Beantwoord

Synology nas op het T-Mobile 4G voor thuis netwerk kan dit?

  • 1 February 2022
  • 5 reacties
  • 220 Bekeken

Ik ergerde me dood aan me usb collectie, ruim 54 usb sticks verkocht.

en heb daar 2 externe hardeschijven voor terug gekocht.

Die ik op mijn sony smart tv heb aangesloten, maar ja,, die hardeschijven zijn al weer vol.

Heb ik zin in een collectie externe hardeschijven nee, maar vind het ook niks dat ik de boel elke keer aan en af moet koppelen.

Omdat we erg veel verhuizen zit ik toch te denken om 1 machine te kopen waar alles gewoon in zit.

Ik wil een synology nas, bijvoorbeeld Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS kopen met hardeschijven en vervolgens koppelen aan mijn netwerk, waaronder de T-mobile 4G voor thuis router en mijn sony smart tv.

 

Ik weet niet of de Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS samen werkt met mijn sony tv, ben dit nog apart aan het uit zoeken.

Ik lees in het contract dat een server niet echt is toegestaan op het 4G netwerk echter staat dit er niet letterlijk en ook niet heel duidelijk.

Ik heb de klanten service om advies gevraagd, via Facebook en Twitter maar die verwijzen mij direct naar dit forum.

gemak zucht of weten ze het echt niet?!

 

Ik begrijp echt wel dat een server, met name een bedrijfs server echt niet op zo T-mobile 4G voor thuis kan, gezien dit veel invloed op het data kan hebben.

Maar zo Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS voor thuis gebruik en onderweg gebruik voor het back uppen van foto's en video's zou toch niet zo ramp moeten zijn.

Ik bezit alleen al zo 60.000 Digitale foto's, video's niet eens mee geteld.

Ik weet niet of de Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS voor ons echt de oplossing is, dit hangt af van wat sony en Synology zeggen over de mogelijkheden tussen hun apparaten.

 

Dus kort samen gevat, is het toegestaan om een netwerk hardeschijf, een nas te plaatsen op het netwerk 4G voor thuis van T-mobile?

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 2 February 2022, 11:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nijmeegsehippies 

Eigenlijk heb je je eigen vraag al beantwoord. Ik heb het namelijk nagevraagd bij de technische afdeling en die geven ook aan dat het niet is toegestaan om een eigen server aan te sluiten op ons netwerk vanwege verschillende techniche redenen.

Ik hoop dat ik hiermee de twijfel heb afgenomen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, laat het ons weten.

Helder

Je mag op je thuis netwerk best een NAS aansluiten, maar om je NAS vanaf "buiten" je netwerk te benaderen kost gewoon veel data en/of capiciteit. 

 

Ligt er dus aan hoe je je NAS gebruikt. 

 

Je mag op je thuis netwerk best een NAS aansluiten, maar om je NAS vanaf "buiten" je netwerk te benaderen kost gewoon veel data en/of capiciteit. 

 

Ligt er dus aan hoe je je NAS gebruikt. 

 

blijkbaar niet, heb nu enkele medewerkers gesproken, die zeggen dat het niet mag.

het klopt idd wat je zegt.

maar ja, wel een tegenvaller van T-mobile.

Hi @nijmeegsehippies 

Eigenlijk heb je je eigen vraag al beantwoord. Ik heb het namelijk nagevraagd bij de technische afdeling en die geven ook aan dat het niet is toegestaan om een eigen server aan te sluiten op ons netwerk vanwege verschillende techniche redenen.

Ik hoop dat ik hiermee de twijfel heb afgenomen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, laat het ons weten.

Helaas klopt dit antwoord niet helemaal, de vraag kan op twee manieren worden geïnterpreteerd. Als in;

  • Wilt @nijmeegsehippies een NAS draaien die bereikbaar wordt vanaf het internet?
    In dit geval is overigens wel de wetgeving netneutraliteit van toepassing. Algemene Voorwaarden verbieden het draaien van een thuisserver niet, alleen kunnen er wel maatregelen worden genomen wanneer het internet te zwaar wordt belast. Beste is dus sowieso om geen thuisserver te draaien die toegankelijk is via het internet.
     
  • Wilt @nijmeegsehippies een NAS draaien om zijn collectie alleen in huis af te spelen?
    Dit kan probleemloos en mag ook gewoon. Voor het delen van je collectie wordt alles namelijk gedeeld via je LAN/WLAN verbinding.  Alle verkeer vind intern plaats en er wordt niets via het internet gestreamd. Het mobiele (4G) netwerk wordt hiermee niet belast.

 

Ik vermoed na het eerste bericht van @nijmeegsehippies meerdere malen te hebben gelezen dat hij dit laatste (het afspelen van films binnen zijn thuisnetwerk en niets meer dan dat) bedoelt. Een provider kan en mag niet bepalen wat een consument allemaal op zijn of haar interne netwerk uitspookt.