Beantwoord

Wegvallende Wifi 5G op LTE CPE B2368-66

  • 28 August 2020
  • 85 reacties
  • 5967 Bekeken


Toon eerste reactie

85 reacties

Reputatie 4
Badge

Hi @mkamer,

Ik heb geen andere informatie voor je dan het eerdere bericht wat ik hier heb geplaatst. Voor de zekerheid, dat is deze reactie: 

Als je dus een probleem met betrekking tot de hardware (of het netwerk) wilt melden dan kun je de daar gegeven procedure doorlopen. Een alternatieve oplossing heb ik jammer genoeg niet voor je.

Voor nu nog een hele zonnige avond in ieder geval!

Dat is een slechte oplossing. Je moet eerst de router terug sturen en dan krijg na controle je huidige of een nieuwe router terug. Al die tijd zit je dus zonder internet. Gezien de huidige situatie in deze wereld is dit niet wenselijk. Iedereen is voor zijn werk afhankelijk van de internetverbinding maar ook privé is het niet wenselijk om zonder internet te zitten. De oplossing om een mobiele telefoon als router te gebruiken is een onmogelijke oplossing.

Graag een passende werkbare oplossing. Meer vragen we niet.

Reputatie 7

Hi @mkamer,

Ik heb geen andere informatie voor je dan het eerdere bericht wat ik hier heb geplaatst. Voor de zekerheid, dat is deze reactie: 

Als je dus een probleem met betrekking tot de hardware (of het netwerk) wilt melden dan kun je de daar gegeven procedure doorlopen. Een alternatieve oplossing heb ik jammer genoeg niet voor je.

Voor nu nog een hele zonnige avond in ieder geval!

Reputatie 1

Ik heb vandaag, per post, een brief aan uw directie verzonden zodat deze in ieder geval op de hoogte is van de heersende issues mbt dit onderwerp.

@David Zou je ons a.u.b. kunnen helpen met de brakke router? Ik zou graag een nieuwe (andere) router willen hebben. En ik denk dat ik niet de enige ben.

Het mooie van de hele grap is nog, dat let goed op want dit is hilarisch, je lacht je eigen je l*l uit je broek.

de oude router werkt met een mobile 5g simkaart als een malle zo rond de 10-12 MB binnen halen per seconden.

Doe je de 4 g thuis kaart (met extra snel gekocht internet in de oude router) dan is het heel heel hard huilen (2-4 MB per sec binnen halen.)

Alleen met de nieuwe router en de 4g thuis kaart haal je wel de snelle snelheid, maar valt elke 12 minuutjes weg.

Ook ziet hij regelmatig de simkaart niet, en moet je in mijn geval met de heftruck het 7 meter hoge dak op.

Nu zijn degene die de router gemaakt hebben allemaal erg geleerd en hebben een hele hoge opleiding gehad maar het ontbreekt deze mensen aan logisch nadenken, waarom de simkaart niet gewoon binnen in de binnen router plaatsen?

Maar dat zal door mijn lagere opleiding wel te simpel gedacht zijn.

Enfin het is dus wel mogelijk met de oude router de hoge snelheid te halen met een 5g abbo i.pv. de 4g thuis kaart.

T-mobile blokkeert gewoon het snelle internet met de 4g thuis kaart in de oude router.

Zorg er gewoon voor dat via de oude router de snelheid omhoog gaat wat dus gewoon kan want het bewijs ligt er dus.

Dus niet iedereen hoeft een dure andere installatie te gaan aanleggen, er moeten geen andere routers gemaakt worden want de oude voldoen gewoon, en op deze manier besparen we het milieu pas echt.

Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn want mensen doen liever moeilijk dat ziet er interessanter uit.

Reputatie 1

Mij hoef je niet over te halen, nu TM nog...

Ok hier zwaar teleurgesteld in de reactie van T-Mobile. Het is toch niet zo dat we met nootjes hebben betaald? De hele dag door word ik er met thuiswerken uitgegooid omdat de router dan een minuut lang hangt. Leest u even mee T-Mobile! Graag een fatsoenlijke oplossing. Bij voorbaat dank!

Allen,

 

Ik probeer te begrijpen wat hier gebeurt. Er is (€ 240 eenmalig) en wordt (€ 35 pm) betaald voor apparaten waaronder een router c.q. een permanente dienst. Die router c.s lijkt bij diverse gebruikers niet te voldoen aan wat bij aankoop en daarna is toegezegd c.q. wat redelijkerwijs verwacht mag worden van de betreffende apparaten en dienst. Waaronder een normale G5-connectie. Het probleem lijkt te zitten in de software waar de router op draait. Normaal gesproken voldoende reden voor een update lijkt het. T-M is dat alleen niet van plan. Zonder onderbouwing/toelichting. Wat wel wordt “aangeboden”  is reparatie van de router. Los van het feit dat je dan een behoorlijke tijd zonder internet zit, is de vraag wat er dan gerepareerd gaat worden. Software blijft wat die is, dus ik vrees dat het apparaat dan als het ware in originele staat wordt geretourneerd richting afzender. Geldt hetzelfde niet voor het doen van een netwerkklacht? Immers mast/zender/uitzendsignaal lijkt in orde te zijn. Dus daaraan gaan sleutelen zonder de software van de cliënt te updaten, lijkt me een weinig zinvolle weg. Klopt mijn redenering c.q. waar ga ik de mist in? 

 

Idee: T-M gaat er alsnog serieus mee aan de slag:

  1. Vijf serieuze gedupeerden/klagers krijgen een nieuwe leenrouter die eerst is nagekeken op en in vergelijkbare omstandigheden als bij de gedupeerden getest op eventuele problemen. Indien die zich niet voordoen gaat stap 2 in werking.
  2. De 5 betrokkenen gaan 1 maand de nieuwe leenrouter gebruiken om te zien of daarmee het 5G-probleem is opgelost.
  3. T-M onderwerpt in dezelfde maand de 5 “oude” routers aan een test, grondige inspectie, eventueel reparatiebeurt en vervolgens weer een test. Als ze weer in orde zijn gaat stap 4 in werking
  4. De routers wisselen weer van eigenaar/gebruiker.
  5. De kosten van deze operatie zijn voor T-M.

 

Frans

Reputatie 4
Badge

Bedankt en niet bedankt voor deze update. Een reparatie waarbij het modem moet worden ingeleverd en we hem na onbepaalde tijd ongerepareerd (er zijn geen onderdelen voor te krijgen) terug krijgen terwijl we ondertussen geen internet hebben is voor ons helaas geen optie. TM behandeld dit als 'een' mobiel, vervangbaar toestel, maar dat is het niet, dit is voor ons de backbone van ons thuisinternet. We kunnen niet 'eventjes' zonder, wij werken en studeren er mee.

 

Ik ben erg teleurgesteld in A) het produkt dat mij ondeugdelijk lijkt en 😎 het ontbreken aan (mogelijkheden voor) goede en juiste service vanuit TM. Het blijft bij kluitjes in het riet 😔

Ook van mij uit bedankt voor de update en niet bedankt.

Ok kan er een heel verhaal over gaan schrijven maar wil dit kort houden. Ik sluit me aan bij @RioWasHere .

Teleurgesteld in de slechte service en garanties die worden afgegeven door T-mobile. Volgende keer een product aanbieden die nog in de markt staat voor verbetering. Dan kan ook de garantie gegeven worden.

Dit noem ik de klant opzadelen met een slecht product die uit de markt ligt.

Reputatie 3

Wat is het toch fijn dat fabrikanten en telco’s apparatuur gebruiken zonder enige vorm van monitoring van incidenten. Not.

Het is toch van de gekke dat elke auto on-line uitgelezen kan worden op storingen maar dat een klacht over dit klaarblijkelijk slechte apparaat niet onderzocht kan worden.

Dit lijkt me toch een geval voor rechtsbijstand, wellicht samen met andere getroffen klanten.

Reputatie 1

Bedankt en niet bedankt voor deze update. Een reparatie waarbij het modem moet worden ingeleverd en we hem na onbepaalde tijd ongerepareerd (er zijn geen onderdelen voor te krijgen) terug krijgen terwijl we ondertussen geen internet hebben is voor ons helaas geen optie. TM behandeld dit als 'een' mobiel, vervangbaar toestel, maar dat is het niet, dit is voor ons de backbone van ons thuisinternet. We kunnen niet 'eventjes' zonder, wij werken en studeren er mee.

 

Ik ben erg teleurgesteld in A) het produkt dat mij ondeugdelijk lijkt en B) het ontbreken aan (mogelijkheden voor) goede en juiste service vanuit TM. Het blijft bij kluitjes in het riet 😔

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal,

Ik heb nagevraagd of er misschien een update of iets dergelijks op de planning staat voor dit type router, maar de verwachting is dat er geen update meer voor deze router komt.

Mocht je het vermoeden hebben dat jouw router defect is dan kun je deze altijd aanmelden voor de reparatieprocedure. De reparatiedienst kan dan jouw router nakijken en, indien mogelijk/nodig, repareren.

Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd voor jouw problemen een melding indienen via onze dekkingskaart. Het is dan belangrijk om goed aan te geven tegen welke problemen je aanloopt en dat het om 4G voor Thuis gaat. 

Ik kan begrijpen dat jullie op meer concrete informatie hadden gehoopt, maar op dit moment is dat er niet. Mocht er wel een update zijn dan wordt deze natuurlijk direct hier gedeeld.

Reputatie 1

Hier ook huilen met de pet op mbt de zichzelf steeds (meerdere keren per dag) opnieuw opstartende indoor unit van de b2368 en wij weer eens uit onze Teams-meeting worden gegooid. Voor werk en/of school is dit totaal niet werkbaar. Melding via de storingskaart levert hooguit een bezoek van Guidion op, maar de monteur -die uiteraard nooit komt wanneer de storing zich voordoet- kan niets anders doen dan constateren dat alles werkt op de maximale snelheid. Want áls het werkt, werkt het uitstekend.

Monteur gaf aan dat het het handigste zou zijn om mij een nieuwe binnenunit toe te laten zenden, maar zowel hij via zijn quickdial als ikzelf via de reguliere klantenservice kreeg dit niet voor elkaar.

Ik voel me buitenspel gezet en heb geen idee meer wat ik verder nog kan doen nu 😔

Reputatie 4
Badge

Helaas heb ik niets meer mogen vernemen na mijn laatste telefoontje met de klantenservice. 

@David Kan jij meer informatie over de status van de problemen met de Wifi? En wanneer kunnen we actie verwachten vanuit T-mobile?

Reputatie 4
Badge

Hai @ankeviersma 

Fijn dat het gelukt is en dat je nu geen problemen met je wifi hebt. Duidelijk dat het idd de t-Mobile router is.

Maar wat een soap dit T-Mobile. Belde vandaag de klantenservice op voor de problemen met de wifi en duidelijk aangegeven dat andere klanten het zelfde probleem ervaren. 

Willen ze dat ik de binnenrouter even opstuur. Dan kunnen zij er naar kijken. Als alternatief moet ik dan maar even mijn kaartje in de telefoon stoppen. Gaf aan dat er 30 devices gekoppeld zijn aan het wifi netwerk en bekabeld en dat is niet op te lossen met een telefoon hotspot. Daarbij zou de wifiverbinding er niet meer zijn als ik even weg gaat waardoor iedereen in huis zonder internet zou zitten. Dan moest ik maar een oude telefoon gebruiken. Die  heb ik niet.

Ik heb ook aangegeven dat het kaartje in combinatie met binnen/buitenrouter verplicht gebruikt moet worden. Kaartje in een ander device betekend snelheid knijpen.
Nu gaan ze guidion op me af sturen  🤣

Ik vraag alleen maar om te beginnen om een firmwareupdate. :rolling_eyes:

@feplas bedankt voor je tips, alles lijkt nu al een paar dagen perfect te werken. De 5ghz connectie is nog niet uitgevallen met de andere router die het wifi overneemt.
 

Wel weer een extra bevestiging dat het probleem in de huawei router van tmobile zit en niet door een gebrekkige dekkingsgraad of “thuissituatie”.

Reputatie 4

Hallo @ankeviersma ,

Duurt idd erg lang. 7 maanden en dan ook  nog wel de vraag of we serieus genomen worden door T-mobile. 

Op de t-mobile-router heb ik vanuit een lan poort een netwerkkabel aangesloten op de wan-poort van een netgear-router. Beide routers staan op DHCP.

De t-mobile-router heeft als ip-adres 192.168.0.1

De netgear-router heeft als ip-adres 192.168.1.1

De wifi van de t-mobile-router heb ik na het aansluiten en testen uitgezet omdat deze overbodig is en je liever niet wil gebruiken. Zou alleen maar storing kunnen geven.

Succes. Ferry

Goedemorgen,

Idd omdat wij via TM deze outdoor set moesten kopen voor extra snel, dus als er service nodig is omdat deze outdoor unit niet goed werkt is dat wat TM moet verlenen en oplossen.

Ik gebruikte al vanaf het begin mijn eigen Netgear router achter de outdoor Huawei router dit is nu denk de snelste oplossing voor het wifi probleem van de huawei. helaas kost dat wel extra.

 

Dus TM actie! 

Reputatie 4
Badge

Hallo @ankeviersma ,

Duurt idd erg lang. 7 maanden en dan ook  nog wel de vraag of we serieus genomen worden door T-mobile. 

Op de t-mobile-router heb ik vanuit een lan poort een netwerkkabel aangesloten op de wan-poort van een netgear-router. Beide routers staan op DHCP.

De t-mobile-router heeft als ip-adres 192.168.0.1

De netgear-router heeft als ip-adres 192.168.1.1

De wifi van de t-mobile-router heb ik na het aansluiten en testen uitgezet omdat deze overbodig is en je liever niet wil gebruiken. Zou alleen maar storing kunnen geven.

Succes. Ferry

Wat is dit slecht zeg. Ongelofelijk hoe vaak de 5ghz verbinding hier per dag uitvalt. Met thuiswerken en teams heeft dit in klantcontact grote gevolgen. 
 

het is duidelijk dat David niets voor ons gaat betekenen na 7 maanden ontwijkende antwoorden  sinds deze vraag er staat. Die mag alleen een standaard antwoord sturen en ze erkennen hun verantwoordelijkheid niet.
 

ik ga het zelf nu proberen op te lossen @feplas heb jij tips of een guide voor die fix met een extra router?

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal,

Op dit moment is er geen nieuws ten opzichte van de vorige update. Ik heb jullie vragen en bezwaren doorgezet naar mijn collega's, maar hier is verder nog geen nieuwe update over. Als er wel nieuwe info te delen is dan laat ik het gelijk hier op de Community in dit topic weten.

Reputatie 4
Badge

Hallo @David. Is er al nieuws.
Jullie kunnen niet alleen service geven op jullie 4g netwerk. Ook moeten jullie service geven op de goederen die jullie aan ons verkopen. In dit geval de binnen en buitenrouter. Of er problemen zijn met 4g of het wifinetwerk mag geen verschil in service maken. Het apparaat wat jullie ons hebben verkocht werkt niet naar de verwachtingen die je als consument mag hebben.

Ik heb 25 jaar in de it gezeten en weet wat je moet doen om zaken uit te kunnen sluiten. 

Graag vernemen wij allen van T-mobile wat jullie gaan ondernemen om het probleem op te lossen.

Groet. Ferry

Goedemorgen,

Wat me opvalt in de discussie, is dat er vanuit TM - nauwelijks / niet gevraagd wordt naar de feitelijke situatie zoals die beschikbaar is in het systeem dat door de gebruiker is in te zien via 192.168.1.1. Waarden als het gaat om RSRP en RSRQ b.v. zijn toch - naast de feitelijke beleving en waarneming door de gebruikers zelf - interessante indicatoren als het gaat om de prestaties van het 4G-netwerk (LTE) van TM?  En/of info die m.b.v. de (bijna) gratis app analiti is te verkrijgen: b.v. over eventuele concurrerende netwerken van je buren, hun kracht, of ze mogelijk je eigen netwerk in de weg zitten, belasting van de diverse kanalen etc. Allemaal geen erg ingewikkelde hulpmiddelen als je die met een korte gerichte toelichting vanuit TM (en/of community) gericht inzet. 

Frans     

 

Hallo @David 

Ook ik ben het niet eens met het antwoord. TM levert het signaal via de mast, TM heeft een buitenantenne geleverd die het uitgezonden signaal oppikt en via het modem de eveneens door TM geleverde router bedient die uiteindelijk het wifi-signaal verspreid op locatie. E.e.a. is ook door TM geïnstalleerd. Voor deze gehele keten met soft- en hardware is TM het eerste aanspreekpunt als het gaat om de kwaliteit van de beoogde/afgesproken/gegarandeerde prestatie. Pas daarna is de klant aan zet. Dus als het WIFI-signaal op locatie aan de eisen voldoet is het vervolgens aan de klant hoe die daar mee omspringt. Als er incidentele en/of structurele problemen zijn bij klanten die vermoedelijk/onmiskenbaar te maken hebben met waar TM voor verantwoordelijk is, dan is de actie aan TM. Dat TM vervolgens bij zijn eigen toeleverancier(s) te rade moet gaan is louter een omstandigheid die enige vertraging zou kunnen opleveren maar TM is de eindleverancier, de probleemhebber en ook de probleemoplosser richting de 4GvT-ES-klanten.

Frans    

Reputatie 4
Badge

Hallo @David ,

Ik ben het met het antwoord niet eens. Mijn Chromecast, telefoon en laptop verliezen gelijktijdig de 5g verbinding met de router. Deze 5g verbinding is op dat moment niet terug te vinden in de lijst van beschikbare wifinetwerken. En dat alles binnen een straal van 7 meter van de router. Niks geen zolder of dikke betonnen muren. Geen magnetron die aanstaat. Geen overbevolking van wifi netwerken. Geen flatgebouw. We zitten op dat moment gewoon op de bank tv te kijken of te werken aan tafel.

T-Mobile heeft ons een product geleverd waarvoor we hebben moeten betalen. Volgens mij bestaat er nog iets van garantie en zorgplicht vanuit de leverancier. Omdat meerdere klanten hiervan last hebben doe ik dit via de het forum zodat iedereen die daar ook last van hebben kunnen meelezen en reageren.

Vreemd dat andere merken geen problemen geven met de wifi. Helaas mogen we voor het extra snel abonnement geen andere router gebruiken waardoor we gebonden zijn aan Huawei. Zorg dan wel dat de kwaliteit van de router goed is en erken problemen die worden aangegeven.

Bij deze vraag ik T-Mobile hier toch verder naar te kijken en contact op te nemen met Huawei voor een firmware update waarin een betere stabiliteit van de wifi wordt geboden.

Graag verneem ik jullie reactie en vertrouw erop dat verantwoording genomen gaat worden.

Groet. Ferry

Reputatie 7

Goedemorgen Ferry en andere lezers,

Ik heb nogmaals om een update gevraagd en hieronder vinden jullie het antwoord van mijn collega die dit topic heeft doorgenomen.

Aangezien het om de prestaties van de WiFi op de router zelf gaat heeft dit niet direct te maken met ons 4G-netwerk, maar meer met de thuissituatie van de klanten. Na aanschaf van het product kunnen wij niet verder kijken dan het adres zelf en (gelukkig maar) niet achter de voordeur. 

Als het apparaat thuis in de woonkamer staat, dan kan het maar zo zijn dat de WiFi verbinding 1 of 2 verdiepingen daarboven al sterk afgenomen is, of zelfs helemaal wegvalt. Ook is het van invloed hoeveel WiFi netwerken er in de buurt verder nog zijn, woon je in een flat en heeft iedereen zijn eigen WiFi netwerk lopen, dan ga je elkaar ook dwars zitten (beperkte frequentiebreedte, routers proberen niet te overlappen maar dat is niet altijd te voorkomen). Al met al niet zo’n makkelijk probleem, wat ook niet iets is wat wij op afstand kunnen inzien of oplossen.

Als de netwerkervaring niet voldoet dan kun je altijd via onze dekkingskaart een melding plaatsen, zodat onze netwerkspecialisten de dekking in ieder geval in jouw omgeving kunnen controleren. Mochten er nog andere vragen zijn dan horen we het graag.

Reageer