Beantwoord

Supersnel 4G vT in een mifirouter gebruiken

  • 23 August 2022
  • 7 reacties
  • 222 Bekeken

Ik heb 4G voor thuis sim-only die ik op onze boot gebruik in een Mifi router. Nou vind ik de snelheid waardeloos. Canal Digitaal app op tv, maar ook laptop, of tablet loopt zeer regelmatig vast. 

Wil dan ook de overstap maken naar supersnel 4GvT, maar die wordt dan op huisadres geïnstalleerd. Is dit dan met die router niet te gebruiken op de boot? Want ja...daar ga ik wel eens mee op pad.

 

icon

Beste antwoord door feplas 24 August 2022, 18:37

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Snelheid heeft ook te maken hoever de zendmast van je af staat. Ik heb geen problemen maar voldoende signaal. Zelfs 4k streamen gaat goed. Misschien een goede buitenantenne, voor de boot een rondom gevoelig nemen.

Snelheid heeft ook te maken hoever de zendmast van je af staat. Ik heb geen problemen maar voldoende signaal. Zelfs 4k streamen gaat goed. Misschien een goede buitenantenne, voor de boot een rondom gevoelig nemen.

Ik heb een zeer uitgebreide Huawei mifirouter, met lan-aansluitingen, kan tot 600 mbps aan. Daarbij een zeer mooie mimo buitenantenne (dubbele antenne). De mast staat op ongeveer 500 meter hemelsbreed afstand.

Apparatuur wat ik gebruik is echt zeer goed, afstand niet ver, maar vind de kwaliteit echt ruk. Die max. 30 mbps is natuurlijk veel te kort. In de speedtest meestal rond 25 mbps, maar is erg wisselend, kan ook zomaar 1,5 Mbps zijn of alles daar tussenin. Het 4G signaal is zeer onstabiel. Helaas is ook de canal-digitaal app slecht, dus ook een slechte factor.

Maar waarom wordt alles zo geknepen? En waarom geen 5G ondertussen? Dit is gewoon techniek werkend gelijk aan internet van 30 jaar geleden.

Reputatie 2

Canaldigitaal app werkt hier prima. Mast ruim 1 kilometer hiervan daan. Hier schommels het signaal tussen de 40 en 65 Mbps. Soms schakeld hij over naar een mast die 5 kilometer hiervan daan staat. 

Om te controleren welke mast hij gebruikt heb ik de app Netmonster om te controleren.

Reputatie 4
Badge

Hi Frank,

4GvT extra snel mag je alleen gebruiken op het adres waarop je het hebt afgesloten. Wanneer de sim in een andere router doet dan geleverd zal de snelheid teruggezet worden naar 30 Mb. Je gaat er dus niets mee opschieten. Snelheid zal ook niet hoger liggen bij een extra snel. Wanneer je met sim only max 25 Mb hebt zal je dat met extra snel ook hebben. Alles afhankelijk van drukte, afstand en vele andere zaken die de snelheid kunnen beïnvloeden.

Hi Frank,

4GvT extra snel mag je alleen gebruiken op het adres waarop je het hebt afgesloten. Wanneer de sim in een andere router doet dan geleverd zal de snelheid teruggezet worden naar 30 Mb. Je gaat er dus niets mee opschieten. Snelheid zal ook niet hoger liggen bij een extra snel. Wanneer je met sim only max 25 Mb hebt zal je dat met extra snel ook hebben. Alles afhankelijk van drukte, afstand en vele andere zaken die de snelheid kunnen beïnvloeden.

Dank voor het antwoord. Helaas, maar ik vind dit hele systeem een behoorlijk bekrompen gedoe ! Anno 2022 zou je toch ondertussen wel meer mogen verwachten dan een geknepen abonnement. Dik betalen en weinig krijgen, terwijl er al veel meer mogelijk is. Blijkbaar draait alles om zoveel mogelijk geld binnenharken, maar zo weinig mogelijk product leveren. Totaal niet klantgericht !

Reputatie 7
Badge +14

Dat is gedaan voor netwerk integriteit. Het is een product wat technisch best uitdagend is en de beperking blijft een gedeelde verbinding met alle routers en mobiele telefoons in het bereik van de gedeelde CEL. 5G en dan de 3.5 Ghz heeft veel meer capaciteit en kan veel meer devices tegelijk aan. Maar helaas is die veiling keer op keer uitgesteld door de overheid. Daarna kun je vast meer dan dit soort aanbod verwachten.

Reputatie 4
Badge

Dank voor het antwoord. Helaas, maar ik vind dit hele systeem een behoorlijk bekrompen gedoe ! Anno 2022 zou je toch ondertussen wel meer mogen verwachten dan een geknepen abonnement. Dik betalen en weinig krijgen, terwijl er al veel meer mogelijk is. Blijkbaar draait alles om zoveel mogelijk geld binnenharken, maar zo weinig mogelijk product leveren. Totaal niet klantgericht !

Hi Frank,

Ik begrijp je reactie maar ook weer niet. Waarom is het nooit goed wanneer iets binnen de mogelijkheden die er zijn wordt aangeboden. We willen altijd meer en liefst het onmogelijke. Het huidige netwerk heeft nou eenmaal zijn beperkingen. Bij andere providers is dat niet anders. Die bieden zo ver ik kan zien dit soort abonnementen niet eens aan.
Het heeft niets te maken met zo veel mogelijk zoveel mogelijk geld binnenharken. 
De klantgerichtheid is, voor een mooie prijs een abonnement aan te bieden. Ik vind dat de 4GvT abonnementen goed in de prijs liggen en dat T-mobile daardoor klantgericht is. Dat er voorwaarden worden gesteld aan het gebruik van dit soort abonnementen is terecht anders zou het een zooitje worden en heeft iedereen op het netwerk van T-moblie  overlast. 

Het alternatief is abonnement beëindigen, krantje op de hoek van de straat kopen, het laatste nieuws volgen op de radio en spelletjes doen aan de eettafel. 😀
Hoewel. Krantje kan over maand gezien meer kosten dan het 4GvT abonnement van T-mobile 🤔

Reageer