Beantwoord

Te weinig data

  • 22 September 2021
  • 19 reacties
  • 314 Bekeken

Goedemiddag,

Ik gebruik een SIM only voor thuis om een webcam op de Maasvlakte van data te voorzien. Maar met de 150 GB die ik nu heb moeten we hem na drie weken handmatig gaan aanvullen met 5G per dag. 
Nu ben ik bezig om op een tweede locatie een webcam te gaan hangen, maar we willen van dat extra werk af. In bepaalde gevallen krijgen klanten 500GB en zouden we van dat hele gedoe af zijn. We hebben ongeveer 250 max nodig. 

Is hier een oplossing voor te verzinnen want een ander bedrijf kan wel SIM kaarten van T mobile aanbieden met genoeg data. Dat is het vreemde.

Gaarne uw reactie 

Mvg Hendrik D

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 September 2021, 17:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hendrik D. 

Wanneer je je postcode invult op de postcodecheck voor 4G voor thuis dan zie je precies wat er mogelijk is voor jouw adres.

De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal T-Mobile klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt.

We bieden je dus de startbundel die beschikbaar is op zijn adres om jou de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken.

Mijn adres is in het Westland maar de SIM is werkzaam op de Maasvlakte dus dat zijn twee locaties. Aangezien het wel mogelijk is de data te verhogen per dag, en een ander bedrijf in onze regio Simkaarten van jullie met wél genoeg data kan aanbieden is dus de vraag of er nog een oplossing is of dat ik naar andere alternatieven moet gaan zoeken? Zo ja dan kan ik een tweede abonnement afsluiten.

Reputatie 7
Badge +14

Mijn adres is in het Westland maar de SIM is werkzaam op de Maasvlakte dus dat zijn twee locaties. Aangezien het wel mogelijk is de data te verhogen per dag, en een ander bedrijf in onze regio Simkaarten van jullie met wél genoeg data kan aanbieden is dus de vraag of er nog een oplossing is of dat ik naar andere alternatieven moet gaan zoeken? Zo ja dan kan ik een tweede abonnement afsluiten.

Hoi Hendrik,

Dat is het mooie van marktwerking, zo is er een aanbod voor iedereen. Het aanbod van T-Mobile is wat men aanbiedt dat bepaalde randvoorwaarden en een prijs heeft. één van die voorwaarden is dat het alleen in bepaalde gebieden en door een monteur op een thuislocatie gekocht kan worden. Waarschijnlijk zijn de andere simkaarten waar je aan refereert verkrijgbaar zonder die voorwaarden? Dan heb je natuurlijk wel kans dat de prijs anders is.

Een ander bedrijf biedt via jullie netwerk wel meer data aan, dus wat weten jullie niet dat zij wel weten?

Dus wat zijn de opties? Zeg het maar

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hendrik D.

Bij 4g voor thuis wordt er middels de postcodecheck specifiek gekeken wat er mogelijk is op jouw locatie dus er is dan niet meer data te krijgen dan wordt aangegeven.

Wat voor een abonnement bied dat andere bedrijf dan aan?

Die is ook niet onbeperkt maar die kan zeker 300GB leveren per maand, dan hebben we ruim genoeg. We gebruiken nu 7-8GB per dag en in de nacht gaat die uit.

Die webcams worden goed bekeken misschien dat T-mobile daar zakelijk met een logo erin nog belang bij heeft. We hebben er al 9 hangen langs de kust van de Maasvlakte tot aan Egmond aan Zee.

https://www.youtube.com/channel/UCgDKPUQWlxzaqPm6tOFrInw

Waar het op aan komt is niet wat dat andere bedrijf kan aanbieden, maar welk alternatief jullie. 

Dat hoor ik graag want nu staat ons tweede project in de wacht, in afwachting hiervan. Dus dat hoor ik graag asap

 

Reputatie 7

Hoi Hendrik,

Het is op dit moment niet echt weer voor het strand, maar altijd mooi om de zee te zien! 

We hebben in dit geval jammer genoeg geen alternatief voor je om dit probleem op te lossen. De abonnementen van 4G voor Thuis worden aangeboden op beschikbaarheid van wat de postcodecheck aangeeft, zoals Waqqas ook heeft aangegeven. Deze postcodecheck is dan ook leidend voor de bundel die aangeboden kan worden op jouw adres en daar is niet van af te wijken.

Ik weet niet precies wat de andere partij aanbiedt en waarom dat anders is dan wat wijzelf aanbieden, dus daar kan ik verder geen uitspraken over doen.

Mocht je nog andere vragen hebben voor ons, laat het gerust weten!

Hallo David

Toen we startten met - deze pilot - 4G op de Maasvlakte wist ik dat we de data voor een maand wat moesten afknijpen, maar met het oog op de toekomst worden die databundels met de tijd groter. Dus we komen een keer op het punt dat we 24/7 kunnen draaien. Dat is een paar zetten vooruit denken in de toekomst.

Alleen nu kreeg ik te horen van mijn monteur dat hij na ruim 3 weken door de bundel heen is en dan handmatig 5GB dagelijks moet invoeren om live te blijven. Met 1 webcam is dat te overzien maar met 2 wordt dat een issue, ik heb het al druk zat. Dit is voor ons en jullie nieuw, grote vraag is dus wanneer de capaciteit wordt opgeschaald.

En nog een vraag, schiet me opeens te binnen; wat kan je leveren via een zendmast bij Wassenaarseslag in Wassenaar? Want daar moet de volgende komen. Dat is een andere locatie dan bij de Maasvlakte. En zou de Maasvlakte via een andere zendmast meer kunnen krijgen?

Wat we doen heet dan 4G voor thuis maar de webcams staan bij de Maasvlakte 20 kilometer van mijn huis en bij Wassenaar 30. Ikzelf woon in Honselersdijk dus daar moet je niet vanuit rekenen met de zendmastcapaciteit. Ik denk even hardop nu in het zoeken van oplossingen. Ik hoor het van je.

Groet Harry

Reputatie 5

@Hendrik D. Mooi project met de webcams! De Unlimited abonnementen van T-Mobile zijn recent vernieuwd. Je krijgt nu iedere dag geen 5GB maar 8GB om mee te starten (dit zal in de toekomst ongetwijfeld verder worden verhoogd), dat is dus al 240GB per maand zonder dat je aanvullers hoeft te activeren. Mocht je daar op een bepaalde dag toch overheen gaan, kun je onbeperkt aanvullers van 2GB activeren.

De Unlimited abonnementen zijn zowel particulier als zakelijk te bestellen (zakelijk heeft ook een Data Sim Only variant die een 097-nummer i.p.v. 06-nummer heeft). Omdat het om meerdere abonnementen gaat is het misschien het handigst om even te bellen met de zakelijke verkoopafdeling op 0800 - 8102, wellicht dat zij nog andere opties voor je hebben 👍🏼

Hallo Dennis

Dus als ik het goed begrijp dan kunnen we met onze 097 sim 4G voor thuis al 8 GB krijgen. Dan kunnen we daarmee doorgaan en een volgende SIM bestellen. Eerder hebben de SIM al over moeten zetten naar een ander abonnement.
En de Wassenaarseslag zit in een uithoek. Kunnen jullie voor die zendmast dat ook leveren? En zo ja welk abonnement om vergissingen te voorkomen. Met 8 GB gaan we het redden.

Reputatie 5

Dus als ik het goed begrijp dan kunnen we met onze 097 sim 4G voor thuis al 8 GB krijgen


Nee, 4G voor Thuis is een ander type abonnement waarbij je niet een dagbundel krijgt, maar een maandbundel van 100GB of 500GB (afhankelijk van de beschikbaarheid op locatie). De postcodecheck kun je doen door op https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis te klikken op “4G voor Thuis Extra Snel”. Je ziet dan direct of de 500GB-variant op de betreffende locatie geleverd kan worden. Je zult dan eenmalig een (gratis) monteur langs moeten laten komen die de boel op locatie oplevert. Bij Unlimited is er geen sprake van een postcodecheck en/of monteur, dus kun je die 8GB per dag (wat neerkomt op 240GB per maand) overal gebruiken waar dekking is.

Mocht je toch liever voor de Unlimited variant gaan waarbij je met 8GB per dag start, dan kun je altijd even bellen naar het eerder genoemde nummer.

Wat betreft de dekking, deze kun je checken op de Dekkingskaart van T-Mobile. Wil je wat meer details en echt zien of er een zendmast in de buurt staat, check dan even antennekaart.nl. De roze icoontjes zijn T-Mobile masten. Als je twijfelt zou je altijd even op locatie met een telefoon kunnen testen, al dan niet met een PrePaid simkaart.

Dennis bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag en dan zie je de webcam aanstonds draaien op Wassenaar als alles gaat zoals we het willen.

Groet Harry

Reputatie 7
Badge +14

Dennis bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag en dan zie je de webcam aanstonds draaien op Wassenaar als alles gaat zoals we het willen.

Groet Harry

Voor dekking en capaciteit heeft T-Mobile gezorgd aan het einde van de wassenaarseslag.

 

Goedemorgen heren,

Even een praktische vraag, Ik heb nu een tweede abonnement afgesloten op een 097 nummer voor webcam Wassenaar voor 5 tientjes per maand.

Die eerste staat voor webcam Maasvlakte.

Nu is het de bedoeling dat die beide abonnementen bij elkaar komen te staan, de eerste is nog een 4G voor thuis die moet worden omgezet naar een mobiel unlimited evenals de tweede. Dat zou men nakijken en tot op heden kan ik de eerste met de oude inloggegevens wel inzien, maar de nieuwe nog niet. Want dan moet ik een nieuw account aanmaken, maar met de mails van beide websites, Westlanders.nu en Strandweer.nu kan ik niet inloggen om dat te doen.

Zouden jullie dat kunnen regelen dat de eerste wordt omgezet en dat beiden dan overzichtelijk te zien zijn met de data bij elkaar?

Mvg Harry Schonewille

Westland Intertainments

06 *** [Verwijderd door Moderator. Plaats geen privégegevens in openbare berichten!\

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hendrik D. 

Voor elke abonnement hoor je een eigen T-Mobile account aan te maken omdat ze beide een eigen klantnummer hebben.

Kan je niet voor beide abonnementen een account aanmaken en dan in de app met 1 account inloggen en dan een nieuwe gebruiker toevoegen?

Je kan ook voor een nieuwe abonnement toevoegen kiezen.

Reputatie 7

Een ander bedrijf biedt via jullie netwerk wel meer data aan, dus wat weten jullie niet dat zij wel weten?

Zakelijk kan er een hoop als je 100+ simkaarten afneemt. Dan heb je niet een bundel per nummer maar een bundel voor alle nummers samen. Wat de een dan minder gebruikt kan de ander meer gebruiken.