Beantwoord

Snelheid laag en instabiel 4g thuis

  • 26 February 2022
  • 16 reacties
  • 547 Bekeken

Reputatie 1

Wij zijn verhuisd naar een nieuwbouw appartement en de 4G voor thuis meegenomen. 
het internet is vreselijk traag en onstabiel. Heb regelmatig 3 of minder MBP en soms 9 of 11 MBP maar dat is ook het hoogst haalbare. Komt er op neer dat het niet te doen is en ik heb net mijn abo verlengd…

Wij ergeren ons kapot. Wie heeft binnenshuis hier ook last van en heb je iets kunnen oplossen?

Willem

icon

Beste antwoord door eric 26 February 2022, 23:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een 4g voor thuis abonnement is aan een huis adres verbonden. Ook wordt dit product niet in heel Nederland aangeboden. Als je de postcode check van 4g voor thuis doet, komt dan het nieuwe adres wel naar voren om daar het product te leveren? Meestal wordt dat niet in nieuwbouw aangeboden. 1) de nieuwe bouwnormen hebben een hoge demping op een mobiel signaal. 2) nieuwbouw heeft eigenlijk altijd een dsl of glasvezel aansluiting. Dan wordt T-Mobile thuis ook daar niet op 4g aangeboden.

In het algemeen geldt, zoek een andere plek voor het modem, gebruik een ethernet kabel i.p.v. wifi voor de aan te sluiten apparatuur en indien je modem dit ondersteunt, gebruik een LTE buitenantenne.

Reputatie 2

LTE antenne zou een goede oplossing kunnen zijn maar ik ben er achter gekomen dat niet iedere LTE antenne geschikt is voor T-Mobile.

Heeft met de frequentie banden te maken.

Reputatie 1

Postcode 7577 TA biedt 4G voor thuis.

Verder ben ik bekend met het nieuwbouw probleem. Ik probeer er juist een oplossing voor te vinden.

Wij hebben glasvezel aansluiting, maar omdat ik al 2 jaar 4G thuis gebruik en tevreden was, had ik mijn contract verlengd… als dit niet gaat werken verwacht ik wel wat hulp van T-mobile om evt, een overstap te maken naar glas.

Maar eigenlijk wil ik 4G thuis goed werkend hebben. Ik heb een tp-link MR400 router en overal in huis 0 tot 1 streep verbinding. Nu om 9 uur in de ochtend 23,9 download en 4,97 upload. Maar download is heel vaak “s avonds rond 2 a 3 en omdat internet overdag soms ook super traag is, zal het overdag ook wel 2 a 3 kunnen worden. Dus heel erg fluctuerend bereik…

Dus ik vraag mij af, of een andere antenne of antennes op mijn modem een positief effect kunnen hebben. Probleem is dat wij 40 cm dikke muren hebben… ik weet echt niet, hoe ik een buitenantenne zou kunnen plaatsen. Maar misschien bestaan er wel veel betere binnen antennes dan de standaard 2 stuks die op de MR 400 zitten.

Wie weet raad?

Reputatie 2

Dus ik vraag mij af, of een andere antenne of antennes op mijn modem een positief effect kunnen hebben. Probleem is dat wij 40 cm dikke muren hebben… ik weet echt niet, hoe ik een buitenantenne zou kunnen plaatsen. Maar misschien bestaan er wel veel betere binnen antennes dan de standaard 2 stuks die op de MR 400 zitten.

Wie weet raad?

Die dikke muren hebben we hier ook en een platte kabel is de oplossing voor ontvangst met een buiten antenne. Gaat simpelweg onder een raam door.

 

Reputatie 2

Dat van het verschil in signaal had ik ook. Kreeg hier het advies om de router in de nacht te resetten. Dat doe ik nu met een schakelklok er tussen en het is nu redelijk stabiel.

Als het in de avond minder is reset je router eens en kijk of dat wat uit maakt

Valt te proberen.

Reputatie 1

Hoi Gela,

wat voor platte kabel oplossing is dat? Heb je een merk en type voor me?

Groeten,

 

Willem

Reputatie 1

Dat van het verschil in signaal had ik ook. Kreeg hier het advies om de router in de nacht te resetten. Dat doe ik nu met een schakelklok er tussen en het is nu redelijk stabiel.

Als het in de avond minder is reset je router eens en kijk of dat wat uit maakt

Valt te proberen.

Dank je. Ik heb nu in de configuratie van de router een aanpassing gedaan zodat ie ‘s nachts een reset doet. Ik ga ook dat eens bekijken hoe het dan gaat.

 

Reputatie 1

Dat van het verschil in signaal had ik ook. Kreeg hier het advies om de router in de nacht te resetten. Dat doe ik nu met een schakelklok er tussen en het is nu redelijk stabiel.

Als het in de avond minder is reset je router eens en kijk of dat wat uit maakt

Valt te proberen.

Ik heb inmiddels met wat zoeken zo’n platte kabel gevonden. Welke buiten antenne en router gebruik jij?

Reputatie 2

Hoi Gela,

wat voor platte kabel oplossing is dat? Heb je een merk en type voor me?

Groeten,

 

Willem

Was ook niet zo moeilijk te vinden natuurlijk. Die hier in huis zijn werk doet had ik al langere tijd geleden gekocht. En het werkt nog steeds goed. Voorkomt toch gaten boren. Maar goed enig signaalverlies kan er wel door ontstaan. Het zijn extra koppelingen in de lijn.

Reputatie 1

Hoi Gela,

wat voor platte kabel oplossing is dat? Heb je een merk en type voor me?

Groeten,

 

Willem

Was ook niet zo moeilijk te vinden natuurlijk. Die hier in huis zijn werk doet had ik al langere tijd geleden gekocht. En het werkt nog steeds goed. Voorkomt toch gaten boren. Maar goed enig signaalverlies kan er wel door ontstaan. Het zijn extra koppelingen in de lijn.

En welke buiten antenne en router gebruik jij?

Reputatie 2

Hoi Gela,

wat voor platte kabel oplossing is dat? Heb je een merk en type voor me?

Groeten,

 

Willem

Was ook niet zo moeilijk te vinden natuurlijk. Die hier in huis zijn werk doet had ik al langere tijd geleden gekocht. En het werkt nog steeds goed. Voorkomt toch gaten boren. Maar goed enig signaalverlies kan er wel door ontstaan. Het zijn extra koppelingen in de lijn.

En welke buiten antenne en router gebruik jij?

Ben ik ook benieuwd naar. Heb verschillende LTE antennes gehad geen een gaf versterking.

Reputatie 1

Wij zijn verhuisd naar een nieuwbouw appartement en de 4G voor thuis meegenomen. 
het internet is vreselijk traag en onstabiel. Heb regelmatig 3 of minder MBP en soms 9 of 11 MBP maar dat is ook het hoogst haalbare. Komt er op neer dat het niet te doen is en ik heb net mijn abo verlengd…

Wij ergeren ons kapot. Wie heeft binnenshuis hier ook last van en heb je iets kunnen oplossen?

Willem

Sinds een paar dagen een zeer Trage upload LTE CPE B2368-66 snelheid met buiten antenne is slechts 0.1 Mb/sec
Super trage ping 797.6 ms en een jitter van 48 ms.

Download is gemiddel 90 Mb/sec

Wat is er aan de hand?

Reputatie 1

Wij zijn verhuisd naar een nieuwbouw appartement en de 4G voor thuis meegenomen. 
het internet is vreselijk traag en onstabiel. Heb regelmatig 3 of minder MBP en soms 9 of 11 MBP maar dat is ook het hoogst haalbare. Komt er op neer dat het niet te doen is en ik heb net mijn abo verlengd…

Wij ergeren ons kapot. Wie heeft binnenshuis hier ook last van en heb je iets kunnen oplossen?

Willem

Sinds een paar dagen een zeer Trage upload LTE CPE B2368-66 snelheid met buiten antenne is slechts 0.1 Mb/sec
Super trage ping 797.6 ms en een jitter van 48 ms.

Download is gemiddel 90 Mb/sec

Wat is er aan de hand?

Reputatie 7
Badge +14

Check eens de dekkingskaart of er een lokale site een storing heeft. Dan verbind je router met een mast verderop.

Reputatie 1

Een 4g voor thuis abonnement is aan een huis adres verbonden. Ook wordt dit product niet in heel Nederland aangeboden. Als je de postcode check van 4g voor thuis doet, komt dan het nieuwe adres wel naar voren om daar het product te leveren? Meestal wordt dat niet in nieuwbouw aangeboden. 1) de nieuwe bouwnormen hebben een hoge demping op een mobiel signaal. 2) nieuwbouw heeft eigenlijk altijd een dsl of glasvezel aansluiting. Dan wordt T-Mobile thuis ook daar niet op 4g aangeboden.

In het algemeen geldt, zoek een andere plek voor het modem, gebruik een ethernet kabel i.p.v. wifi voor de aan te sluiten apparatuur en indien je modem dit ondersteunt, gebruik een LTE buitenantenne.

Sinds een paar dagen een zeer Trage upload LTE CPE B2368-66 snelheid met buiten antenne is slechts 0.1 Mb/sec
Super trage ping 797.6 ms en een jitter van 48 ms.

Download is gemiddel 90 Mb/sec

Wat is er aan de hand?

Reputatie 7
Badge +14

Check eens de dekkingskaart of er een lokale site een storing heeft. Dan verbind je router met een mast verderop.

De dekkingskaart vind je hier. Je kunt hier ook gelijk een melding maken als de dekking niet is zoals hierin aangegeven.