Beantwoord

Wegvallende Wifi 5G op LTE CPE B2368-66

  • 28 August 2020
  • 85 reacties
  • 5949 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 198 reacties

De LTE CPE B2368-66 die bij de 4gvt extrasnel voor 240 euro aangeschaft moet worden voldoet niet  aan de verwachtingen. Met regelmaat, een aantal keer per dag, worden we op het netwerk geconfronteerd met wegvallende verbindingen op de wifi 5g. De wifi 2,4 geeft op dat moment geen problemen. Onlangs een tijdklok op de binnenrouter gezet in de hoop dat door een dagelijkse reset dmv spanningswegval van 5 minuten de router reset waardoor dit niet meer zou gebeuren. Helaas.

De oplossing zou een andere router voor de wifi achter de LTE CPE B2368-66 te hangen maar dat vind ik toch echt wel iets te ver gaan. Voor 240 euro mag je toch  goed functionerende hardware verwachten. Een vriend hier verderop die onlangs ook 4gvt extra snel heeft aangeschaft ervaart de zelfde problemen. De problemen doet zich voor op laptops, telefoons, chromecast enz.

Kan T-mobile hier eens naar kijken? Is er misschien nieuwe firmware die we zonder problemen kunnen installeren waardoor dit probleem misschien opgelost kan worden?

icon

Beste antwoord door Dave 6 May 2021, 15:46

Bekijk origineel

85 reacties

Reputatie 3

Wat is het toch fijn dat fabrikanten en telco’s apparatuur gebruiken zonder enige vorm van monitoring van incidenten. Not.

Het is toch van de gekke dat elke auto on-line uitgelezen kan worden op storingen maar dat een klacht over dit klaarblijkelijk slechte apparaat niet onderzocht kan worden.

Dit lijkt me toch een geval voor rechtsbijstand, wellicht samen met andere getroffen klanten.

Reputatie 4
Badge

Bedankt en niet bedankt voor deze update. Een reparatie waarbij het modem moet worden ingeleverd en we hem na onbepaalde tijd ongerepareerd (er zijn geen onderdelen voor te krijgen) terug krijgen terwijl we ondertussen geen internet hebben is voor ons helaas geen optie. TM behandeld dit als 'een' mobiel, vervangbaar toestel, maar dat is het niet, dit is voor ons de backbone van ons thuisinternet. We kunnen niet 'eventjes' zonder, wij werken en studeren er mee.

 

Ik ben erg teleurgesteld in A) het produkt dat mij ondeugdelijk lijkt en 😎 het ontbreken aan (mogelijkheden voor) goede en juiste service vanuit TM. Het blijft bij kluitjes in het riet 😔

Ook van mij uit bedankt voor de update en niet bedankt.

Ok kan er een heel verhaal over gaan schrijven maar wil dit kort houden. Ik sluit me aan bij @RioWasHere .

Teleurgesteld in de slechte service en garanties die worden afgegeven door T-mobile. Volgende keer een product aanbieden die nog in de markt staat voor verbetering. Dan kan ook de garantie gegeven worden.

Dit noem ik de klant opzadelen met een slecht product die uit de markt ligt.

Allen,

 

Ik probeer te begrijpen wat hier gebeurt. Er is (€ 240 eenmalig) en wordt (€ 35 pm) betaald voor apparaten waaronder een router c.q. een permanente dienst. Die router c.s lijkt bij diverse gebruikers niet te voldoen aan wat bij aankoop en daarna is toegezegd c.q. wat redelijkerwijs verwacht mag worden van de betreffende apparaten en dienst. Waaronder een normale G5-connectie. Het probleem lijkt te zitten in de software waar de router op draait. Normaal gesproken voldoende reden voor een update lijkt het. T-M is dat alleen niet van plan. Zonder onderbouwing/toelichting. Wat wel wordt “aangeboden”  is reparatie van de router. Los van het feit dat je dan een behoorlijke tijd zonder internet zit, is de vraag wat er dan gerepareerd gaat worden. Software blijft wat die is, dus ik vrees dat het apparaat dan als het ware in originele staat wordt geretourneerd richting afzender. Geldt hetzelfde niet voor het doen van een netwerkklacht? Immers mast/zender/uitzendsignaal lijkt in orde te zijn. Dus daaraan gaan sleutelen zonder de software van de cliënt te updaten, lijkt me een weinig zinvolle weg. Klopt mijn redenering c.q. waar ga ik de mist in? 

 

Idee: T-M gaat er alsnog serieus mee aan de slag:

  1. Vijf serieuze gedupeerden/klagers krijgen een nieuwe leenrouter die eerst is nagekeken op en in vergelijkbare omstandigheden als bij de gedupeerden getest op eventuele problemen. Indien die zich niet voordoen gaat stap 2 in werking.
  2. De 5 betrokkenen gaan 1 maand de nieuwe leenrouter gebruiken om te zien of daarmee het 5G-probleem is opgelost.
  3. T-M onderwerpt in dezelfde maand de 5 “oude” routers aan een test, grondige inspectie, eventueel reparatiebeurt en vervolgens weer een test. Als ze weer in orde zijn gaat stap 4 in werking
  4. De routers wisselen weer van eigenaar/gebruiker.
  5. De kosten van deze operatie zijn voor T-M.

 

Frans

Ok hier zwaar teleurgesteld in de reactie van T-Mobile. Het is toch niet zo dat we met nootjes hebben betaald? De hele dag door word ik er met thuiswerken uitgegooid omdat de router dan een minuut lang hangt. Leest u even mee T-Mobile! Graag een fatsoenlijke oplossing. Bij voorbaat dank!

Reputatie 1

Mij hoef je niet over te halen, nu TM nog...

Het mooie van de hele grap is nog, dat let goed op want dit is hilarisch, je lacht je eigen je l*l uit je broek.

de oude router werkt met een mobile 5g simkaart als een malle zo rond de 10-12 MB binnen halen per seconden.

Doe je de 4 g thuis kaart (met extra snel gekocht internet in de oude router) dan is het heel heel hard huilen (2-4 MB per sec binnen halen.)

Alleen met de nieuwe router en de 4g thuis kaart haal je wel de snelle snelheid, maar valt elke 12 minuutjes weg.

Ook ziet hij regelmatig de simkaart niet, en moet je in mijn geval met de heftruck het 7 meter hoge dak op.

Nu zijn degene die de router gemaakt hebben allemaal erg geleerd en hebben een hele hoge opleiding gehad maar het ontbreekt deze mensen aan logisch nadenken, waarom de simkaart niet gewoon binnen in de binnen router plaatsen?

Maar dat zal door mijn lagere opleiding wel te simpel gedacht zijn.

Enfin het is dus wel mogelijk met de oude router de hoge snelheid te halen met een 5g abbo i.pv. de 4g thuis kaart.

T-mobile blokkeert gewoon het snelle internet met de 4g thuis kaart in de oude router.

Zorg er gewoon voor dat via de oude router de snelheid omhoog gaat wat dus gewoon kan want het bewijs ligt er dus.

Dus niet iedereen hoeft een dure andere installatie te gaan aanleggen, er moeten geen andere routers gemaakt worden want de oude voldoen gewoon, en op deze manier besparen we het milieu pas echt.

Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn want mensen doen liever moeilijk dat ziet er interessanter uit.

@David Zou je ons a.u.b. kunnen helpen met de brakke router? Ik zou graag een nieuwe (andere) router willen hebben. En ik denk dat ik niet de enige ben.

Reputatie 1

Ik heb vandaag, per post, een brief aan uw directie verzonden zodat deze in ieder geval op de hoogte is van de heersende issues mbt dit onderwerp.

Reputatie 7

Hi @mkamer,

Ik heb geen andere informatie voor je dan het eerdere bericht wat ik hier heb geplaatst. Voor de zekerheid, dat is deze reactie: 

Als je dus een probleem met betrekking tot de hardware (of het netwerk) wilt melden dan kun je de daar gegeven procedure doorlopen. Een alternatieve oplossing heb ik jammer genoeg niet voor je.

Voor nu nog een hele zonnige avond in ieder geval!

Reputatie 4
Badge

Hi @mkamer,

Ik heb geen andere informatie voor je dan het eerdere bericht wat ik hier heb geplaatst. Voor de zekerheid, dat is deze reactie: 

Als je dus een probleem met betrekking tot de hardware (of het netwerk) wilt melden dan kun je de daar gegeven procedure doorlopen. Een alternatieve oplossing heb ik jammer genoeg niet voor je.

Voor nu nog een hele zonnige avond in ieder geval!

Dat is een slechte oplossing. Je moet eerst de router terug sturen en dan krijg na controle je huidige of een nieuwe router terug. Al die tijd zit je dus zonder internet. Gezien de huidige situatie in deze wereld is dit niet wenselijk. Iedereen is voor zijn werk afhankelijk van de internetverbinding maar ook privé is het niet wenselijk om zonder internet te zitten. De oplossing om een mobiele telefoon als router te gebruiken is een onmogelijke oplossing.

Graag een passende werkbare oplossing. Meer vragen we niet.

Reputatie 1

Het is niet zozeer de service vanuit T-Mobile die het probleem is, maar de hardware B2368.

Ik heb namelijk -na lang aandringen- een nieuwe set geleverd gekregen omdat, zoals bij velen, de verbinding ernstig instabiel was. Splinternieuwe B2368 in gebruik genomen: probleem nóg erger. Het is gewoon rotzooi en nieuwe hardware lost helemaal niks op. Je wisselt slecht spul in voor slecht spul.

Ik ben bereid zelf andere hardware aan te schaffen, maar dan ben je weer beperkt doordat 100Mbit UITSLUITEND in combinatie met de ellendige B2368 gehaald kan worden. De kortste klap zou zijn om die beperking op te heffen, aangezien de problemen met de B2368 niet opgelost kunnen/zullen worden door de afwezigheid van ondersteuning (firmware!) vanuit Huawei voor T-Mobile. Er zijn niet eens onderdelen voor te krijgen…

 

Dus moderators: is het bespreekbaar vrije hardwarekeuze aan te bieden in combinatie met de simkaart van 4GESvT?

Hier ook problemen met de buitenrouter. Inmiddels nieuwe set gekregen van T-mobile maar het probleem blijft onopgelost.

 

wifi netwerk is vindbaar alleen functioneert verder niet. Geen enkel apparaat ook niet op de 5G. Behalve bij 1 vriend zijn mobiele telefoon (?!) doet hij het wel. 
 

T-mobile heeft geen idee, probleem doet zich nu een week voor, daarvoor heeft het wel “gewoon” gewerkt. Het ligt ook niet aan telefoon updates, mijn iphone heeft nieuwste versie, vriend heeft bog biet geupdated. Samsjng tv kan helemaal niet verbinden met netwerk. 
 

iemand ideeën?? Help is welkom

Reputatie 4
Badge

Hier ook problemen met de buitenrouter. Inmiddels nieuwe set gekregen van T-mobile maar het probleem blijft onopgelost.

 

wifi netwerk is vindbaar alleen functioneert verder niet. Geen enkel apparaat ook niet op de 5G. Behalve bij 1 vriend zijn mobiele telefoon (?!) doet hij het wel. 
 

T-mobile heeft geen idee, probleem doet zich nu een week voor, daarvoor heeft het wel “gewoon” gewerkt. Het ligt ook niet aan telefoon updates, mijn iphone heeft nieuwste versie, vriend heeft bog biet geupdated. Samsjng tv kan helemaal niet verbinden met netwerk. 
 

iemand ideeën?? Help is welkom

Hi @liespies ,

jij ook al problemen met de wifi. Jammer voor elke  klant met problemen maar T-mobile neemt geen verantwoordelijkheid met de hardware die we verplicht moeten afnemen en dan ook nog eens verplicht moeten gebruiken. Er zitten fouten in de router en die moeten we voor de 240 euro die wij hebben moeten betalen maar voor lief nemen. Wat je nog kan proberen is het kanaal van de wifi 5g vast te zetten op kanaal 36.

Andere oplossing is een router achter de huawei te plaatsen en via die router het interne netwerkverkeer te laten lopen. Je sluit dit aan vanuit een netwerkpoort op de huawei naar een wan poort op de router die je er achter plaatst. Kijk om de kosten laag te houden dan even op marktplaats. Ik heb daar de Asus RT-N66U voor 10 euro kunnen overnemen. Veel meer moet je er ook niet voor betalen.:wink:

Ik maak gebruik van de laatste oplossing maar ben er niet blij mee. Onnodig gebruik van apparaten die aan blijven staan.

Reputatie 1

Was die wifi nou masr het enige probleem, dat is tenminste nog op te lossen door er een router aan te hangen en die de wifi te laten regelen.

 

Aan de wegvallende verbinding wegens de waardeloze apparatuur kunnen we helaas niets oplossen 😭

Reputatie 1

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen: de laatste ongeveer 1,5 maand is onze verbinding VEEL stabieler. Geen idee wat er gebeurd is (firmware wellicht? Wie zal het zeggen), maar vond het netjes dit even te melden hier. De overall snelheid lijkt iets lager, maar werken via Teams is vrijwel geen probleem meer nu. Gezien de historie blij met deze huidige situatie.

Reputatie 1

Vraag al eerder gesteld, nog maar een keer:

Wat gebeurt er met 4GvTES na 28 januari, wanneer de verplichte vrije modemkeuze in werking treed?

Reputatie 7
Badge +14

Een antwoord op die vraag zal niet eerder komen dan op 28 januari.

Reputatie 1

Ben benieuwd...!

Inmiddels is 28 januari 2022 al behoorlijk voorbij; hoe zit het nu met de vrije modemkeuze?

Reputatie 1

Ik gok dat ze wachten op een proefproces en dat er tot die tijd sowieso niets veranderd.

Uberhaupt is dit gebruikerstopic dood voor het bedrijf waar wij klant zijn lijkt het. Best fnuikend eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis is een mobiel product. Dat wordt al heel lang als simonly aangeboden. Je kunt dus je eigen 4g router combineren met een simonly.

 Eric, we hebben hier de versie met de buitenmodem, met een Huawei router. Zover ik begrepen heb van de klantenservice van T-Mobile, kon ik voor het snellere internet (gamende pubers in huis) alleen voor deze oplossing kiezen.

Zoals hier al eerder aangegeven gaat het om een nogal brak modem;  het ondersteunt geen 5G terwijl dat wel zou moeten, het bied een zwakke beveiliging - ondanks de laatste update van de firmware - en het veroorzaakt de nodige hick-ups . Aan de dekking zou het - volgens de dekkingskaart van T-Mobile niet moeten liggen. Aangezien ik hier dagelijks moet inloggen bij de server waar mijn bedrijf mee werkt en ik regelmatig door de dag heen voor een moment geen internet heb, is dat enorm vervelend, te meer daar mijn bedrijf een nogal strikt inlogprotocol volgt.

Helaas woon ik buiten op het platteland, dus is er weinig keuze (al schijnt het glasvezel in de buurt te zijn).

Reputatie 1

4g voor thuis is een mobiel product. Dat wordt al heel lang als simonly aangeboden. Je kunt dus je eigen 4g router combineren met een simonly.

Euh, nee.

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis is een mobiel product. Dat wordt al heel lang als simonly aangeboden. Je kunt dus je eigen 4g router combineren met een simonly.

Euh, nee.

Ehh... Je moet natuurlijk wel in het postcode gebied wonen waar ze dit aanbieden. Dan krijg je o.a. dit aanbod.

 

Reputatie 1

Ja en nu de screenshot voor het 100 Mbit/s abonnement?

Reageer