Beantwoord

router B2368 defect, hoe nu verder?


De binnen router van mijn Huawei B2368-66 is defect.

Van het een op het andere moment was verbinding weg en was router ook niet meer benaderbaar via configuratie (192.168.1.1). Reset naar fabrieksinstellingen loste probleem niet op. Op advies tmobile klantenservice, na eerst de standaard support oplossingen te hebben doorlopen, ter reparatie aangeboden.

Reparatie was niet mogelijk, conclusie reparatie dienst Dynafix: “Onze gecertificeerde technici hebben jouw toestel grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw toestel te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw toestel.

Ik ben het totaal oneens met de conclusie; router is gedurende 10 maanden niet van zijn plaats geweest en staat gewoon binnen en heeft goed gefunctioneerd. Na 10 maanden defect zou binnen garantie moeten vallen, maar dat terzijde.

Tmobile klantenservice kan/ wil mij niet verder helpen, anders dan het advies: ga zelf maar op zoek naar een nieuwe mifi router, wij kunnen binnendeel niet los leveren en ook de complete set niet als er geen nieuw abonnement wordt afgesloten. Geen enkele vorm van medewerking of coulance mogelijk, helaas.

Mijn vragen aan dit forum:

  • weet iemand een alternatief voor de “binnen router” om toch gebruik te blijven maken van de externe antenne (CPE)?
  • Wat is een goed alternatief voor de B2368-66?
  • Wellicht nog een ander tip?

Mijn idee is om tijdelijk de SIM in een oude mobiel te stoppen en de hotspot aan te zetten, kan ik gelijk kijken hoe ontvangst zonder externe antenne is. Als ontvangst voldoende is dan moet ik mijn verlies nemen en zelf een mifi router kopen. Blijft zonde om een aanschaf van € 240,- binnen 10 maanden af te schrijven.

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 6 May 2021, 12:36

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4

De binnen router van mijn Huawei B2368-66 is defect.

Van het een op het andere moment was verbinding weg en was router ook niet meer benaderbaar via configuratie (192.168.1.1). Reset naar fabrieksinstellingen loste probleem niet op. Op advies tmobile klantenservice, na eerst de standaard support oplossingen te hebben doorlopen, ter reparatie aangeboden.

Reparatie was niet mogelijk, conclusie reparatie dienst Dynafix: “Onze gecertificeerde technici hebben jouw toestel grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw toestel te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw toestel.

Ik ben het totaal oneens met de conclusie; router is gedurende 10 maanden niet van zijn plaats geweest en staat gewoon binnen en heeft goed gefunctioneerd. Na 10 maanden defect zou binnen garantie moeten vallen, maar dat terzijde.

Tmobile klantenservice kan/ wil mij niet verder helpen, anders dan het advies: ga zelf maar op zoek naar een nieuwe mifi router, wij kunnen binnendeel niet los leveren en ook de complete set niet als er geen nieuw abonnement wordt afgesloten. Geen enkele vorm van medewerking of coulance mogelijk, helaas.

Mijn vragen aan dit forum:

  • weet iemand een alternatief voor de “binnen router” om toch gebruik te blijven maken van de externe antenne (CPE)?
  • Wat is een goed alternatief voor de B2368-66?
  • Wellicht nog een ander tip?

Mijn idee is om tijdelijk de SIM in een oude mobiel te stoppen en de hotspot aan te zetten, kan ik gelijk kijken hoe ontvangst zonder externe antenne is. Als ontvangst voldoende is dan moet ik mijn verlies nemen en zelf een mifi router kopen. Blijft zonde om een aanschaf van € 240,- binnen 10 maanden af te schrijven.

 

De binnen router van mijn Huawei B2368-66 is defect.

Van het een op het andere moment was verbinding weg en was router ook niet meer benaderbaar via configuratie (192.168.1.1). Reset naar fabrieksinstellingen loste probleem niet op. Op advies tmobile klantenservice, na eerst de standaard support oplossingen te hebben doorlopen, ter reparatie aangeboden.

Reparatie was niet mogelijk, conclusie reparatie dienst Dynafix: “Onze gecertificeerde technici hebben jouw toestel grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw toestel te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw toestel.

Ik ben het totaal oneens met de conclusie; router is gedurende 10 maanden niet van zijn plaats geweest en staat gewoon binnen en heeft goed gefunctioneerd. Na 10 maanden defect zou binnen garantie moeten vallen, maar dat terzijde.

Tmobile klantenservice kan/ wil mij niet verder helpen, anders dan het advies: ga zelf maar op zoek naar een nieuwe mifi router, wij kunnen binnendeel niet los leveren en ook de complete set niet als er geen nieuw abonnement wordt afgesloten. Geen enkele vorm van medewerking of coulance mogelijk, helaas.

Mijn vragen aan dit forum:

  • weet iemand een alternatief voor de “binnen router” om toch gebruik te blijven maken van de externe antenne (CPE)?
  • Wat is een goed alternatief voor de B2368-66?
  • Wellicht nog een ander tip?

Mijn idee is om tijdelijk de SIM in een oude mobiel te stoppen en de hotspot aan te zetten, kan ik gelijk kijken hoe ontvangst zonder externe antenne is. Als ontvangst voldoende is dan moet ik mijn verlies nemen en zelf een mifi router kopen. Blijft zonde om een aanschaf van € 240,- binnen 10 maanden af te schrijven.

 

@David @Hajar ik neem aan dat TM gewoon een nieuwe router opstuurt?? Kosteloos! 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Als deze door vocht, vallen, stoten of klemmen defect is geraakt dus niet. Hetzelfde als je een telefoon op afbetaling koopt, krijgt die vochtschade dan krijg je toch ook geen gratis vervanging?

Wat TS nog wel kan doen is de foto's / bewijslast opvragen bij Dynafix. Misschien kan hij dit dan declareren op zijn inboedelverzekering.

@eric als dat het geval was geweest dan was er geen probleem. Echter was het binnen deel router uiterlijk nog in prima staat: geen waterschade, nooit gevallen, stond al 10 maanden op dezelfde plek. Technisch was er wel wat mis. Ik krijg het kapotte onderdeel weer teruggestuurd ( niet dat ik daar wat aan heb). Declareren bij inboedel is geen optie. Wel bedankt voor het advies.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobMon 

Ik begrijp dat het vervelend is. Uit dit onderzoek van het reparatiecentrum is gebleken dat het wel aan vochtschade ligt en wij vertrouwen erop dat de conclusie klopt. Als je er niet mee eens bent dan zou je een second opinion kunnen overwegen. Die kun je aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Het komt echter zelden voor dat een dergelijk reparatiecentrum tot een andere conclusie komt, omdat alle reparatiecentra met dezelfde internationale analysemethoden werken. Maar mocht het toch tot een ander conclusie leiden dan kijken wij graag wat we voor je kunnen doen. 

Hallo @Hajar,

Zoals al gezegd, het binnendeel heeft altijd, 10 maanden lang, op dezelfde plek gestaan. Er is geen lekkage geweest (dat had ik toch wel gemerkt). Naast af en toe een stof doek nooit aangeraakt!

Ik heb totaal geen vertrouwen in de conclusie van jullie reparatie dienst, de conclusie “veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen.” is nogal ruim, ze moeten toch het verschil tussen vol met water of stuk gevallen kunnen zien? Lijkt meer op een generieke zinsnede. De conclusie dat reparatie niet rendabel is ben ik het wel mee eens. (kanttekening: ik weet niet wat er tijdens transport van Tmobile shop naar reparatie centrum is gebeurd, maar toe ik hem daar inleverde was er uiterlijk niets aan de hand!)

Is er geen manier hoe ik toch een vervangend binnendeel zou kunnen krijgen / kopen? Die paar tientjes kom ik dan wel overheen. Geen internet is een veel groter probleem.

Mijn grootste frustratie is niet de conclusie van de reparatiedienst, maar wel dat Tmobile totaal haar handen er van af trekt. Hoe kom ik nu weer aan internet?

Als je dus eens zo willen bekijken of er misschien toch iets mogelijk is, graag!

Hallo form-leden

Twee vragen, die één van jullie wellicht kan beantwoorden.

Weet één van jullie misschien of de antenne (met sim kaart erin) van de Hauwei B2368-66 ook te koppelen is (en dan te gebruiken) aan een ander merk/ type modem, switch, router?

B2368 opnieuw compleet aanschaffen, alleen voor binnendeel, kost gauw zo’n € 350,-

Als tussentijdse oplossing sim kaart in een oude mobiel gedaan en hotspot aangezet. Heb een derde van de snelheid over (30 down / 4 up ipv 90 / 9 die ik met b2368 haalde), maar is voor nu werkbaar.

Als ik niet meer van Tmobile hoor, dan overweeg ik de Hauwei B535 aan te schaffen. Eerst zonder externe antenne om te testen wat de snelheid is. Als onvoldoende dan een externe antenne erbij.

Heeft iemand ervaring met de B535? Is dit een verstandige keuze?

Reputatie 4
Badge

Hallo @RobMon ,

Goed balen allemaal. 

Voor de buitenunit is geen andere binnenunit verkrijgbaar zover ik kan zien. De binnenunit is ook nergens los te bestellen. De poort vanuit de binnenuit naar de buitenunit is PoE.

Wanneer je een andere router dan de B2368-66 gaat gebruiken zal de verbinding geknepen worden tot 30 Mbit/s. Wanneer je van hogere snelheden gebruik wilt maken zal je genoodzaakt zijn de B2368-66 aan te schaffen.

Weer een situatie met service en garantie waarbij T-mobile geen verantwoording neemt, jou geen tijdelijke goede oplossing geeft tijdens de reparatieperiode en geen nieuwe binnenunit wilt leveren zodat jij naar tevredenheid gebruik kan blijven maken van de snelheden die bij het abonnement horen waarvoor jij een verplichting bent aangegaan van 2 jaar.

Leuker kan ik het niet maken en jammer dat T-mobile zich hier niet klantvriendelijk en flexibel wilt opstellen. 

Had je al geprobeerd om contact op te nemen met Huawei Nederland? Misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen met oplossing of tips?

Succes. Ferry

Reputatie 4

Hallo @RobMon ,

Goed balen allemaal. 

Voor de buitenunit is geen andere binnenunit verkrijgbaar zover ik kan zien. De binnenunit is ook nergens los te bestellen. De poort vanuit de binnenuit naar de buitenunit is PoE.

Wanneer je een andere router dan de B2368-66 gaat gebruiken zal de verbinding geknepen worden tot 30 Mbit/s. Wanneer je van hogere snelheden gebruik wilt maken zal je genoodzaakt zijn de B2368-66 aan te schaffen.

Weer een situatie met service en garantie waarbij T-mobile geen verantwoording neemt, jou geen tijdelijke goede oplossing geeft tijdens de reparatieperiode en geen nieuwe binnenunit wilt leveren zodat jij naar tevredenheid gebruik kan maken van de snelheden die bij het abonnement horen waarvoor jij een verplichting bent aangegaan van 2 jaar

Leuker kan ik het niet maken en jammer dat T-mobile zich hier niet klantvriendelijk en flexibel wilt opstellen. 

Had je al geprobeerd om contact op te nemen met Huawei Nederland? Misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen met oplossing of tips?

Succes. Ferry

Ben het met Ferry eens dat TM hier beter mee om kan gaan. Een verplichting van het gebruik van deze hardware vanuit TM opgelegd Moet TM hier coulant mee om gaan.

 

Misschien is er een community deelnemer die deze router thuis heeft en niet meer gebruikt. 

gr jempi

Reputatie 4
Badge

@RobMon

Misschien dit een oplossing voor je?

Ik heb je een privébericht gestuurd :wink:

 

@feplas, @Jempi Dank voor de reactie en het meedenken. Heb een mailtje naar Huawei gestuurd; niet geschoten is altijd mis. 2e Hands kopen is wellicht een optie, maar dan liever niet voor meer geld dan de initiële aanschafkosten  :wink: Heb mij in de tussentijd ook eens in de reparatiedienst verdiept, Dynafix, daar wordt je niet heel erg vrolijk van. Wellicht dat T-mobile toch nog met een oplossing komt. Voor nu de B535 besteld om die te gaan gebruiken, dan maar met wat minder snelheid.

Reputatie 4

@feplas@Jempi Dank voor de reactie en het meedenken. Heb een mailtje naar Huawei gestuurd; niet geschoten is altijd mis. 2e Hands kopen is wellicht een optie, maar dan liever niet voor meer geld dan de initiële aanschafkosten  :wink: Heb mij in de tussentijd ook eens in de reparatiedienst verdiept, Dynafix, daar wordt je niet heel erg vrolijk van. Wellicht dat T-mobile toch nog met een oplossing komt. Voor nu de B535 besteld om die te gaan gebruiken, dan maar met wat minder snelheid.

graag gedaan, vind dat TM dit moet oplossen. suc6

Reputatie 4
Badge

@feplas@Jempi Dank voor de reactie en het meedenken. Heb een mailtje naar Huawei gestuurd; niet geschoten is altijd mis. 2e Hands kopen is wellicht een optie, maar dan liever niet voor meer geld dan de initiële aanschafkosten  :wink: Heb mij in de tussentijd ook eens in de reparatiedienst verdiept, Dynafix, daar wordt je niet heel erg vrolijk van. Wellicht dat T-mobile toch nog met een oplossing komt. Voor nu de B535 besteld om die te gaan gebruiken, dan maar met wat minder snelheid.

Graag gedaan. Wat ik je berichtte was bieden vanaf 200 euro. Zag er nieuw uit. Ik zou de B535 terugsturen maar is en blijft je eigen keuze. Succes met de genomen stappen.

 

hier het zelfde probleem al naar dynafix gestuurd is gewoon terug gestuurd. hang um eraan en niks werkt, heb je al een oplossing gevonden

Reputatie 7
Badge +5

@RobMon 

Een router, zoals elk elektronisch apparaat, is ook gevoelig voor onweer.

Statische ontladingen van een blikseminslag die zelfs veel verder weg van jouw locatie inslaat kunnen de apparatuur verwoesten.

Je wijst de optie om het aan te melden bij de inboedel verzekering nogal resoluut van de hand. Mijn eigen ervaring met een blikseminslag in de nabijheid (+400 meter) waar er ook diverse apparaten gehemeld waren zijn door mijn verzekering keurig vergoed. De halve straat was toen getroffen.

De piekspanning die is opgetreden door een dergelijke gebeurtenis kan zelfs later een misfunctioneren of totaal defect veroorzaken.

Edoch ben ik van mening dat Tmobile als leverancier ver tekort schiet en zich verschuilt achter een reparatie bedijf als Dynafix dat jouw een standaard afscheep bericht stuurt zonder enige vorm van onderbouwing of bewijslast voor het door hen geopperde.

Dergelijke praktijken komen ze mee weg omdat Tmobile ook hier toont de klant niet van dienste te willen zijn. (tot op dit moment)

Is er geen mogelijkheid via Huawei om een second opinion te laten uitvoeren? Of daar direct de garantie aanspraak te doen. (consumenten recht op garantie)

(………) Hier stond een groot stuk negatieve tekst over het bedrijf dat jouw die modem geleverd heeft, maar na overlezen en tellen tot tien voor de klik op verzenden alles verwijderd en verwacht ik dat Tmobile jouw een geweldig voorstel gaat doen. :money_mouth: (hoop doet leven en wonderen zijn de wereld niet uit)

Reputatie 7
Badge +14

hier het zelfde probleem al naar dynafix gestuurd is gewoon terug gestuurd. hang um eraan en niks werkt, heb je al een oplossing gevonden

Onderwerp is al een maand oud. Zal wel zijn opgelost 

Heb je vragen of problemen open dan even je eigen onderwerp anders loopt alles door elkaar.

Succes

hier het zelfde probleem al naar dynafix gestuurd is gewoon terug gestuurd. hang um eraan en niks werkt, heb je al een oplossing gevonden

@bullybelfeld 

Vanuit T-mobile helaas geen oplossing.

Heb zelf een B535 mifi router aangeschaft en dat werkt voor mij, zonder externe antenne, goed. Helaas is de snelheid dan wel lager (30/5 i.p.v. 100/10). T-mobile koppelt “extra snel” blijkbaar alleen aan de B2368.

Als of de B2368 aanzienlijk goedkoper wordt, of T-mobile andere hardware ook goed gaat keuren voor gebruik met “extra snel" ga ik weer eens kijken wat te doen.

Gebruik is met name voor thuiswerken en daarvoor is 30/5 voor mij voldoende.

Reputatie 1

Het is niet zozeer de service vanuit T-Mobile die het probleem is, maar de hardware B2368.

Ik heb na lang aandringen een nieuwe set geleverd gekregen omdat, zoals bij velen, de verbinding ernstig instabiel was. Splinternieuwe B2368 in bebruik genomen: probleem nóg erger. Het is gewoon rotzooi.

 

Ik ben bereid zelf andere hardware aan te schaffen, maar dan ben je weer beperkt doordat 100Mbit UITSLUITEND in combinatie met de ellendige B2368 gehaald kan worden. De kortste klap zou zijn om die beoerking op te heffen, aangezien de problemen met de B2368 niet opgelost kunnen/zullen worden door de afwezigheid van ondersteuning (firmware!) vanuit Huawei voor T-Mobile. Er zijn niet eens onderdelen voor te krijgen...

Per 4 december heb ik óók een probleem met de Huawei B2368.

Hij is sprontaan van het ene naar het andere moment uitgevallen. Het anders groen brandende lampje brand helemaal niet meer van de buiten router.

De binnenrouter geeft een rood en een oranje lampje aan.

Mijn vrouw en ik werken thuis en zijn geheel afhankelijk van internet. Er is hier helaas nóg geen alternatief.

Na een dag van bellen en in de wacht staan krijg je van Guidion een berichtje om een monteur in te plannen. Deze heb ik eigenlijk niet nodig omdat het uitwisselen niet complex is maar dat wil men persee. Een afspraak maken via de selfservice gaat helaas niet, Errortje bij Guidion. Via telefonisch kan wordt ik pas na 3 dagen teruggebeld zegt men voor het maken van de afspraak. Dan kan het nog zo'n 11 dagen duren voor een monteur! We zijn bijna geheel ontpolft na dit bericht. 

Eigenlijk zegt Odido je dus dat je zo'n 2 weken niet kan werken én dus helaas ook de kost niet kan verdienen. HUH?????

Ja dat.

Hopenlijk wordt er bij Odido iemand wakker en begrijpt dat dit gewoon NIET kan. 

 

De oplossing:

-Stuur me gewoon een nieuwe. Ik beloof de defecte terug te sturen.

-Ik heb geen monteur nodig.

PS- De laatste monteur van Guidion kon niet eens het trapje op van 4 treden om de router te monteren, heb toen aangeboden het zelf even te doen.

 

 

Reputatie 1

<...> Er is hier helaas nóg geen alternatief. <...>

 

 

Gelukkig is dat er wél inmiddels: Starlink, dit is echt de heilige graal voor het buitengebied. Doe jezelf een plezier, ik kan het -itt 4gvt wat een ware kwelling is- echt van harte aanbevelen.

Reputatie 6
Badge +6

Per 4 december heb ik óók een probleem met de Huawei B2368.

Hij is sprontaan van het ene naar het andere moment uitgevallen. Het anders groen brandende lampje brand helemaal niet meer van de buiten router.

De binnenrouter geeft een rood en een oranje lampje aan.

Mijn vrouw en ik werken thuis en zijn geheel afhankelijk van internet. Er is hier helaas nóg geen alternatief.

Na een dag van bellen en in de wacht staan krijg je van Guidion een berichtje om een monteur in te plannen. Deze heb ik eigenlijk niet nodig omdat het uitwisselen niet complex is maar dat wil men persee. Een afspraak maken via de selfservice gaat helaas niet, Errortje bij Guidion. Via telefonisch kan wordt ik pas na 3 dagen teruggebeld zegt men voor het maken van de afspraak. Dan kan het nog zo'n 11 dagen duren voor een monteur! We zijn bijna geheel ontpolft na dit bericht. 

Eigenlijk zegt Odido je dus dat je zo'n 2 weken niet kan werken én dus helaas ook de kost niet kan verdienen. HUH?????

Ja dat.

Hopenlijk wordt er bij Odido iemand wakker en begrijpt dat dit gewoon NIET kan. 

 

De oplossing:

-Stuur me gewoon een nieuwe. Ik beloof de defecte terug te sturen.

-Ik heb geen monteur nodig.

PS- De laatste monteur van Guidion kon niet eens het trapje op van 4 treden om de router te monteren, heb toen aangeboden het zelf even te doen.

 

 

Hallo @Hans Löring, als je liever geen monteur wenst, kunnen we kijken of het probleem met je huidige router op te lossen is! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je toevallig de router al een half uur van de stekker afgehaald? Vaak wil dit nog wel eens helpen!

Je gaf aan dat er een rood en oranje lampje brand. Zou je kunnen aangeven welke lampjes dit zijn of eventueel een foto hiervan in dit topic kunnen plaatsen? Dan kan ik je zo goed mogelijk verder helpen! 

Groetjes, 

Pharwin

Reageer