Beantwoord

Wegvallende Wifi 5G op LTE CPE B2368-66

  • 28 August 2020
  • 85 reacties
  • 5950 Bekeken


Toon eerste reactie

85 reacties

Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. Ik ben tevreden over de snelheid van mijn ontvangst, maar het lijkt na een uur streamen (teamsvergadering) ineens erg te dippen. Ook voor cloudgaming is 5ghz nodig.

De 5ghz vanuit de B2368-66 is  ook bij mij erg instabiel. Meerdere keren valt deze optie ineens weg. Zijn er manieren om dit te verbeteren? @David heb jij inmiddels meer informatie?

Reputatie 7

Hi allemaal,

Sorry voor de late reactie! We hebben dit inderdaad uitgepluisd en het blijkt dat in veel gevallen niet de geleverde apparatuur wordt gebruikt. We kunnen daardoor niet de kwaliteit en service garanderen die we bij onze eigen apparatuur wél kunnen bieden. 

Als dit voor jou inderdaad het geval is dan weet je in ieder geval hoe het komt. Mocht dit niet zo zijn, dan is het goed om even op de dekkingskaart te kijken en daar eventueel een melding te doen, zodat dit nagekeken kan worden. 

Voor nu een goed weekend toegewenst! 

Reputatie 4
Badge

Hi allemaal,

Sorry voor de late reactie! We hebben dit inderdaad uitgepluisd en het blijkt dat in veel gevallen niet de geleverde apparatuur wordt gebruikt. We kunnen daardoor niet de kwaliteit en service garanderen die we bij onze eigen apparatuur wél kunnen bieden. 

Als dit voor jou inderdaad het geval is dan weet je in ieder geval hoe het komt. Mocht dit niet zo zijn, dan is het goed om even op de dekkingskaart te kijken en daar eventueel een melding te doen, zodat dit nagekeken kan worden. 

Voor nu een goed weekend toegewenst! 

@David ik snap hem niet helemaal. We hebben het hier niet over de ontvangst van de mast maar over de wifi van de door jullie geleverde router. De wifi 5g band geeft regelmatig uitval. Ik had om een firmware update gevraagd.

Graag vernemen wij van je.

Gr. Ferry

Reputatie 4
Badge

@David Nog een kleine toevoeging aan mijn verhaal. Lever ons, iedereen die de LTE CPE B2368-66 die jullie aan ons hebben geleverd, die wij ook gebruiken, de service die jullie beloven. Los ons probleem op met de wifi 5g band van de LTE CPE B2368-66.

Wij allen wensen jou ook een fijne zondag!!

Reputatie 4
Badge

@David weet je al iets meer over de kwaliteit van de wifi van de binnenrouter? 

Graag even een reactie 

Dank ferry 

Reputatie 4
Badge

Hi @David . Dank voor je reactie. Begrijpelijk dat we de aankomende 2 weken niet veel moeten verwachten. We hebben geduld. Mooi actiepunt voor het nieuwe jaar. 

Fijne feestdagen!!!

Reputatie 7

wifi kanaal vastzetten op kanaal 36. dit was bij de fritzrepeater 1750 het geval vanwege DFS

Reputatie 4
Badge

Hi @Hidden.nld 

Kanalen vastzetten zou een mogelijkheid kunnen zijn maar ik noem dat een lapmiddel en doe je wanneer je omgeving invloed heeft op je signaal en problemen veroorzaakt. Niet iedereen durft de configuratie van een router aan te passen.

De onstabiele wifi 5g band is een algemeen probleem waar iedereen last van kan hebben. Dan zit er toch iets mis in de router en mag je als koper verwachten dat er iets aan gedaan wordt om dit op te lossen. Bedenk wel dat dit een vrij dure set is waarvan je mag verwachten dat het goed werkt. Als dat niet zo is zal er door de verkopende partij de service geboden moeten worden om dat op te lossen. Zoiets heet garantie:wink:

Fijne feestdagen

Wij hebben ook het dagelijks wegvallen van het internet. Iedere dag om 10.07 uur, super irritant. Ik gebruik de meegeleverde router van T-Mob. Dus los van de extreem trage snelheid van dit product heb je ook nog eens de dagelijkse irritatie van het wegvallen. Zou fijn zijn als er een oplossing voor komt.

Reputatie 3

Wij hebben ook het dagelijks wegvallen van het internet. Iedere dag om 10.07 uur, super irritant. Ik gebruik de meegeleverde router van T-Mob. Dus los van de extreem trage snelheid van dit product heb je ook nog eens de dagelijkse irritatie van het wegvallen. Zou fijn zijn als er een oplossing voor komt.

1 x per dag reset t-mobile de connecties. Dat hebben we allemaal. Is niet te voorkomen maar je kunt het tijdstip wel veranderen door een keer zelf de connectie te verbreken door de stroom te onderbreken, bijvoorbeeld vroeg in de nacht. Daarna zal de dagelijkse onderbreking op dat tijdstip gebeuren. 

Reputatie 4

Wij hebben ook het dagelijks wegvallen van het internet. Iedere dag om 10.07 uur, super irritant. Ik gebruik de meegeleverde router van T-Mob. Dus los van de extreem trage snelheid van dit product heb je ook nog eens de dagelijkse irritatie van het wegvallen. Zou fijn zijn als er een oplossing voor komt.

@M-a-r Wat @GrannySmith zegt klopt. iedere 24 uur word de verbinding verbroken om alle spookverbindingen weg te filteren. Je kan idd vroeg in de nacht zelf de stroom te verbreken maar om dit te voorkomen zou je een tijdschakelaar kunnen gebruiken die je net als mij om 03.00u voor een minuut de stroom onderbreekt. zo hoef je zelf niet meer uit bed. 

gr jempi

 

Reputatie 4

Hi allemaal,

Sorry voor de late reactie! We hebben dit inderdaad uitgepluisd en het blijkt dat in veel gevallen niet de geleverde apparatuur wordt gebruikt. We kunnen daardoor niet de kwaliteit en service garanderen die we bij onze eigen apparatuur wél kunnen bieden. 

Als dit voor jou inderdaad het geval is dan weet je in ieder geval hoe het komt. Mocht dit niet zo zijn, dan is het goed om even op de dekkingskaart te kijken en daar eventueel een melding te doen, zodat dit nagekeken kan worden. 

Voor nu een goed weekend toegewenst! 

@David ik snap hem niet helemaal. We hebben het hier niet over de ontvangst van de mast maar over de wifi van de door jullie geleverde router. De wifi 5g band geeft regelmatig uitval. Ik had om een firmware update gevraagd.

Graag vernemen wij van je.

Gr. Ferry

@David @feplas 

Ik kan niet mee praten over de slechte wifi van de B2368 omdat altijd al een eigen Netgear router achter mijn Huawei Routers heb gehad. 

Maar ik moet zeggen TM een goed gesprek moet hebben met Huawei over de zeer slechte tot geen updates van “hun” routers. dit is zwaar bagger. ik heb eens geprobeerd om dit via Huawei zelf te regelen en uit te vogelen door een Huawei account aan te maken maar zag door de bomen het bos niet meer. Nergens een update te kunnen vinden. enige tijd geleden maar ben bang dat dit niet veranderd is. ook moeilijk om een gebruiksaanwijzing te vinden.

Als je zegt dat het jullie Apparatuur? Waarom staat geen TM op de doos en de router?

Waarom zo slechte gebruiksaanwijzing?

Als voorbeeld dat wij er zelf moeten achter komen dat je met een admin account moet inloggen op de APN te kunnen aanpassen?

Dat iedere 24 uur de verbinding word onderbroken?

Er komen hier zoveel dezelfde vragen langs dat er eens een aangepaste gebruiksaanwijzing moet komen.

Ik ben er vanaf het begin bij en heb nu 4 Huawei routers gebruikt (dit omdat ik het leuk vind om te testen). de eerste 2 routers heb ik gekregen tijdens de 4GvT pilot van TM De laatste 2 routers zijn LTE CPE E5186 en B535-232 beide in combi met een buiten antenne en beide halen ze extra snel snelheden. ontvangst was ook stabiel.

Maar wel in combinatie met antenne!!

Wel waren er bugs waaronder dat sms-jes niet meer binnen kwamen en ook niet meer kon verwijderen. 

 

nog heel wat te behalen in 2021

 

beste wensen 2021

gr Jempi

 

 

  

Ik volg dit al een tijdje. Heb ook een klacht neergelegd bij T-mobile. Ben gebeld door (gelukkig) een technisch iemand. Die wist mij te melden dat ze op een update zitten te wachten van Huawei. Ik begin er zo langzamerhand enorm van te balen dat het allemaal zo lang duurt. Ik ben een zzp-er en werk nu veel thuis en zit de hele dag op MS Teams. Om de zoveel minuten heb ik een seconde of 5-10 een hangende verbinding. Zo verschrikkelijk irritant. @David Het wordt tijd dat dit nu wordt gefixed en anders lever ik de boel gewoon weer in en eis ik dat mijn abonnement wordt stopgezet. We betalen toch niet met met nootjes!? En nee, ik ga niet nog meer geld uitgeven aan apparatuur!

 

Als jullie mijn een nieuwe wifi router toesturen, hang ik die er wel aan. Dat is ook prima. Er moet gewoon nu een oplossing komen!

Reputatie 4
Badge

Hi lezers,

Helemaal helder en dit ga ik navragen. Gezien de feestdagen eraan komen kan het even duren voor ik een reactie heb.

Fijne feestdagen! :santa:

Goedemorgen @David 
Feestdagen zijn voorbij. Kan je een statusupdate geven?

Wij vernemen graag van je.

gr. ferry

Reputatie 1

Ik heb vandaag, per post, een brief aan uw directie verzonden zodat deze in ieder geval op de hoogte is van de heersende issues mbt dit onderwerp.

Reputatie 4
Badge

Hi @David ,

Dank voor de update. Goed om te horen dat jullie er mee bezig zijn en begrijpelijk dat dit niet zomaar even opgelost kan worden. We wachten af.

Groet. Ferry

 

Ik heb dit rot routertje ook, man man man man wat een rotzooi, ik ben geen leek op dit gebied maar ben nu al 5 dagen bezig deze aan de praat te krijgen.

Alles werkt wel als je geluk hebt, maar elke 12 minuten en 45 seconden reboot het apparaat zichzelf , met verschillende firmwares getest, werkt bij alle software zo.

Ding is zeer traag met opstarten, en als je geluk heb start hij eerste keer op, maar de router is erg instabiel, veel problemen met bijv rebooten (gaat vaker fout dan goed, dan weer stroom eraf en erop)

na wifi uitgeschakelt te hebben met geen mogelijkheid terug te krijgen in de software, ook na fabrieksreset geen wifi meer via de router.

Ben al jaren 4g thuis klant, en de oude router is inderdaad niet zo snel als verbinding maar wel zeer betrouwbaar.

Dit is een grote en zeer schandalige misslag van t-mobile.

 

Als het werkt is de verbinding wel 4 to 5 maal zo snel dan met oude router.

Maar dus elke keer na 12minuten en 45 seconden reboot het hele rotzooitje zich zelf

Niet erg lekker als je bijv aan het netflixen bent ofzo.

Reputatie 4
Badge

@navigatieinbouw  Wat vervelend allemaal.

De problemen die jij aangeeft heb ik nog niet eerder gehoord. Lijkt mij in eerste instantie iets in de software of hardware. Omdat je verschillende firmwares hebt gebruikt lijkt mij het probleem in de hardware te zitten. Denk aan een chip die warm kan worden en dan in een stress springt waardoor de router opnieuw opgestart moet worden.

Ik denk daarom dat je het verkeerd aanpakt. T-mobile is de leverancier van de router. Zij behoren je een goed werkend apparaat te leveren. Daar betaal je voor. T-mobile zou dan nog kunnen proberen om te kijken of nieuwe firmware een oplossing zou kunnen brengen. Echter moeten zij dan wel aangeven welke firmware je dan moet hebben. Ik ben wel eens op zoek gegaan naar firmware waar bijna niet uit te komen is en je afvraagt of je dan wel de juiste firmware hebt. Dit zou je dan wel direct moeten doen na ontvangst en constatering. Dan zou het mogelijk kunnen gaan over een doa. T-mobile zou je dan een nieuwe set moeten toesturen.

Iets van consumentenrecht :wink:: Leverancier zal moeten zorgen voor een oplossing.

Als ik jou was zou ik alsnog direct contact opnemen met de klantenservice en hun jouw probleem voorleggen. Hier op het forum zal je waarschijnlijk niet veel verder komen op dit moment.

Succes. Ferry

 

Reputatie 7

Hi @mkamer,

Ik heb geen andere informatie voor je dan het eerdere bericht wat ik hier heb geplaatst. Voor de zekerheid, dat is deze reactie: 

Als je dus een probleem met betrekking tot de hardware (of het netwerk) wilt melden dan kun je de daar gegeven procedure doorlopen. Een alternatieve oplossing heb ik jammer genoeg niet voor je.

Voor nu nog een hele zonnige avond in ieder geval!

Reputatie 4
Badge

 

@David Is er al iets bekend? Meer klanten wachten op een update omdat zij problemen hebben met de router. Zou fijn zijn als T-Mobile er iets aan gaat doen.

Wij allemaal vernemen graag van je.

Fijne zondag, Ferry

Reputatie 4
Badge

@David . Kan je ons een statusupdate geven? Wanneer kunnen we iets verwachten waardoor het wifi probleem opgelost gaat worden?

Wij vernemen graag van je.

Bij voorbaat dank.

Ferry

Reputatie 7

Goedemorgen Ferry en andere lezers,

Ik heb nogmaals om een update gevraagd en hieronder vinden jullie het antwoord van mijn collega die dit topic heeft doorgenomen.

Aangezien het om de prestaties van de WiFi op de router zelf gaat heeft dit niet direct te maken met ons 4G-netwerk, maar meer met de thuissituatie van de klanten. Na aanschaf van het product kunnen wij niet verder kijken dan het adres zelf en (gelukkig maar) niet achter de voordeur. 

Als het apparaat thuis in de woonkamer staat, dan kan het maar zo zijn dat de WiFi verbinding 1 of 2 verdiepingen daarboven al sterk afgenomen is, of zelfs helemaal wegvalt. Ook is het van invloed hoeveel WiFi netwerken er in de buurt verder nog zijn, woon je in een flat en heeft iedereen zijn eigen WiFi netwerk lopen, dan ga je elkaar ook dwars zitten (beperkte frequentiebreedte, routers proberen niet te overlappen maar dat is niet altijd te voorkomen). Al met al niet zo’n makkelijk probleem, wat ook niet iets is wat wij op afstand kunnen inzien of oplossen.

Als de netwerkervaring niet voldoet dan kun je altijd via onze dekkingskaart een melding plaatsen, zodat onze netwerkspecialisten de dekking in ieder geval in jouw omgeving kunnen controleren. Mochten er nog andere vragen zijn dan horen we het graag.

Goedemorgen,

Wat me opvalt in de discussie, is dat er vanuit TM - nauwelijks / niet gevraagd wordt naar de feitelijke situatie zoals die beschikbaar is in het systeem dat door de gebruiker is in te zien via 192.168.1.1. Waarden als het gaat om RSRP en RSRQ b.v. zijn toch - naast de feitelijke beleving en waarneming door de gebruikers zelf - interessante indicatoren als het gaat om de prestaties van het 4G-netwerk (LTE) van TM?  En/of info die m.b.v. de (bijna) gratis app analiti is te verkrijgen: b.v. over eventuele concurrerende netwerken van je buren, hun kracht, of ze mogelijk je eigen netwerk in de weg zitten, belasting van de diverse kanalen etc. Allemaal geen erg ingewikkelde hulpmiddelen als je die met een korte gerichte toelichting vanuit TM (en/of community) gericht inzet. 

Frans     

 

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal,

Op dit moment is er geen nieuws ten opzichte van de vorige update. Ik heb jullie vragen en bezwaren doorgezet naar mijn collega's, maar hier is verder nog geen nieuwe update over. Als er wel nieuwe info te delen is dan laat ik het gelijk hier op de Community in dit topic weten.

Wat is dit slecht zeg. Ongelofelijk hoe vaak de 5ghz verbinding hier per dag uitvalt. Met thuiswerken en teams heeft dit in klantcontact grote gevolgen. 
 

het is duidelijk dat David niets voor ons gaat betekenen na 7 maanden ontwijkende antwoorden  sinds deze vraag er staat. Die mag alleen een standaard antwoord sturen en ze erkennen hun verantwoordelijkheid niet.
 

ik ga het zelf nu proberen op te lossen @feplas heb jij tips of een guide voor die fix met een extra router?

Reageer