Beantwoord

Switch aansluiten op Huawei B2368-66

  • 25 July 2021
  • 1 reactie
  • 210 Bekeken

Goedendag,

Ik heb 4G Thuis van TM. Als router gebruik ik de meegeleverde Huawei B2368-66 router.

Deze router heeft slechts 4 LAN poorten. Middels een 8-port Netgear Gigabit switch GS108v4 wil ik het aantal poorten uitbreiden, echter dit lijkt niet te werken.

Mijn internet tv werkt prima via LAN rechtstreeks aan de Huawei router, maar wanneer ik de switch er tussen zet heb ik geen internet op de TV.

Komt nog bij, off topic, dat mijn NAS rechtstreeks aan de router ook niet te vinden is.

Mogelijk is hier spraken van een zelfde probleem?

Graag hoor ik hoe mij LAN poorten met een switch uit te breiden.

Alvast bedankt.

NIels

icon

Beste antwoord door Dave 9 August 2021, 14:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

​​​​​​Hoi @Niels4GThuis,

Excuus voor de late reactie, dit moesten we even navragen bij onze collega’s en dat duurde allemaal wat langer dan gedacht. Heb je het probleem ondertussen al zelf opgelost? 

Ik heb van mijn collega het volgende antwoord ontvangen:

  • NAS direct op de router moet gewoon werken, apparaten krijgen gewoon een IP-adres toegewezen, daarmee moet het werken. Mogelijk dat er echter meer werk nodig is om de NAS verder goed aan te spreken, maar dat zullen specifieke instructies/vereisten zijn van de gekozen NAS - niet iets waar wij verder nog ondersteuning in kunnen bieden.
  • Een switch aan de router hangen zou geen problemen moeten geven, maar ik heb het zelf nooit kunnen testen en zou het niet kunnen garanderen. Enige wat we hierin nog mee kunnen geven is om eventueel een fabrieksreset uit te voeren. Dit om er zeker van te zijn dat er geen aanpassingen zijn gedaan waardoor het niet meer werkt.
  • Overall: gezien het apparaat naar behoren werkt zonder de switch (en specifiek de NAS), kunnen wij verder geen ondersteuning bieden, het product werkt naar behoren en dan komt het toch neer op de gebruikte externe apparaten

Mocht je nog andere vragen voor ons hebben dan horen we het natuurlijk graag van je!

Reageer