Beantwoord

VOIP via 4G voor thuis mbv huawei B2368-66 router lijkt niet te werken

  • 16 February 2022
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds kort krijg ik internet via een 4G voor thuis verbinding van T mobile. Wat ik niet aan de praat kan krijgen is het VOIP gedeelte op de router. Dat lijkt geblokkeerd te zijn. Heeft iemand hier meer informatie over?

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 February 2022, 14:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Bedankt voor de reactie.

Ik had ook al een poging gewaagd met een grandstream ATA box (ht802). Ook hier geen succes. Na het configureren van de grandstream blijkt dat het telefoonnummer niet geregistreerd kan worden. Alle instellingen zijn gecheckt door de SIP provider. Ook verschillende poorten geprobeerd. Maar desondanks blijft de melding: not registered. Er is iets in de huawei router dat een blokkade opwerpt. Wellicht een instelling in de router. Graag advies.

Reputatie 7
Badge +14

Op 4g voor thuis wordt door T-Mobile geen mogelijkheid geboden voor een vaste telefoon.  Daarom is de interface ook niet configureerbaar. 

Een sip telefoon of ata box zijn inderdaad de oplossing.

Sinds kort krijg ik internet via een 4G voor thuis verbinding van T mobile. Wat ik niet aan de praat kan krijgen is het VOIP gedeelte op de router. Dat lijkt geblokkeerd te zijn. Heeft iemand hier meer informatie over?

Het is niet mogelijk om op modems van T-Mobile een andere VoIP/SIP provider te configureren. Wanneer je toch gebruik wilt maken van een andere VoIP/SIP provider, zal je bijvoorbeeld een SIP-ATA moeten aanschaffen.