Beantwoord

Wegvallende Wifi 5G op LTE CPE B2368-66

  • 28 August 2020
  • 85 reacties
  • 5967 Bekeken


Toon eerste reactie

85 reacties

Reputatie 4
Badge

@David Kan T-mobile hier toch ook eens naar kijken? Ik lees de laatste tijd vaker dat klanten problemen met de wifi hebben. Niet iedereen wil dit oplossen door een extra router aan te schaffen. Er is iets niet goed met het product.

Reputatie 4
Badge

De huawei is voor de verbinding wel een hele goede stabiele router. 

Succes

Ferry

Reputatie 1

Gaan we dat ook maar doen hier, jammer dat dat dure Huawei ding van zichzelf niet goed werkt, maar we hebben het er mee te doen 🤷‍♂️. Thanks!

Reputatie 4
Badge

Bekend probleem. Had ik ook last van.

De modem gebruik ik nu alleen nog maar als doorgeefluik van de internetverbinding. Ik heb achter de huawei een eigen router geplaatst. De Netgear Nighthawk X6 R8000 onderhoud nu mijn netwerk. Wifi op de huawei heb ik uitgezet. Nooit geen problemen meer.

Reputatie 1

Thx, maar die 2.4GHz heb ik nodig voor mijn (oude, I know) PS4, die heeft nog geen 5GHz chip helaas.

 

Meer/andere oplossingen blijven hierom welkom.

Bij mij was de 5G vaak traag totdat ik de Blue tooth van het apparaat uitzette (IPad, iPhone).deze stoort nl met de 2.4. 
je kunt ook proberen om de 2.4 helemaal uit te schakelen in het modem. 

Reputatie 1

Dit probleem met een wegvallende 5G verbinding hebben wij ook. Wat is hier aan te doen?

 

De 2,4 is niet snel genoeg om als alternatief te dienen.

Ik woon in een buitengebied en heb geen problemen met de B2368. Ik doe alles met de 500 GB databundel, verbruik (2 personen) is gemiddeld 10 GB per dag en dan let ik nergens op, dus doe alles met data. 

Omdat het bereik van 5 Ghz wifi iets minder is maak ik alleen gebruikt van 2.5, behalve voor mijn Chromecast en daar heb ik met films kijken geen last van uitval o.i.d.

Reputatie 4
Badge

@GrannySmith 

Ik denk dat het product wel getest is. Wanneer je na een testperiode in een live situatie terecht komt zal dat altijd weer situaties geven die in de test niet boven water zijn gekomen. Ook is alles wat door de lucht gaat erg storingsgevoelig en is niet altijd even goed inzichtelijk wat het niet makkelijk maakt om een probleem snel op te lossen. Obstakels die er voorheen niet waren kunnen grote problemen opleveren. Een nieuwe magnetron in huis kan zomaar een probleem opleveren voor het zenden en ontvangen. De gemeente kan iets laten bouwen of plaatsen waardoor signalen niet meer met de verwachte snelheid meer aankomen. Of doen je buren iets waardoor er storingen ontstaan. Iets wat T-Mobile niet in de hand heeft. Wat vandaag werkt kan volgende week een probleem zijn. Een kleine aanpassing in één van de systemen kan gevolgen hebben voor een ander systeem. Zelfs een update van besturingssystemen van de servers kunnen  nadelige gevolgen hebben. Iets wat in de it wereld regelmatig gebeurd.  Ik denk afhankelijk van ernst van het probleem en het aantal klanten wat daardoor geraakt is er door T-mobile een prio aan gegeven worden. Dat is bij de andere providers ook zo. Daardoor kan een oplossing langer duren dan ieders verwachting.

 

Zoals ik het op dit moment ervaar is de service bij T-Mobile beter dan bij bijv. KPN. Daar heb ik in het verleden verschillende issues gehad waarbij je het gevoel kreeg tegen een enorme grote hoge muur aan te lopen.

Op mijn werk krijg ik van leveranciers producten waarvan zij beweren dat het hufterproof is. Bij veel producten bewijs ik het tegendeel en heb ik in een korte tijd het doel van het product om de zeep geholpen. En toch geloof ik erin dat zij dit getest hadden.

 

Wanneer ik kijk naar dit product geloof ik in het product. Het abonnement is goed. Een jas die mij i.i.g. goed past. Je moet als gemiddelde internetter flink aan de bak om over de bundel van 500 gig te gaan. De aanvullers zijn beter dan bij het oude 4gvt. Met 5 gig aanvullen kan je weer even vooruit. Mijn situatie is 2 personen, veel gebruik van het internet, netflix, videoland, iptv en selectief downloaden uit nieuwsgroepen. 

De problemen die er nu zijn, zijn niet zodanig dat het niet werkbaar is. We kunnen nog steeds internetten. Waarschijnlijk zullen veel gebruikers van het probleem wat ik heb met de wifi niet eens last van hebben, De 2,4 wifi is voor standaard gebruik nog steeds heel goed te gebruiken en voor veel gebruikers meer dan voldoende.

Wat zijn jouw ervaringen met de nieuwe 4gvt?

 

Reputatie 3

Nee joh, alle technici zijn al 3 weken verschrikkelijk druk met het weer werkend krijgen van automatisch tegoed aanvullen. Wat is dit product slecht getest zeg.

Reageer