Sinds 13 november langdurige onderbrekingen van het internet via een mobiel GSM modem

  • 30 November 2022
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Sinds 13 november langdurige onderbrekingen van het internet via een mobiel GSM modem.

Hajar van Odido 1 jaar geleden

Hi @Speedsleeper 

Zou je een andere simkaart in je toestel kunnen testen dan kunnen we controleren of het aan de simkaart of modem ligt. Je kan via de dekkingskaart ook een melding maken dan kan de netwerk afdeling dit verder onderzoeken en je voorzien van een oplossing. Als je naar de dekkingskaart gaat, je postcode invoert en klikt op Meld een probleem dan wordt je case direct doorgezet naar de netwerk afdeling. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Speedsleeper 

Wat bedoel je precies met een mobiel GSM modem? Welk type/merk is dat precies?

Deze vragen stel ik omdat T-Mobile het 2G netwerk heeft uitgezet, dus als het een 2G modem is, dan klopt dit dus.

Hi Eric, ik heb een Pepwave Max BR1 LTE modem en dat draait al bijna een jaar zonder noemenswaardige onderbrekingen maar nu is het bijna permanent. Bij iedere onderbreking ( langer dan 2 minuten ) stuurt Pepwave een mail en ook Victron techniek raakt in paniek.

De Pepwave heeft externe antennes en op deze locatie heb ik maar 1 streepje op mijn T Mobile telefoon en het lijkt alsof het bereik ineens stukken minder is terwijl de dekkingskaart aangeeft date goed zou moeten zijn.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Speedsleeper 

Zou je een andere simkaart in je toestel kunnen testen dan kunnen we controleren of het aan de simkaart of modem ligt. Je kan via de dekkingskaart ook een melding maken dan kan de netwerk afdeling dit verder onderzoeken en je voorzien van een oplossing. Als je naar de dekkingskaart gaat, je postcode invoert en klikt op Meld een probleem dan wordt je case direct doorgezet naar de netwerk afdeling. 

Reageer