check 4G klopt niet

  • 3 December 2022
  • 9 reacties
  • 176 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

ik woon tussen 2 postcodes in waar TMobile 4G beschikbaar is voor thuis Internet. alleen bij mij kan het niet. de buren wonen op ongeveer 50 m van me vandaan. ik denk dat de postcode check niet klopt. mijn huis heeft een andere postcode omdat ik in een nieuwbouw plan tussen oudere huizen woon. het is zelfs zo dat ik de WiFi van mijn buren kan zien. Dus lijkt mij dat 4G het ook doet. Ik heb op mijn mobiel ook super ontvangst in mijn huis. 

icon

Beste antwoord door eric 3 December 2022, 15:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jvh80 

Hier is er ook geen 4G voor thuis beschikbaar terwijl het 200 meter verderop wel beschikbaar is. Dit kan komen doordat 4G voor thuis geen goede gebruikerservaring biedt op jouw locatie.

Geeft de postcodecheck verder aan dat er geen 4G voor thuis beschikbaar is op jouw adres of kan het adres niet worden gevonden?

Er staan 3 huizen (bijna 4) waar niemand 4G voor thuis heeft. Er is dus niets met ervaring bekent. Op de andere postcode kan het gewoon aangevraagd worden. De andere postcode zit rond mijn huis. Ik heb zelf een 4G toestel gehad en nu 5G en de dekking is super ik heb 12 maanden op een hotspot kunnen werken zonder dat ik maar 1 probleem heb gehad. De postcode check klopt niet daar ben ik van overtuigd. Er staat dat het niet beschikbaar is. 

Reputatie 7
Badge +14

Als jouw nieuwbouw huis een ander medium, b.v. glasvezel of redelijk snel DSL mogelijk is, dan wordt je ook uitgefilterd voor 4G voor thuis. Het heeft echt een specifieke doelgroep.

Het was 2 jaar geleden al en op de andere postcode is glasvezel en koper aanwezig. Dus ik snap niet helemaal wat het probleem is, jullie willen toch klanten? 

Reputatie 7
Badge +14

'Jullie'  is niet helemaal de juiste aanhef. Je praat hier met andere klanten. Er zijn ook moderators die herken je aan 'naam + van t-mobile '

Mijn bijdrage is gebaseerd op informatie die eerder is gepost,  dus 'tegenwoordig ' kun je als er een andere snellere manier van access is geen 4g voor thuis aanvragen. Kijk eens wat er wel wordt aangeboden via de postcode checker van t-mobile voor thuis.

 

Het was 2 jaar geleden al en op de andere postcode is glasvezel en koper aanwezig. Dus ik snap niet helemaal wat het probleem is, jullie willen toch klanten? 

jullie = T-Mobile. 

Reputatie 6
Badge +6

Hi @jvh80, ik geef je graag meer duidelijkheid! 4G voor Thuis is bedoeld voor mensen die geen alles-in-eenpakket willen en/of voor mensen die wonen in een buitengebied zonder vast internet. Je kunt 4G voor Thuis zien als vervanging van een vaste internetaansluiting. Als er op je nieuwe adres een andere vaste aansluiting wordt aangeboden, dan kun je daar alleen voor kiezen. Vandaar dat je via de postcodecheck niet in aanmerking komt voor een 4G voor Thuis abonnement. 

 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

@Pharwin dat is niet het issue de huizen om ons heen behoren tot de bebouwde kom van een klein dorp, maar daar kan wel aangevraagd worden maar daar wordt wel alles aangeboden. Bij mij in straat ligt geen kpn en geen ziggo.  Er staan maar 3 huizen. Onze huizen zijn nieuwbouw maar niet voor zien van vaste aansluitingen. 2 jaar geleden was het ook al niet mogelijk. Ik heb alleen tv via een schotel dat zegt denk ik genoeg en ik kan allen via een mobieltje bellen. 

Hi @jvh80, zodra er word aangegeven dat jouw adres niet in aanmerking komt om een vaste aansluiting bij ons af te kunnen nemen kunnen wij jou alleen het 4G voor Thuis abonnement aanbieden. Dit als vervanger voor alleen het internet, zoals mijn collega ook al aangaf is dit niet een alles in één pakket, maar alleen voor het internet. We zijn altijd om ons netwerk te verbeteren, wie weet dat er in de toekomst dit op jouw adres ook mogelijk is, maar op dit moment niet.

Groetjes,
Manouk

Reageer